Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İslam Öncesi Türk Tarihi Ve Kültürü

Dersin Kodu : SB 203

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu ders ile öğrencilerin, Türk Milleti’nin çok eski bir millet olduğunu öğrenir.
Öğrenciler, Türklerin tarihte bir takım devletler kurduğunu, o günkü şartlarda bulunduğu coğrafî konum içerisinde olaylara yön verdiğini anlar.
Öğrenciler, Türklerin gelişmiş bir kültüre sahip olduklarını öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencileri, İslam öncesinde Türk Milleti’nin kurmuş olduğu devletleri, bunların siyasî, ekonomik ve kültürel özellikleri hakkında bilgi sahibi yapmak.

Dersin İçeriği : İslamiyetten önce Türk devletlerinin siyasi tarihinin temel dinamikleri Hunların sosyal ve kültürel yapıları Göktürklerin sosyal ve kültürel yapıları Uygurların sosyal ve kültürel yapıları İslam öncesi diğer Türk boylarının sosyal ve kültürel yapıları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Türk adı, Türk soyu, Türklerin anayurdu Ön okuma Sunuş
2 Anayurtta kurulan ilk uygarlıklar Ön okuma Sunuş
3 Türklerin Yayılmaları Ön okuma Sunuş
4 Hun İmparatorluğu Ön okuma Sunuş
5 Kavimler Göçü, Avrupa Hun Devleti Ön okuma Sunuş
6 Göktürkler Ön okuma Sunuş.
7 Uygurlar Ön okuma Sunuş
8 Ara Sınav Yok Yazılı Sınav
9 Orta Asya dışında kurulan Türk Devletleri Ön okuma Sunuş
10 Bozkır Kültürünün Esasları Ön okuma Sunuş
11 İslam öncesi Türklerde Devlet Yönetimi Ön okuma Sunuş
12 İslam öncesi Türklerde Sosyal Yapı Ön okuma Sunuş
13 İslam öncesi Türklerde Dini Yaşam Ön okuma Sunuş
14 İslam Öncesi Türklerde Ekonomik Hayat Ön okuma Sunuş
15 İslam Öncesi Türklerde Edebi Kültür ve Sanat Ön okuma Sunuş
16/17 Final Sınavı Yok Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü
  A. Kurat; IV-XVIII. Yüzyıllarda Karadeniz’in Kuzeyinde Kurulmuş Olan Türk Kavimleri ve Devletleri
 Bahaeddin Ögel, Türk Kültürünün Gelişme Çağları
 Bahaeddin Ögel, Türk Kültür Tarihi
 Lazio Rasonyi, Tarihte Türklük
 W. Eberhard, Eski Çin Kültürü ve Türkler
 A. Zeki Velidi Togan, Umumi Türk Tarihi´ne Giriş
 Erol Güngör, Tarihte Türkler
 Ali Kemal Meram, Göktürk İmparatorluğu Tarihi
 Jean- Paul Roux, Türklerin Tarihi Pasifik´ten Akdeniz´e 2000 Yıl
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. 4
2 Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. 4
3 Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. 4
4 Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir. 4
5 Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. 2
6 Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 5
7 İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir. 4
8 Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir. 4
9 Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanısıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
10 Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir. 3
11 Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir. 3
12 Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur. 3
13 Eğitimin bilimsel temellerini tanır. 4
14 Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir. 4
15 Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur. 5
16 Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir. 4
17 Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur. 4
18 Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
19 Yaşam boyu öğrenmeye değer verir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 2 5 10
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 7 7
Toplam İş Yükü: 63
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.52
Dersin AKTS Kredisi: 3