Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Öğretmenlikl Uygulaması

Dersin Kodu : SB 408

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 8

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. ABDULLAH BALCIOĞULLARI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sosyal Bilgiler öğretim planı doğrultusunda öğretim yöntem, teknik ve stratejileri uygular.
- Kendi alanının ders programını anlayabilir ve yapabilir.
Demokratik toplum anlayışını, insanların doğuştan ve toplum içinde kazandığı haklar ile kişilere, topluma, insanlığa karşı sorumlulukları olduğu bilincini öğrencilerine kazandırır.
Öğretim sürecinde öğretim programı doğrultusunda öğrenme ortamını planlayıp düzenler..
Sosyal Bilgiler öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Uygulama okulunda değişik sınıflarda öğretmenlik yaparak öğretmenlik mesleğinin yeterliklerini geliştirebilme, Kendi alanının ders programını anlayabilme, ders kitaplarını değerlendirebilme, ölçme ve değerlendirme yapabilme, Öğretmenlik Uygulaması sırasında kazanmış olduğu deneyimleri arkadaşları ve uygulama öğretim elemanı ile paylaşarak kendisini bu yönde geliştirebilme.

Dersin İçeriği : Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, okul


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tanışma. Kaynaklar, Ders ve Uygulama Okulları hakkında açıklamalar. Yok Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
2 Dersin tanımı, amaçları, ders programı ve Fotoğraflı Öğretmenlik Uygulaması süreç Dosyası hakkında açıklamalar. Yok Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
3 Uygulama sürecinde izlenecek etkinlik, gözlem ve değerlendirmelerin haftalara göre dağılımını gösteren çizelgenin hazırlanması Haftalık ders planı hazırlama Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
4 Uygulama Okulunda yapılan çalışmalar üzerine değerlendirme ve öneriler Uygulamanın raporlaştırılması Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
5 Uygulama Okulunda yapılan çalışmalar üzerine değerlendirme ve öneriler Uygulamanın raporlaştırılması Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
6 Uygulama Okulunda yapılan çalışmalar üzerine değerlendirme ve öneriler Uygulamanın raporlaştırılması Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
7 Uygulama Okulunda yapılan çalışmalar üzerine değerlendirme ve öneriler Uygulamanın raporlaştırılması Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
8 Ara sınav Uygulamanın değerlendirilmesi Yüzyüze görüşme
9 Uygulama Okulunda yapılan çalışmalar üzerine değerlendirme ve öneriler Uygulamanın raporlaştırılması Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
10 Uygulama Okulunda yapılan çalışmalar üzerine değerlendirme ve öneriler Uygulamanın raporlaştırılması Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
11 Uygulama Okulunda yapılan çalışmalar üzerine değerlendirme ve öneriler Uygulamanın raporlaştırılması Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
12 Uygulama Okulunda yapılan çalışmalar üzerine değerlendirme ve öneriler Uygulamanın raporlaştırılması Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
13 Uygulama Okulunda yapılan çalışmalar üzerine değerlendirme ve öneriler Uygulamanın raporlaştırılması Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
14 Uygulama Okulunda yapılan çalışmalar üzerine değerlendirme ve öneriler Uygulamanın raporlaştırılması Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
15 Uygulama Okulunda yapılan çalışmalar üzerine değerlendirme ve öneriler Uygulamanın raporlaştırılması Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
16/17 Final sınavı Uygulamanın değerlendirilmesi Yüzyüze görüşme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Sands, M.-D.A. Özçelik (1997): Okullarda Uygulama Çalışmaları, YÖK/Dünya Bankası MEGP, Ankara.
 Selçuk, Z.(2000). Okul Deneyimi ve Uygulama,Ankara.
 YÖK/Dünya Bankası MEGP (1998): Fakülte-Okul İşbirliği, Öğretmen Eğitimi Dizisi, Ankara
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. 5
2 Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. 5
3 Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. 5
4 Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir. 3
5 Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. 0
6 Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 0
7 İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir. 0
8 Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir. 0
9 Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanısıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
10 Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir. 5
11 Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir. 5
12 Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur. 0
13 Eğitimin bilimsel temellerini tanır. 0
14 Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir. 5
15 Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur. 2
16 Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir. 5
17 Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur. 4
18 Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
19 Yaşam boyu öğrenmeye değer verir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 8 112
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 197
Toplam İş Yükü / 25 (s): 7.88
Dersin AKTS Kredisi: 8