Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Topluma Hizmet Uygulamaları

Dersin Kodu : SGK301

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. ANDAÇ ÇUHADAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu dersi alan öğrenci; Topluma hizmetin ne anlama geldiğini açıklar
Sosyal Bilgiler öğretmeninin "vatandaş yetiştirme" işlevini tartışır..
Öğretmenin "toplumsal liderlik" rolünü tartışır..
Gözlem, araştırma ve sosyal katılım becerileri kazanır (Yaşanılan çevrenin sorunlarının ya da eksiklerinin araştırılması, sorunların çözümü için birlikte düşünerek fikir yürütme, yaratıcı çözümler bulma).
Karar verme ve sorun çözme becerisi kazanır (Çözümü düşünülen sorun ile ilgili bilgilenme, çevre ile görüş alışverişinde bulunma, sınırların belirlenmesi, kaynak sağlama, grup içinde işbirliği sağlayarak birlikte çalışma).
İletişim becerisi kazanır. (Toplum ile sağlıklı ilişkiler kurabilme, bağımsız ya da grupla çalışmalar yaparken çevreden destek alabilme, amaçlarını açık biçimde ifade edebime).
Yapılan uygulamaları etkili biçimde sunar ve öz değerlendirmede bulunma becerisi kazanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğretmen adaylarının yaşadıkları/yaşayacakları çevrenin sosyal, ekonomik ve eğitsel sorunlarının farkına varmaları, bu sorunlar için çözüm önerileri üretmeleri ve uygulamaya yönelik beceriler kazanmaları.

Dersin İçeriği : Bu ders, öğrencilerin gerek kişisel gerek grup çalışmaları ile sosyal sorumluluk konusunda bilinçlenmelerini sağlamaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sosyal Bilgiler Öğretmenliği dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ders hakkında genel bilgilendirme. yok Anlatım
2 Topluma hizmet teriminden ne anlaşılması gerektiğini tartışma. ön okuma Anlatım, soru-cevap, tartışma
3 Yurttaş-öğretmen modelinin tartışılması. ön okuma Anlatım, soru-cevap, tartışma
4 Topluma hizmet uygulamaları için seçenekler oluşturulması ve grupların hazırlanması. yok Anlatım, soru-cevap, tartışma
5 Uygulama uygulama hazırlığı Uygulama
6 Uygulama uygulama hazırlığıa Uygulama
7 Uygulama uygulama hazırlığı Uygulama
8 Sınav Sınav
9 Grupların yaptıkları çalışmalarla ilgili bilgi vermesi, çalışmaların yeterliliğinin sınıfta tartışılması. Tartışma
10 Uygulama uygulama çalışması uygulama
11 Uygulama uygulama çalışmasıa uygulama
12 Uygulama uygulama çalışmasıa uygulama
13 Uygulama uygulama çalışması uygulama
14 Grupların yaptıkları çalışmaları görsel belgeler kullanarak sınıfa sunmaları. sunum hazırlığı Sunum
15 Grupların yaptıkları çalışmaları görsel belgeler kullanarak sınıfa sunmaları. sunum hazırlığı Sunum
16/17 Final sınavı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ferhan Oğuzkan: Öğretmenliğin Üç Boyutu
 Öğretim elemanı tarafından hazırlanan dökümanlar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. 5
2 Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. 0
3 Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. 5
4 Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir. 0
5 Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. 0
6 Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 0
7 İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir. 0
8 Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir. 0
9 Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanısıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
10 Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir. 0
11 Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir. 5
12 Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur. 5
13 Eğitimin bilimsel temellerini tanır. 0
14 Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir. 0
15 Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur. 5
16 Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir. 5
17 Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur. 5
18 Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
19 Yaşam boyu öğrenmeye değer verir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 20 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 132
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.28
Dersin AKTS Kredisi: 5