Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çağdaş Dünya Tarihi

Dersin Kodu : SB 308

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenciler bu derste,20.Yüzyılda dünyanın siyasi, ekonomik, toplumsal, kültürel değişmelerini öğrenir.
21.yüzyılda dünyanın karşılaştığı ve karşılaşmakta olduğu problemleri kavrayıp, çözüm üretebilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yakın Dönem Türkiye ve Dünya tarihi objektif bir bakış açısına sahip olarak öğrenilir.

Dersin İçeriği : 20. yüzyılın genel özellikleri Birinci Dünya Savaşı İkinci Dünya Savaşı Soğuk Savaş Dönemi ve Sonrası Gelişmeler Dünya Politikasında Ortadoğu

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 20.yüzyılın genel özellikleri Ön okuma Sunuş
2 20.yüzyılda dünyada değişen dengeler Ön okuma Sunuş
3 20.yüzyılda dünya devletlerinin siyasi, ekonomik ve toplumsal durumu Ön okuma Sunuş
4 I.Dünya Savaşı nedenleri, süreci ve yayılışı. Ön okuma Sunuş
5 I.Dünya Savaşının sonuçları ve etkileri Ön okuma Sunuş
6 I.Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti Ön okuma Sunuş
7 İki savaş arası dönemde dünya devletlerinin durumu Ön okuma Sunuş
8 Ara Sınav Yok Yazılı Sınav
9 İkinci Dünya Savaşı Ön okuma Sunuş
10 Soğuk Savaş Dönemi Ön okuma Sunuş
11 Soğuk Savaş Döneminde Türk Dış Politikası Ön okuma Sunuş
12 Soğuk Savaş Sonrası Türk Dış Politikası Ön okuma Sunuş
13 Asya Gelişmeleri Ön okuma Sunuş
14 Orta Doğu Gelişmeleri Ön okuma Sunuş
15 1960´lardan günümüze kadar dünyadaki siyasi ve ekonomik gelişmelerin ana hatlarıyla değerlendirilmesi Ön okuma Sunuş
16/17 Final Sınavı Yok Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  AĞAOĞLU, Samet, Siyasi Günlük, DP’nin Kuruluşu, İstanbul 1992
 BARUTÇU, Faik Ahmet, Siyasi Anılar (1939-1954), İstanbul 1977.
 GÜRÜN, Kamuran, Dış İlişkiler ve Türk Politikası, AÜ SBF Yay., Ankara 1983.
 MCNEİLL, W.H., Dünya Tarihi, çev. Alaaddin Şenel, Ankara 2001.
 SANDER, Oral, Siyasi Tarih (1918-1994), Ankara 1994.
 UÇAROL, Rıfat, Siyaset Tarihi, İstanbul 2000.
 TANÖR, Bülent, Boratav, Korkut, Akşin, Sina, Türkiye Tarihi V, Cem Yayınevi, İstanbul 2000.
 ZÜRCHER, Erik Jan, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul 2003.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. 5
2 Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. 4
3 Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. 4
4 Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir. 4
5 Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. 4
6 Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 5
7 İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir. 4
8 Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir. 5
9 Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanısıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
10 Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir. 4
11 Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir. 4
12 Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur. 5
13 Eğitimin bilimsel temellerini tanır. 5
14 Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir. 4
15 Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur. 5
16 Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir. 4
17 Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur. 4
18 Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
19 Yaşam boyu öğrenmeye değer verir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 75
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3
Dersin AKTS Kredisi: 3