Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yeni Ve Yakınçağ Tarihi

Dersin Kodu : SB 305

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yeni ve Yakınçağda Avrupa’daki gelişme ve değişmelerin öğrenilmesi.
Bu gelişmelerin Osmanlı’daki gelişim ve değişimlerle karşılaştırmalı olarak kavranması.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : XV. yüzyıldan I. Dünya Savaşı’na kadar dünyada meydana gelen siyasî, sosyal, kültürel, askerî ve dinî gelişme ve değişimlere ilişkin teorik bilgilerin verilmesi.

Dersin İçeriği : Aydınlanma Çağı Rönesans ve Reform Devrimler Dönemi Emperyalizm Birinci Dünya Savaşı

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yeni ve yakınçağda Avrupa tarihi kaynaklarının değerlendirilmesi Ön okuma Sunuş
2 Batının yükselmesinin temel nedenleri Ön okuma Sunuş,Tartışma.
3 Coğrafi keşifler ve keşiflerin Türk Dünyasına etkileri. Ön okuma Sunuş,Tartışma.
4 Rönesans Ön okuma Sunuş
5 Reform Ön okuma Sunuş
6 Otuz Yıl Savaşları Ön okuma Sunuş
7 İngiltere’de demokrasi hareketleri ve aydınlanma çağı Ön okuma Sunuş
8 Ara Sınav Yok Yazılı Sınav
9 Fransız İhtilali ve Avrupa’ya etkisi, Osmanlı´da Fransız İhtilali´nin Yankıları. Ön okuma Sunuş
10 Amerika’nın bağımsızlığı Ön okuma Sunuş
11 1830-1848 İhtilalleri Ön okuma Sunuş
12 Sanayi Devrimi Ön okuma Sunuş
13 Alman ve İtalyan Ulusal Birlikleri Ön okuma Sunuş
14 Emperyalizm Ön okuma Sunuş
15 Birinci Dünya Savaşı ve Sonuçları Ön okuma Sunuş
16/17 Final Sınavı Yok Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kennedy, P., Büyük Güçlerin Yükseliş ve Çöküşleri, T. İş Bank. Yay., Ankara, 1993.
 Ağaoğulları, M. A. ve Köker, L., Tanrı Devleti’nden Kral Devlete, İmge Yay., Ankara, 1991.
 Sosyal, İ., Fransız İhtilali ve Türk –Fransız Diplomatik Münasebetleri, TTK Yay., Ankara, 1987.
 Armaoğlu, F., 19. Yüzyıl Siyasî Tarihi, TTk, Ankara, 1999.
 Arnold, D., Coğrafî Keşifler Tarihi, Alan Yay., İstanbul, 1995.
 Ateş, T., Siyasal Tarih, Der Yay., İstanbul, 1999.
 Bayur, Y. H., Hindistan Tarihi, TTK Yay., Ankara, 1950.
 Boorstin, J. D., Keşifler ve Buluşlar, T. İş Bankası Yay., Ankara, 1996.
 Esmer, Ş., Siyasi Tarih, İstanbul, A.Ü. Siyasal Bilgiler Fakültesi Yay., Ankara, 1994
 Tanilli, S., Yüzyılların Gerçeği ve Mirası, Adam Yay., İstanbul, 1999.
 Oral, Sander, Siyasi Tarih İlkçağlardan 1918´e, Ankara, 2006.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. 4
2 Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. 4
3 Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. 4
4 Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir. 4
5 Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. 3
6 Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 4
7 İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir. 5
8 Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir. 4
9 Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanısıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
10 Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir. 4
11 Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir. 5
12 Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur. 4
13 Eğitimin bilimsel temellerini tanır. 4
14 Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir. 4
15 Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur. 5
16 Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir. 5
17 Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur. 5
18 Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
19 Yaşam boyu öğrenmeye değer verir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 71
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.84
Dersin AKTS Kredisi: 3