|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Felsefe |
|
Dersin Kodu |
: |
SB 106 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Felsefenin bilimlerle ilişkisini yorumlar. Felsefe düşünürlerini tanır ve onların fikirlerini değerlendirir. Felsefeyi bir yaşam sanatı olarak yorumlar. Felsefe-bilim ilişkilerinin çeşitli boyutlarını analiz eder. Çevresini ve olayları felsefi bir düşünce tarzıyla sorgular. Çeşitli felsefe disiplinlerini eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Felsefe alanına dair kavramları kavramak, bu alandaki ünlü düşünürleri tanımak ve felsefi düşünme becerilerini kazandırmaktır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Felsefe ile ilgili temel kavramlar, felsefe ve bilim, felsefenin çalışma alanları ve sosyal bilimler içindeki rolü, başlıca felsefi akımlar, Türkiye´de ve dünyadaki düşünürlerin görüşlerinin incelenmesi, felsefi perspektifin geliştirilmesi, felsefe-eğitim ilişkisi, eğitimin felsefi temelleri ve eğitim programlarına etkisi, çağdaş felsefe akımları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İnsan-tabiat-bilgi ilişkileri |
Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
|
2 |
İnsan-düşünce ilişkileri |
Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
|
3 |
Felsefenin doğuşu ve gelişimi |
Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
|
4 |
Felsefenin temel disiplinleri I |
Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
|
5 |
Felsefenin temel disiplinleri II |
Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
|
6 |
Felsefe-bilim ilişkileri |
Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
|
7 |
Felsefenin bilimler arasındaki yeri |
Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
|
8 |
Vize Sınavı |
|
|
|
9 |
Felsefenin temel akımları I |
Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
|
10 |
Felsefenin temel akımları II |
Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
|
11 |
Felsefe tarihi ve genel seyri |
Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
|
12 |
Felsefe tarihi ve genel seyri |
Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
|
13 |
Felsefe-eğitim ilişkileri |
Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
|
14 |
Felsefe-eğitim ilişkileri |
Kaynakçada gösterilen kitapların ilgili kısımları okunacak. |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
|
15 |
Genel değerlendirme |
|
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
GÖKBERK Macit (2003): Felsefe Tarihi, Remzi Kitapevi, İstanbul.
Akarsu Bedia, Çağdaş Felsefe Kant´tan Günümüze Felsefe Akımları, İnkılap Kitabevi.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. |
0 |
|
2 |
Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. |
0 |
|
3 |
Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. |
0 |
|
4 |
Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir. |
0 |
|
5 |
Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. |
5 |
|
6 |
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
5 |
|
7 |
İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir. |
3 |
|
8 |
Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir. |
2 |
|
9 |
Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanısıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
10 |
Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir. |
5 |
|
11 |
Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir. |
0 |
|
12 |
Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur. |
3 |
|
13 |
Eğitimin bilimsel temellerini tanır. |
0 |
|
14 |
Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir. |
2 |
|
15 |
Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur. |
4 |
|
16 |
Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir. |
4 |
|
17 |
Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur. |
5 |
|
18 |
Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
2 |
|
19 |
Yaşam boyu öğrenmeye değer verir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 81 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|