|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sosyal Bilgilerde Yaratıcı Drama |
|
Dersin Kodu |
: |
SB 406 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZLEM KAF HASIRCI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1)Sosyal Bilgiler Öğretiminde drama etkinliklerinde dikkat edilmesi gereken noktaları kavrayabilme 2) Sosyal Bilgiler Öğretiminde dramada çocukların role girişini kolaylaştıran teknikleri kavrayabilme 3)Eğitimde dramanın aşamalarını yapılandırabilme 4) Sosyal bilgiler dersinde yer alan konu alanlarını dikkate alarak drama etkinliklerini kullanarak plan yapabilme 5) Dramada kullanılan belli başlı teknikleri açıklayabilme 6) Grupla çalışmaya istekli oluş 7) Kendi özelliklerinin farkında oluş
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarına eğitimde dramanın ne olduğu ve sosyal bilgiler öğretiminde nasıl yararlanacakları konusunda bilgi vermektir. Buna ek olarak bireyin kendini ve çevresini tanımasına yardımcı olmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Eğitimde dramanın ne olduğunu açıklama, ilişkili diğer kavramlarla (psiko drama, yaratıcı drama, drama-oyun, vb.) farklarını ortaya koyma,çocuklarla dramanın tarihçesi, eğitimde dramanın yapılandırılması ve aşamaları, yaş grupları ve uygulama alanlarına göre eğitimde drama, eğitimde dramanın ortamı, öğretmen nitelikleri, eğitimde drama teknikleri, değerlendirme, eğitimde dramanın kullanımına ilişkin örnekler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
drama dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma ve ders içeriği hakkında bilgi verilmesi |
yok |
Düz Anlatım, Soru-cevap, Oyun |
|
2 |
Isınma ve Hazırlık Etkinlikleri |
yok |
Rol yapma/Oyun/Drama |
|
3 |
Sürece Hazırlık Etkinlikleri |
yok |
Rol yapma/Oyun/Drama |
|
4 |
Duyu Çalışmaları |
yok |
Rol yapma /Drama |
|
5 |
Fotoğraftan doğaçlama |
yok |
Rol yapma /Drama |
|
6 |
Nesnelerden Doğaçlama |
yok |
Rol yapma /Drama |
|
7 |
Drama kavram, özellik, teknik ve süreçle ilgili makale okuma-değerlendirme |
makaleleri okuma |
Bireysel öğrenme |
|
8 |
Yaratıcı Drama ile ilgili Teorik Bilgi |
ilgili literatürü okuma |
Düz Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
|
9 |
Ders Planı Örneği Uygulamaları |
yok |
Rol oynama /Drama/Tartışma |
|
10 |
Ders Planı Örneği Uygulamaları |
yok |
Rol oynama/Drama/Tartışma |
|
11 |
Ders Planı Örneği Uygulamaları |
yok |
Rol oynama/Drama/Tartışma |
|
12 |
Bireysel Ders Planı Hazırlama |
literatürden plan ve drama süreci ile ilgili okuma |
düz anlatım, soru, cevap, tartışma, beyin fırtınası |
|
13 |
Drama planlarının değerlendirilmesi |
yok |
Bireysel Sunular/Soru-Cevap/Tartışma |
|
14 |
Drama planlarının değerlendirilmesi |
yok |
Bireysel Sunular/Soru-Cevap/Tartışma |
|
15 |
dönemin değerlendirilmesi |
yok |
tartışma |
|
16/17 |
Final |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Üstündağ, T. (2003). Yaratıcı drama öğretmeninin günlüğü. (5. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Adıgüzel, H. Ö.(2002). Yaratıcı drama: 1985-1995 yazılar. Ankara: Naturel Kitap Yayıncılık
MEB komisyon, (2004). İlköğretim drama 1: Öğretmen için.(Dördüncü Baskı). İstanbul: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Öztürk, A. (2007). (Ed.) İlköğretimde Drama, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları No:915.
Fulford, J.; Hutchings, M.; Ross, A.; Schmitz, H. (2001). İlköğretimde drama. (Çev. Leyla Küçükahmet, Hande Borçbakan, S. Sadi Karamanoğlu). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. |
0 |
|
2 |
Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. |
0 |
|
3 |
Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. |
0 |
|
4 |
Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir. |
0 |
|
5 |
Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. |
0 |
|
6 |
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
0 |
|
7 |
İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir. |
0 |
|
8 |
Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir. |
0 |
|
9 |
Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanısıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
10 |
Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir. |
5 |
|
11 |
Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir. |
0 |
|
12 |
Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur. |
0 |
|
13 |
Eğitimin bilimsel temellerini tanır. |
0 |
|
14 |
Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir. |
3 |
|
15 |
Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur. |
2 |
|
16 |
Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir. |
0 |
|
17 |
Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur. |
5 |
|
18 |
Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
2 |
|
19 |
Yaşam boyu öğrenmeye değer verir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
6 |
84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 155 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|