Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Siyaset Bilimine Giriş

Dersin Kodu : SB 205

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. ANDAÇ ÇUHADAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu dersi alan öğrenci: Siyaset Bilimi’nin bilgi üretme yöntemini açıklar.
Siyasal kültür ve siyasal toplumsallaşma terimlerini açıklar.
Siyasal toplumsallaşmada okulun ve öğretmenin rolünü bilir.
Farklı ideolojilere göre devletin varlık nedenini açıklar.
Ulus-devleti oluşturan ana unsurları (ulus, ülke, egemenlik) açıklar.
Devlet biçimlerini açıklar.
Ulusçuluk (milliyetçilik) düşüncesini tartışabilir.
Demokratik devlet anlayışını değerlendirir.
Demokratik siyasal kültürün oluşumunda; sivil toplumun ve örgütlülüğün önemini değerlendirebilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İnsan-iktidar ilişkilerinin oluşmasında siyasal kültürün ve siyasal toplumsallaşmanın önemini anlamak ve ulus-devlet ile vatandaş arasındaki ilişkilerin değerlendirilmesinde demokratik bakış açısının geliştirilmesidir.

Dersin İçeriği : Siyaset biliminin konuları, yöntemi, devletin tanımı, ülke-ulus ve egemenlik unsurları, iktidar kavramı, hükümet, siyasal katılım, uluslararası ilişkiler

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sosyal Bilgiler dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ders ile ilgili bilgilendirme yok Anlatım
2 Siyasal yaşamı belirleyen insani etkenler, siyasal kültür, siyasal toplumsallaşma ön okuma Anlatım, soru-cevap, tartışma
3 Siyasal yaşamı belirleyen insani etkenler, siyasal kültür, siyasal toplumsallaşma ön okuma Anlatım, soru-cevap, tartışma
4 Siyasal yaşamı etkileyen doğal etkenler ön okuma Anlatım, soru-cevap, tartışma
5 Devlet nedir? ön okuma, araştırma Anlatım, soru-cevap, tartışma
6 Devletin unsurları: Ulus, ülke egemenlik ön okuma, araştırma, gözlem Anlatım, soru-cevap, tartışma
7 Devletin unsurları: Ulus, ülke, egemenlik Ulus-devlet ve ulusçuluk (milliyetçilik) ön okuma, araştırma, gözlem Anlatım, soru-cevap, tartışma
8 Sınav Sınav
9 Devlet biçimleri ön-okuma, ödev Anlatım, soru-cevap, tartışma
10 Siyasal iktidar ön okuma Anlatım, soru-cevap, tartışma
11 Vatandaşlık ve siyasal katılım ön okuma, güncel siyasi araştırmalar Anlatım, soru-cevap, tartışma
12 Siyasal partiler, baskı grupları, sivil toplum kuruluşları ön okuma Anlatım, soru-cevap, tartışma
13 Kamuoyu ve propaganda ön okuma Anlatım, soru-cevap, tartışma
14 Ödevlerin değerlendirilmesi Sunum
15 Ödevlerin değerlendirilmesi Sunum
16/17 Sınav Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları
 Münci Kapani: Politika Bilimine Giriş
 Cem Eroğul: Devlet Nedir?
 Ozan Erözden: Ulus-Devlet
 Toktamış Ateş: Demokrasi
 Ahmet Taner Kışlalı: Siyaset Bilimi
 Gökhan Atılgan- Attila Aytekin: Siyaset Bilimi
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. 3
2 Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. 0
3 Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. 0
4 Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir. 0
5 Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. 4
6 Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 4
7 İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir. 5
8 Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir. 0
9 Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanısıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
10 Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir. 0
11 Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir. 3
12 Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur. 4
13 Eğitimin bilimsel temellerini tanır. 0
14 Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir. 0
15 Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur. 3
16 Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir. 4
17 Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur. 0
18 Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 0
19 Yaşam boyu öğrenmeye değer verir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 76
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.04
Dersin AKTS Kredisi: 3