Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türkiye Ve Dünyada Gençlik Sorunları

Dersin Kodu : SGS201

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. Üyesi METEHAN ÇELİK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Ergenlikte davranış bozukluklarnı açıklar, cinsel gelişimi öğrenir, benlik ve benklik saygısını tanımlar, sosyal becerileri bilir, suçlu gençleri tanımlar, eşcinsellik ve genç üzerindeki etkilerini bilir, duygusal zekayı anlar, karar verme ve problem çözmeyi öğrenir, insan-aile ve kültürü tanır, gençlerde uyuşturucu, alkol-sigara-madde kullanımını ifade edebilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dersin genel amacı; Türkiye´de ve Dünya´da gençlik sorunları ile ilgili bilgileri öğrenmek.

Dersin İçeriği : Bu dersin içeriği şu konulardan oluşmaktadır; ergenlikte davranış bozuklukları, cinsel gelişim, benlik ve benklik saygısı, sosyal beceriler, suçlu gençler, eşcinsellik ve genç üzerindeki etkileri, duygusal zeka, karar verme ve problem çözme, insan-aile ve kültür, gençlerde uyuşturucu, alkol-sigara-madde kullanımı gibi....

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tanışma ve dersin tanıtımı Yok Beyin fırtınası, tartışma, düz anlatım
2 Ergenlikte davranış bozuklukları Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma Anlatım, soru cevap tartışma
3 Akran ilişkileri Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma Anlatım, soru cevap tartışma
4 Cinsel gelişim Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma Anlatım, soru cevap tartışma
5 Benlik ve Benlik saygısı Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma Anlatım, soru cevap tartışma
6 Ergen ve aile ilişkileri Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma Anlatım, soru cevap tartışma
7 Vize Sınava çalışma yazılı sınav
8 Etnik köken Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma Anlatım, soru cevap tartışma
9 Homoseksüelleik ve genç üzerindeki etkileri Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma Anlatım, soru cevap tartışma
10 Suçlu gençler Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma Anlatım, soru cevap tartışma
11 Duygusal zeka Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma Anlatım, soru cevap tartışma
12 Sosyal beceriler Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma Anlatım, soru cevap tartışma
13 Gençlerde depresyon ve intihar Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma Anlatım, soru cevap tartışma
14 İletişim becerileri Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma Anlatım, soru cevap tartışma
15 İnsan, aile ve kültür Konu ile ilgili önerilen kaynakları okuma Anlatım, soru cevap tartışma
16/17 Final Sınava çalışma yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ergin, H. ve Yıldız, A. (2010) Gelişim Psikolojisi, Ankara, Nobel Yayın. Yeşilyaprak B. (2007) Eğitim Psikolojisi. Ankara: PegemA. Eğitim psikolojisi ile ilgili internet siteleri ve makaleler Kaya, A. (2007) Eğitim Psikolojisi. Ankara: PegemA Yıldırım, İ. (2008) Eğitim Psikolojisi, Anı yayıncılık. Senemoğlu, Nuray (1997). Gelim ve Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Gönül Yayıncılık Ulusoy A. (2002). Gelişim ve Öğrenme. Ankara. Anı Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. 5
2 Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. 4
3 Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. 4
4 Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir. 4
5 Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. 4
6 Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 4
7 İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir. 4
8 Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir. 4
9 Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanısıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
10 Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir. 5
11 Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir. 5
12 Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur. 4
13 Eğitimin bilimsel temellerini tanır. 4
14 Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir. 5
15 Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur. 5
16 Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir. 4
17 Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur. 5
18 Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
19 Yaşam boyu öğrenmeye değer verir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 2 32
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 3 6
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 76
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.04
Dersin AKTS Kredisi: 3