Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türkiye Ekonomisi

Dersin Kodu : SBS205

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Türkiye ekonomisi ile ilgili soyut analiz ve sentez yapar.
Türkiye ekonomisi ile ilgili istatistiki verileri yorumlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Türkiye Ekonomisi ile ilgili bütün gelişmeleri ve istatistiki verileri öğretmek.

Dersin İçeriği : Osmanlı imparatorlugu´nun son döneminden itibaren Türkiye ekonomisinin yapısı, tarihsel gelisim süreci, Türkiye Cumhuriyeti tarihinde ortaya çıkan önemli ekonomik ve toplumsal dönüsümler, olusan dönemler itibariyle ekonomik yapının niteliksel olarak degerlendirilmesi, Sayısal verilerle ekonomik yapının gelisiminin incelenmesi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Osmanlı İmparatorlugunun son dönemdeki ekonomik gelişmelerin değerlendirilmesi Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
2 Cumhuriyetin kurulus yıllarında ekonomik gelişmelerin incelenmesi Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
3 Devletçi ekonomi yıllarının incelenmesi. Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
4 Çok partili dönem(1946-1962) de ekonomik gelişmelerin incelenmesi Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
5 Planlı kalkınma döneminin incelenmesi(1962-1980) Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
6 Planlı kalkınma döneminin incelenmesi(1962-1980) Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Planlı kalkınma döneminde sektörlerin gelişimi ve bunlara ilişkin değerlendirmeler Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
8 Vize Sınavı
9 1970-1980 arası yasanan ekonomik gelimseler ve bunlara ilişkin değerlendirmeler Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
10 Ekonomi politikasında 1980 sonrası yasanan dönüsümün incelenmesi Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
11 Türk ekonomisinde 1980 sonrasında yasanan krizlere ilişkin değerlendirmeler(1994-2001) Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
12 Türkiye ekonomisinde sektörlerin gelişimi ve incelenmesi (Tarım sektörü-Sanayi sektörü) Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
13 Türkiye ekonomisinde sektörlerin gelişimi ve incelenmesi (Hizmet sektörü-Enerji sektörü) Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
14 Türkiye Ekonomisinde Ekonomik İstikrar Kararları; Dış Ticaret Politikasının Değerlendirilmesi Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
15 Avrupa Birliği İle İlişkilerimiz; Türkiye´de Yabancı Sermaye Politikasının değerlendirilmesi Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   ŞAHİN, Hüseyin -Türkiye Ekonomisi, Ezgi Kitabevi, Bursa
 KEPENEK, Yakup - Türkiye Ekonomisi, Remzi Kitabevi
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. 0
2 Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. 0
3 Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. 0
4 Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir. 0
5 Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. 4
6 Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 3
7 İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir. 2
8 Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir. 3
9 Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanısıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
10 Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir. 5
11 Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir. 0
12 Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur. 0
13 Eğitimin bilimsel temellerini tanır. 0
14 Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir. 0
15 Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur. 4
16 Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir. 5
17 Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur. 3
18 Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
19 Yaşam boyu öğrenmeye değer verir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 69
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.76
Dersin AKTS Kredisi: 3