|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Geçmişten Günümüze Sanat Ve Sorunları |
|
Dersin Kodu |
: |
SGS305 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. KAZIM ARTUT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sanat tarihinin gelişim sürecini ve süreç içindeki sanatsal sosyolojik olguların değerlendirilmesini yapabilir. Estetik ve sanat kuramlarına ilişkin görüşlerini ifade edebilir. Günümüz çağdaş sanat problemlerini algılayabilir, tartışabilir, yorum ve kritik yapabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sanatın kökeni, tarihi gelişim süreci ve sanat tarihini kronolojik olarak kavramak.
Sanatın sosyolojik etkilerinin kavranması.
Dünyada ve ülkemizde günümüz görsel sanatlara ilişkin artistik ve plastik problemlerin tartışılması.
Sanatsal kültür ve estetik bilincin geliştirilmesi amaçlanmıştır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Sanat ve estetik kavramlarına giriş.
Sanatın tarihi ve sosyolojik boyutları
Sanatsal kültür ve popüler kültür
Sanatta özgünlük ve yaratıcılık
Sanatçı kimdir? Sanatçı kimliği ve üslubu
Konulara ilişkin uygulamalar ve projeler.
Konulara ilişkin rapor ve proje sunumları
Sanat eserlerinin kritiği nasıl yapılır? |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıf öğretmenliği sanat dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sanat ve estetik kavramlarının genel bir değerlendirilmesi. |
Önerilen kaynakların hazırlanması. |
Anlatım uygulama |
|
2 |
Türk ve Dünya sanatı (modern-çağdaş sanat) hakında bilgi. |
Önerilen kaynakların okunması. |
Anlatım uygulama |
|
3 |
Sanatın elemanları.
Görsel sanatlar ve plastik sanatlarda bir sanat eserinin değerlendirilmesi |
Önerilen kaynakların okunması. |
Anlatım uygulama |
|
4 |
Bir sanat ürünü nasıl gerçekleştirilir ?
Konuya ilişkin uygulamalara geçiş. |
Etkinliklere yönelik materyallerin araştırılması. |
Anlatım araştırma ve uygulama. |
|
5 |
Bazı sanatsal teknikler üzerine denemeler.
Desen,Pastel, Kolaj v.b. |
Kullanılacak araç-gereçlerin hazırlanması. |
Anlatım uygulama |
|
6 |
Bazı sanatsal teknikler üzerine denemeler.
Desen,Pastel, Kolaj v.b. |
Kullanılacak araç-gereçlerin hazırlanması. |
Uygulama ve sonuçların tartışılması |
|
7 |
Tamamlanan etkinliklerin sergilenmeye hazır hale getirilmesi (paspartulama işlemleri). |
Kullanılacak araç-gereçlerin hazırlanması. |
Soru cevap ve değerlendirme. |
|
8 |
Ara değerlendirme (Vize) |
|
|
|
9 |
Sanat ürünlerinin gerçekleştirilmesinde ana sorunlar nelerdir?
Sanatın kronolojisi nasıl hazırlanır? |
Kullanılacak araç-gereçlerin hazırlanması.
Uygulanacak tasarımların gerçekleştirilmesi. |
Tartışma ve araştırma |
|
10 |
Seçilen bir model üzerinde ön çalışmaların yapılması, teknik ve yöntemlerin belirlenmesi. |
Kullanılacak araç-gereçlerin hazırlanması. |
Projelerin uygulanması |
|
11 |
Uygulama sürecinde karşılaşılabilecek olası sorunların derlenmesi. |
Kullanılacak araç-gereçlerin hazırlanması. |
Projelerin uygulanması |
|
12 |
Uygulama sürecinin devamı ve karşılaşılan sorunların kritiğinin yapılması |
Kullanılacak araç-gereçlerin hazırlanması. |
Proje uygulamaların kritiğinin yapılması. |
|
13 |
Çalışmaların devamı. |
Kullanılacak araç-gereçlerin hazırlanması. |
Projelerin uygulanması |
|
14 |
Çalışmaların devamı. |
Kullanılacak araç-gereçlerin hazırlanması. |
Soru cevap ve dönem değerlendirme |
|
15 |
Tamamlanan çalışmaların (ürünlerin) görsel sunum ve kritiğinin yapılması. |
Kullanılacak araç-gereçlerin hazırlanması. |
Soru cevap ve dönem değerlendirme |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Tansuğ, Sezer. (1993). Resim Sanatının Tarihi, s.158, Remzi Kitabevi, İstanbul.
Artut, Kazım (2009). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri. Anı Yayıncılık. Ankara.
San, İnci. (2003). Sanat ve Eğitim. Yaratıcılık Temel Kuramları Sanat Eleştirisi Yaklaşımları. Ütopya Yayın-arı, Ankara.
Timuçin, Afşar. (1993). Estetik. İnsancıl Yayınları. İstanbul.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. |
5 |
|
2 |
Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. |
3 |
|
3 |
Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. |
2 |
|
4 |
Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir. |
4 |
|
5 |
Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. |
2 |
|
6 |
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
3 |
|
7 |
İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir. |
2 |
|
8 |
Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir. |
3 |
|
9 |
Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanısıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
5 |
|
10 |
Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir. |
3 |
|
11 |
Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir. |
3 |
|
12 |
Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur. |
2 |
|
13 |
Eğitimin bilimsel temellerini tanır. |
2 |
|
14 |
Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir. |
2 |
|
15 |
Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur. |
3 |
|
16 |
Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir. |
2 |
|
17 |
Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur. |
2 |
|
18 |
Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
3 |
|
19 |
Yaşam boyu öğrenmeye değer verir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
2 |
26 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
4 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 66 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|