Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Temel Hukuk

Dersin Kodu : SB 207

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Toplum hayatını düzenleyen kuralları ve bunların yaptırımlarını karşılaştırır.
Hukukun kaynaklarını açıklar.
Anayasa ve özelliklerini tartışır.
İdare hukukunu tanımlar ve idarenin işleyişini tartışır.
Yargı organları ve mahkemelerin işleyişini tartışır ve değerlendirir.
Hukuksal işlemler, eylemler ve hukukta sorumluluk kavramlarını açıklar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Toplum düzeninin sağlanmasında ve sürdürülmesinde çok önemli yer tutan düzenleyici kurallar ve yaptırımları, bunların en önemlisi olan hukukun tanımı, Anayasa ve yargı organları hakkında genel bilgilere sahip olmaktır.

Dersin İçeriği : Temel hukuk kavramlar, toplumsal düzen ve hukuk kuralları, hukuki olaylar ve hukuki işlemler, hukuk sistemi, Türk hukuk sisteminin tarihsel gelişimi ve günümüzdeki yapısı, eğitim-hukuk ilişkileri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Toplum hayatını düzenleyen kurallar ve bunların yaptırımı Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
2 Hukukun tanımı ve bölümleri Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
3 Hukukun kaynakları Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
4 Anayasa Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
5 İdare Hukuku Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
6 Yargı organları Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Kişi, gerçek kişi ve tüzel kişi kavramları Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
8 Vize Sınavı
9 Hukuki ehliyet kavramı Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
10 Mülkiyet kavramı ve kapsamı Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
11 Zilyetlik Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
12 Taşınır mal mülkiyeti Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
13 Taşınmaz mal mülkiyeti Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
14 Alacaklıya güvence sağlayan hukuk hükümleri Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
15 Borç hakkında genel bilgiler Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Anayurt, Ömer, Hukuka Giriş ve Hukukun Temel Kavramları, Seçkin Yayınevi, Ankara, 2007.
 Gözübüyük, Şeref, Hukuka Giriş ve Hukukun Temel Kavramları, Turhan Kitabevi, Ankara.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. 0
2 Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. 0
3 Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. 0
4 Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir. 0
5 Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. 3
6 Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 5
7 İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir. 2
8 Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir. 0
9 Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanısıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
10 Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir. 0
11 Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir. 3
12 Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur. 5
13 Eğitimin bilimsel temellerini tanır. 0
14 Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir. 0
15 Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur. 5
16 Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir. 4
17 Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur. 5
18 Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
19 Yaşam boyu öğrenmeye değer verir. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 52
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.08
Dersin AKTS Kredisi: 2