Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türkiye Fiziki Coğrafyası

Dersin Kodu : SB 201

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. ABDULLAH BALCIOĞULLARI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Türkiye’nin jeolojik geçmişi ve sonuçlarını değerlendiriri.
Türkiye´nin jeolojik gelişimi ve yapısı hakkında çıkarımlarda bulunur
Türkiye´nin yeryüzü şekillerini bölgelere göre yerleştirir.
Türkiye´nin klimatolojik özellikleri ile hidrografya ve bitki örtüsü arasındaki ilişkiyi kavrar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : SB 102 Genel Fiziki Coğrafya

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Coğrafi ilkelere göre Türkiye´nin fiziki coğrafya özellikleri, jeolojik gelişimini ve potansiyelini kavrar.

Dersin İçeriği : Türkiye’nin jeolojik yapısı, jeomorfolojik özellikleri, akarsular, göller ve denizler, iklimi, toprakları ve korunması, Türkiye bitki örtüsü, doğal hayvan toplulukları.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sosyal Bilgiler Dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin amacı, Türkiye’nin genel görünümü ve Türkiye´nin coğrafi konumu Dilsiz Türkiye Bölgeler Haritası hazırlamak Düz anlatım, soru cevap, tartışma, beyin fırtınası,
2 Türkiye’nin jeolojik yapısı Jeolojik devirler konusunun okunması Düz anlatım, soru cevap, tartışma,
3 Türkiye’nin yeryüzü şekilleri-I Dilsiz coğrafi bölge haritası hazırlamak Düz anlatım, soru cevap, tartışma, döküman analizi, harita ve fotoğraf yorumlama
4 Türkiye’nin yeryüzü şekilleri-II Dilsiz coğrafi bölge haritası hazırlamak Düz anlatım, soru cevap, tartışma, döküman analizi, harita ve fotoğraf yorumlama
5 Türkiye’nin yeryüzü şekilleri-III Dilsiz coğrafi bölge haritası hazırlamak Düz anlatım, soru cevap, tartışma, döküman analizi, harita ve fotoğraf yorumlama
6 Türkiye’nin yeryüzü şekilleri-IV Dilsiz coğrafi bölge haritası hazırlamak Düz anlatım, soru cevap, tartışma, döküman analizi, harita ve fotoğraf yorumlama
7 Türkiye’nin iklimi-I Türkiye´ye ait Meterolojik verileri elde etmek tartışma, döküman analizi,
8 Arasınav İşlenen konuların tekrar edilmesi Açık uçlu sorular
9 Türkiye’nin iklimi-II Türkiye´ye ait Meterolojik verileri elde etmek tartışma, döküman analizi,
10 Türkiye’nin hidrografyası-I Dilsiz Türkiye Haritası hazırlamak tartışma, döküman analizi,
11 Türkiye’nin hidrografyası-II Dilsiz Türkiye Haritası hazırlamak tartışma, döküman analizi,
12 Türkiye’nin hidrografyası-III Dilsiz Türkiye Haritası hazırlamak tartışma, döküman analizi,
13 Türkiye’nin bitki örtüsü Dilsiz Türkiye Haritası hazırlamak tartışma, döküman analizi,
14 Türkiye’nin Toprakları Dilsiz Türkiye Haritası hazırlamak tartışma, döküman analizi,
15 Türkiye´nin Zoocoğrafyası Dilsiz Türkiye Haritası hazırlamak tartışma, döküman analizi,
16/17 Final Sınavları İşlenen konuların tekrar edilmesi Açık uçlu sorular


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Türkiye Coğrafyası. Murat Özgür, Ankara 2000.
 Türkiye’de Relief Şekilleri ve Arazi Kullanımı, Necdet Tunçdilek İ.Ü. Deniz Bilimleri ve Coğrafya Enstitüsü yayını, İstanbul 1985
 Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği, Hakkı Yazıcı, M. Kürşat Koca, PegemA Yayıncılık, Ankara 2007
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. 0
2 Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. 0
3 Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. 0
4 Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir. 0
5 Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. 0
6 Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 0
7 İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir. 4
8 Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir. 5
9 Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanısıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
10 Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir. 3
11 Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir. 0
12 Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur. 3
13 Eğitimin bilimsel temellerini tanır. 0
14 Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir. 0
15 Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur. 2
16 Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir. 2
17 Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur. 0
18 Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
19 Yaşam boyu öğrenmeye değer verir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 88
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.52
Dersin AKTS Kredisi: 4