|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ekonomi |
|
Dersin Kodu |
: |
SB 108 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MUZAFFER SÜMBÜL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Temel ekonomi kavramlarını tanımlar ve kıtlık sorunu ile ilgili çözümler öğrenir.
Piyasa dengesinin oluşumunu açıklar.
Tüketici ve fayda kavramlarını açıklar.
Endüstri yapılarını öğrenir.
Makro ekonomi kavramlarını tanımlar. Para ve döviz kuru sistemlerini açıklar.
Ekonomik sistemleri açıklar.
Türkiye ve çevresi arasındaki ekonomik ilişkileri açıklar.
Türkiye ve çevresi arasındaki ekonomik ilişkileri açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders ile temel ekonomi kavramları ile talep, arz ve piyasa dengesi, fayda ve tüketici dengesini kavramaları, para ve döviz kuru sistemlerini, enflasyon, işsizlik ve istihdam konularla alternatif ekonomik sistemleri öğrenerek ekonomi ile toplumsal gelişme arasındaki ilişkilerle ilgili değerlendirme yapabilmeleri amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel ekonomi kavramları ( ekonomi, üretim, tüketim, arz, talep, enflasyon, devaülasyon, deflasyon, mal, hizmet vb. kavramlar ) ve güncel hayatla ilişkileri; ekonomik sistemler; ekonomik yaşama fikri ile toplumsal gelişme arasındaki ilişkileri kavratma |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik R1 102 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ekonominin bazı temel kavramları
|
Yok |
düz anlatım |
|
2 |
Kıtlık sorunu ve çözümü
|
Seçilmiş panel konusunu için gerekli okumalar, vaka analizi için gazete haber takibi |
soru cevap, düz anlatım panel.tartışma ve örnek olay incelmesi |
|
3 |
Arz, talep ve fiyat
|
Seçilmiş panel konusunu için gerekli okumalar, vaka analizi için gazete haber takibi |
soru cevap, düz anlatım panel.tartışma ve örnek olay incelmesi |
|
4 |
Talep ve arz esnekliği
|
Seçilmiş panel konusunu için gerekli okumalar, vaka analizi için gazete haber takibi |
soru cevap, düz anlatım panel.tartışma ve örnek olay incelmesi |
|
5 |
Talep, fayda ve tüketici dengesi
|
Seçilmiş panel konusunu için gerekli okumalar, vaka analizi için gazete haber takibi |
soru cevap, düz anlatım panel.tartışma ve örnek olay incelmesi |
|
6 |
Üretim ve endüstri yapıları
|
Seçilmiş panel konusunu için gerekli okumalar, vaka analizi için gazete haber takibi |
soru cevap, düz anlatım panel.tartışma ve örnek olay incelmesi |
|
7 |
Vize
|
Sınav için genel tekrar |
Yazılı sınav |
|
8 |
Makro ekonomiye giriş
|
Seçilmiş panel konusunu için gerekli okumalar, vaka analizi için gazete haber takibi |
soru cevap, düz anlatım panel.tartışma ve örnek olay incelmesi |
|
9 |
Makro ekonomiye giriş |
Seçilmiş panel konusunu için gerekli okumalar, vaka analizi için gazete haber takibi |
soru cevap, düz anlatım panel.tartışma ve örnek olay incelmesi |
|
10 |
Para ve makro sistem |
Seçilmiş panel konusunu için gerekli okumalar, vaka analizi için gazete haber takibi |
soru cevap, düz anlatım panel.tartışma ve örnek olay incelmesi |
|
11 |
Enflasyon, işsizlik ve istihdam |
Seçilmiş panel konusunu için gerekli okumalar, vaka analizi için gazete haber takibi |
soru cevap, düz anlatım panel.tartışma ve örnek olay incelmesi |
|
12 |
Enflasyon, işsizlik ve istihdam |
Seçilmiş panel konusunu için gerekli okumalar, vaka analizi için gazete haber takibi |
soru cevap, düz anlatım panel.tartışma ve örnek olay incelmesi |
|
13 |
Uluslar arası ticaret politikaları
|
Seçilmiş panel konusunu için gerekli okumalar, vaka analizi için gazete haber takibi |
soru cevap, düz anlatım panel.tartışma ve örnek olay incelmesi |
|
14 |
Ekonomik sistemler |
Seçilmiş panel konusunu için gerekli okumalar, vaka analizi için gazete haber takibi |
soru cevap, düz anlatım panel.tartışma ve örnek olay incelmesi |
|
15 |
Milli Gelir: Kavramlar ve Hesaplama Yöntemleri
|
Seçilmiş panel konusunu için gerekli okumalar, vaka analizi için gazete haber takibi |
soru cevap, düz anlatım panel.tartışma ve örnek olay incelmesi |
|
16/17 |
Final |
Panel dosya teslimi için gerekli hazırlıklar |
Panel dosya teslimi |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
AREN, Sadun. (1993). 100 Soruda Ekonomi El Kitabı. İstanbul : Gerçek Yayınevi.
BOCUTOĞLU, Ersan, BERBER, Metin ve ÇELİK, Kenan. (1998). İktisada Giriş. Trabzon : Derya Kitabevi.
HATİPOĞLU, Zeyyat. (1989). İktisat Bilimine Giriş. İstanbul : İşletme Fakültesi Yayın No : 220.
LIPSEY, Richard G., STEINER, Peter O. ve PURVIS, Douglas D. (1992). İktisat. İstanbul : Bilim Teknik Yayınevi.
MANİSALI, Erol. (2000). İktisada Giriş. İstanbul : DER Yayınları.
ÖÇAL, Tezer. (1990). İktisat. Ankara : Gazi Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Matbaası.
PARASIZ, İlker. (1998). İktisada Giriş Prensipler ve Politika . Bursa : Ezgi Kitabevi Yayınları.
PARASIZ, İlker. (2000). İktisadın ABC’si. Bursa : Ezgi Kitabevi Yayınları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. |
4 |
|
2 |
Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. |
2 |
|
3 |
Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. |
4 |
|
4 |
Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir. |
4 |
|
5 |
Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. |
3 |
|
6 |
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
5 |
|
7 |
İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir. |
0 |
|
8 |
Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir. |
4 |
|
9 |
Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanısıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
2 |
|
10 |
Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir. |
4 |
|
11 |
Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir. |
4 |
|
12 |
Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur. |
3 |
|
13 |
Eğitimin bilimsel temellerini tanır. |
3 |
|
14 |
Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir. |
3 |
|
15 |
Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur. |
4 |
|
16 |
Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir. |
4 |
|
17 |
Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur. |
4 |
|
18 |
Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
5 |
|
19 |
Yaşam boyu öğrenmeye değer verir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 72 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|