Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İngilizce II

Dersin Kodu : I 104

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. YEŞİMTUYAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : İlgi alanları ile ilgili konular hakkında fikir verir
Kendi yaşamı ile ilgili bilgileri basit şekilde ifade eder
Düşünceleri ve planları için kendini ifade ederek fikir verir
Bu dilin konuşulduğu her yerde kendini ifade eder
Öğrenci orta düzeyde İngilizce cümleleri anlar
Günlük olaylarla ilgili bilgi alışverişinde bulunur
İngilizce okuduğunu anlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu ders ile üniversite öğrencilerinin yabancı dili anlama,okuma,konuşma,dinleme ve yazma becerilerinin geliştirilmesi

Dersin İçeriği : Zamanlar,Sıfatların ve zarfların kıyaslama şekilleri, Sıfatların ve zarfların üstünlük şekilleri, Sıfatların eşitlik karşılaştırması, Koşul cümleleri

Dersin Dili : Türkçe+İngilizce

Dersin Yeri : Bölüm dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Gelecek zaman”Going to” Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
2 ”To Be” fiiliyle di’li geçmiş zaman Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
3 Düzenli ve düzensiz fiillerle di’li geçmiş zaman Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
4 Cümle sonu soruları Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
5 Gelecek zaman Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
6 Sıfatlarla ve isimlerle “enough” kelimesinin kullanımı Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
7 Sıfatların ve zarfların kıyaslama şekilleri Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
8 Ara sınav Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Sıfatların ve zarfların üstünlük şekilleri Sıfatların eşitlik karşılaştırması Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
10 Yakın geçmiş zaman Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
11 Koşul cümleleri Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
12 Şimdiki zamanın hikayesi Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
13 Bağlaçlar ile şimdiki zamanın hikayesinin kullanımı Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
14 Miş’li geçmiş zaman Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
15 Konuların tekrarı Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım,soru-cevap
16/17 Final sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ersungur,Muhittin (2006) New College English,Adana,Meridyen ELT Türkçe-İngilizce/İngilizce-Türkçe sözlük
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20
    Ödev/Proje/Diğer 0 80
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. 3
2 Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. 0
3 Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. 4
4 Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir. 0
5 Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. 0
6 Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 0
7 İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir. 0
8 Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir. 0
9 Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanısıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
10 Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir. 0
11 Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir. 0
12 Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur. 0
13 Eğitimin bilimsel temellerini tanır. 0
14 Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir. 0
15 Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur. 0
16 Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir. 0
17 Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur. 0
18 Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
19 Yaşam boyu öğrenmeye değer verir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 62
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.48
Dersin AKTS Kredisi: 2