|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Siyasal Düşünceler Tarihi |
|
Dersin Kodu |
: |
SBS202 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ANDAÇ ÇUHADAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersi alan öğrenci, yerleşik yaşama geçildikten sonra Mezopotamya, Mısır, Hindistan, Çin, Yunan ve Roma’da ekonomik, toplumsal ve siyasal yapıyı açıklar. Hıristiyanlık ve İslamiyet’te siyasal düşünce biçimini açıklar. Ortaçağ’ın üretim ilişkilerini, din-devlet ilişkisini tanımlar. Rönesans ve Reform döneminin ünlü düşünürlerini tanıma ve siyasal düşüncedeki değişimi açıklar. 5. Sanayi devriminin etkisiyle değişen üretim ilişkilerini ve bunun toplumsal-siyasal yapıya yansımalarını değerlendirir. İngiliz, Amerikan ve Fransız devrimlerinin hazırlayıcı düşünürlerini tanır. Dönemler arasında karşılaştırmalarda bulunabilir. Üretim biçiminin siyasal düşünce üzerindeki etkileri hakkında yargıda bulunabilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Siyasal düşünce tarihinde iz bırakmış düşünürleri ve düşünce gruplarını tanıyarak bunların günümüzün siyasal ve ekonomik yapıları üzerindeki etkilerini anlamak. Geçmişten günümüze üretim biçiminin siyaseti nasıl etkilediğinin farkına varılmasını sağlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Göçebelikten yerleşik yaşama geçiş döneminden başlayarak Asya´da ve Yunan coğrafyasında politik düşüncenin gelişiminin izlenmesi. Önemli filozofların düşüncelerinden örnekler ile Atina, Roma, Hıristiyanlık dönemlerinde siyasal düşünce. Ortaçağ. Yeniçağ dönemi, Fransız Devrimi öncesi siyasal düşünce. Fransız Derimi sonrası çağdaş ideolojilerin doğuşu. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders hakkında genel bilgilendirme |
yok |
Anlatım |
|
2 |
İnsanlık tarihinde neolitik devrimin önemi |
ön okuma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
3 |
Devletin ortaya çıkması |
ön okuma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
4 |
İlkçağda Asya´da siyasal düşünce |
ön okuma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
5 |
İlkçağ´da Yunan Siyasal Düşüncesi |
ön okuma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
6 |
Atina ve önemli düşünürler |
ön okuma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
7 |
Hıristiyan siyasal düşüncesi ve önemli düşünürler
İslamiyette siyasal düşünce ve önemli düşünürler |
ön okuma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
8 |
Sınav |
|
Sınav |
|
9 |
Rönesans ve Reform dönemlerinde siyasal düşüncenin değişmesi ve önemli düşünürler |
ön okuma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
10 |
Mutlak egemenlik düşüncesinin önemli temsilcileri |
ön okuma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
11 |
Siyasal düşünce tarihinde özgürlükçü düşüncenin önemli temsilcileri |
ön okuma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
12 |
Çağdaş ideolojiler |
ön okuma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
13 |
Çağdaş ideolojiler |
ön okuma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
14 |
Çağdaş ideolojiler |
ön okuma |
Anlatım. soru-cevap, tartışma |
|
15 |
Siyasal İslam düşüncesi |
ön okuma, araştırma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Siyasl Düşünceler Tarihi: Alaeddin Şenel
Siyasal Düşüncenin Evrimi: C.N. Parkinson
Siyasal Düşünceler Tarihi: Kıvanç Ertop-Çetin Yetkin
Siyaset Biliminin Temelleri: G. Mosca
Tarihte Neler Oldu: G. Childe
Hıristiyan ve İslam Siyasal Düşüncesi: Çetin Yetkin
İslam Düşüncesinin Siyasal Ufku: Zerin Kurtoğlu
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan görsel dökümanlar
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. |
4 |
|
2 |
Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. |
0 |
|
3 |
Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. |
0 |
|
4 |
Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir. |
0 |
|
5 |
Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. |
0 |
|
6 |
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
0 |
|
7 |
İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir. |
5 |
|
8 |
Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir. |
0 |
|
9 |
Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanısıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
10 |
Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir. |
3 |
|
11 |
Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir. |
0 |
|
12 |
Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur. |
0 |
|
13 |
Eğitimin bilimsel temellerini tanır. |
0 |
|
14 |
Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir. |
0 |
|
15 |
Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur. |
0 |
|
16 |
Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir. |
0 |
|
17 |
Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur. |
0 |
|
18 |
Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
0 |
|
19 |
Yaşam boyu öğrenmeye değer verir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
2 |
32 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
10 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
Toplam İş Yükü: | 84 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|