Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Eğitim Bilimine Giriş |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 101 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. AKIN EFENDİOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Eğitimle ilgili temel kavramları açıklar. Eğitim türlerini ve özelliklerini açıklar. Bir eğitim programının taşıması gereken temel özellikleri bilir. Milli eğitimin genel amaçları ve temel ilkelerinin eğitim yoluyla nasıl uygulamaya dönüştüğünü açıklar. Eğitim ve kültür arasındaki ilişkileri açıklar. Temel felsefeler ve eğitim felsefeleri ile eğitim programınını ilişkisini açıklar. Eğitim programlarının toplumla ilişkisini açıklar. Eğitim programları ve ekonomi arasındaki ilişkileri açıklar. Eğitim programları ve eğitim psikoloji arasındaki ilişkileri açıklar. Eğitim programları ve eğitim tarihi arasındaki ilişkileri açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Eğitim ile ilgili temel kavramları ve eğitim türlerini açıklayarak eğitim programının özellikleri ile kuramsal temeller arasındaki ilişkileri analiz eder. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel kavramlar, eğitimin, felsefi, sosyal, psikolojik, tarihsel, politik ve bilimsel temelleri ve eğitimde yeni yönelimler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin önemi ve ders akışının tanıtılması. |
İlgili bölümü okuma |
Sunuş, düz anlatım ve tartışma. |
|
2 |
Eğitimin tanımı, eğitim ile ilgili temel kavramlar ve kültür ilişkisinin açıklanması. |
İlgili bölümü okuma |
Sunuş ve tartışma. |
|
3 |
Eğitim Türleri ve özellikleri. |
İlgili bölümü okuma |
Sunuş, örnek olay ve tartışma. |
|
4 |
Milli eğitimin genel amaçları ve temel ilkeleri |
İlgili bölümü okuma |
Sunuş ve tartışma. |
|
5 |
Eğitim öğretim ilkeleri ve özellikleri. |
İlgili bölümü okuma |
Sunuş, örnek olay ve tartışma. |
|
6 |
Eğitim programları ve türleri. |
İlgili bölümü okuma |
Sunuş, örnek olay ve tartışma. |
|
7 |
Eğitim programları ve felsefeler |
İlgili bölümü okuma |
Sunuş, örnek olay ve tartışma. |
|
8 |
Ara sınavlar |
Sınava hazırlık |
Yazılı |
|
9 |
Eğitim programları ve sosyoloji |
Araştırma |
Sunuş ve tartışma. |
|
10 |
Eğitim programları ve ekonomi. |
Araştırma |
Sunuş ve tartışma. |
|
11 |
Eğitim programları ve psikoloji. |
Araştırma |
Sunuş ve tartışma. |
|
12 |
Eğitim programları ve tarih. |
Araştırma |
Sunuş ve tartışma. |
|
13 |
Antikçağdan günümüze eğitim uygulamaları. |
Araştırma |
Sunuş ve tartışma. |
|
14 |
Osmanlı ve Cumhuriyet dönemindeki eğitim uygulamaları. |
Araştırma |
Sunuş ve tartışma. |
|
15 |
Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri |
İlgili bölümü okuma |
Sunuş ve tartışma |
|
16/17 |
Final |
Sınava hazırlık |
Açık uçlu ya da test |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. |
0 |
|
2 |
Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. |
3 |
|
3 |
Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. |
0 |
|
4 |
Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir. |
0 |
|
5 |
Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. |
1 |
|
6 |
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
1 |
|
7 |
İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir. |
3 |
|
8 |
Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir. |
0 |
|
9 |
Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanısıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
2 |
|
10 |
Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir. |
0 |
|
11 |
Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir. |
2 |
|
12 |
Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur. |
0 |
|
13 |
Eğitimin bilimsel temellerini tanır. |
5 |
|
14 |
Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir. |
0 |
|
15 |
Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur. |
2 |
|
16 |
Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir. |
0 |
|
17 |
Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur. |
2 |
|
18 |
Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
0 |
|
19 |
Yaşam boyu öğrenmeye değer verir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|