|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Osmanlı Tarihi Ve Uygarlığı II |
|
Dersin Kodu |
: |
SB 302 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Osmanlı Devleti’nin XVII. Yüzyılda içine düştüğü bunalım ve bundan kurtulma çabalarına ilişkin teorik bilgilerin kavranması XIX. yüzyılda devletin yıkılmasını önlemek için verilen mücadelelere ilişkin teorik bilgilerin kavranması XX.yüzyılda Osmanlı Devleti´nin siyasi gelişmeleri hakkında bilgi sahibi olunması
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
XVII. ve XX. Yüzyıllar arasında Osmanlı Devleti’nin siyasî tarihi ile ilgili bilgilerin verilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
20. yüzyıl Osmanlı Siyasi Tarihi
Osmanlı-Türk Anayasal Gelişmeleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Osmanlı Devleti´nde Siyasal ve Toplumsal Yapı |
Ön okuma |
Sunuş |
|
2 |
Klasik Osmanlı Düzeninde Değişim ve Gerileme |
Ön okuma |
Sunuş |
|
3 |
Fransız Devrimi ve Osmanlı Devleti´ne Etkisi |
Ön okuma |
Sunuş |
|
4 |
XIX. Yüzyıl Osmanlı Modernleşmesi |
Ön okuma |
Sunuş |
|
5 |
Lale Devri |
Ön okuma |
Sunuş |
|
6 |
III. Selim Dönemi |
Ön okuma |
Sunuş |
|
7 |
II. Mahmut Dönemi |
Ön okuma |
Sunuş |
|
8 |
Ara Sınav |
Yok |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Tanzimat Dönemi |
Ön okuma |
Sunuş |
|
10 |
Birinci Meşrutiyet Dönemi |
Ön okuma |
Sunuş |
|
11 |
İkinci Meşrutiyet Dönemi |
Ön okuma |
Sunuş |
|
12 |
Trablusgarp Savaşı, Balkan Savaşları |
Ön okuma |
Sunuş |
|
13 |
Birinci Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti |
Ön okuma |
Sunuş |
|
14 |
Ermeni Sorunu |
Ön okuma |
Sunuş |
|
15 |
Mondros Ateşkes Antlaşması, İşgaller ve Milli Mücadele. |
Ön okuma |
Sunuş |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Yok |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Fahir Armaoğlu, Siyasî Tarih (1789-1960)
Sina Akşin, Jön Türkler ve İttiihat ve Terakki, Ankara, 1996
Sina Akşin, Ana Çizgileriyle Türkiye´nin Yakın Tarihi, Ankara, 2006.
Halil İnalcık, Osmanlı İmparatorluğu: Klasik Çağ (1300-1600), İstanbul, 2005.
Halil İnalcık, “Osmanlı Tarihine Toplu Bir Bakış”, Osmanlı (Siyaset), Cilt 1 ve 2, Ankara, 1999.
Bernard Lewis, Modern Türkiye´nin Doğuşu, Ankara, 2004.
İlber Ortaylı, Batılılaşma Yolunda, İstanbul, 2007.
Bülent Tanör, Osmanlı-Türk Anayasal Gelişmeleri, İstanbul, 2004.
Enver Ziya Karal, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 1918-1965, Ankara, 1981.
Tevfik Çavdar, Türkiye´nin Demokrasi Tarihi (1839-1950), Ankara, 2004.
Niyazi Berkes, Türkiye´de Çağdaşlaşma, İstanbul, 2009
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. |
4 |
|
2 |
Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. |
4 |
|
3 |
Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. |
5 |
|
4 |
Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir. |
4 |
|
5 |
Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. |
4 |
|
6 |
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
5 |
|
7 |
İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir. |
4 |
|
8 |
Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir. |
5 |
|
9 |
Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanısıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
10 |
Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir. |
4 |
|
11 |
Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir. |
4 |
|
12 |
Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur. |
5 |
|
13 |
Eğitimin bilimsel temellerini tanır. |
5 |
|
14 |
Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir. |
4 |
|
15 |
Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur. |
5 |
|
16 |
Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir. |
4 |
|
17 |
Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur. |
5 |
|
18 |
Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
5 |
|
19 |
Yaşam boyu öğrenmeye değer verir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 66 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|