|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İngilizce |
|
Dersin Kodu |
: |
I 103 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. YEŞİMTUYAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İlgi alanları ile ilgili konular hakkında fikir verir Kendi yaşamı ile ilgili bilgileri basit şekilde ifade eder Düşünceleri ve planları için kendini ifade ederek fikir verir Bu dilin konuşulduğu her yerde kendini ifade eder Öğrenci orta düzeyde İngilizce cümleleri anlar Günlük olaylarla ilgili bilgi alışverişinde bulunur İngilizce okuduğunu anlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders ile üniversite öğrencilerinin yabancı dili anlama,okuma,konuşma,dinleme ve yazma becerilerinin geliştirilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
şahıs zamirleri ,tanımlıklar,sayılar,çoğul isimler ,edatlar,İşaret sıfatları,Sayılabilen isimler ,Sayılamayan isimler ,Miktar bildiren kelimeler,zamanlar ,sahip olmak fiileri,İyelik sıfatları ,İyelik zamirleri ,Emir cümleleri,Kip belirteçleri,Nesne durumundaki zamirler,sıklık ,seyreklik bildiren zarflar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe+İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Bölüm dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin tanıtımı;
şahıs zamirleri
”To be” fiili
|
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
2 |
Tanımlıklar
Meslekler
Soru kelimeleri
|
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
3 |
Esas sayılar
Sıra sayıları
|
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
4 |
Düzenli çoğul isimler
Düzensiz çoğul isimler
Sıfatlar
|
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
5 |
Yer bildiren edatlar
İşaret sıfatları
|
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
6 |
Sayılabilen isimler
Sayılamayan isimler
Miktar bildiren kelimeler
sahip olmak fiileri
|
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
7 |
İyelik sıfatları
İyelik zamirleri
İsimlerin iyelik şekilleri
Emir cümleleri
|
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Şimdiki zaman |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
10 |
Zamanla ilgili alıştırmalar yapma |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
11 |
Kip belirteçleri |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
12 |
Miktar belirliyici soru kelimeleri
Nesne durumundaki zamirler
|
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
13 |
Geniş zaman |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
14 |
Geniş zamanla sıklık ,seyreklik bildiren zarflar |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
15 |
Konuların tekrarı |
Ders kitabından ilgili ünite |
Düz anlatım,soru-cevap
|
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ersungur,Muhittin (2006) New College English,Adana,Meridyen ELT
Türkçe-İngilizce/İngilizce-Türkçe sözlük
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
90 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. |
3 |
|
2 |
Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. |
0 |
|
3 |
Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. |
4 |
|
4 |
Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir. |
0 |
|
5 |
Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. |
0 |
|
6 |
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
0 |
|
7 |
İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir. |
0 |
|
8 |
Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir. |
0 |
|
9 |
Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanısıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
10 |
Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir. |
0 |
|
11 |
Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir. |
0 |
|
12 |
Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur. |
0 |
|
13 |
Eğitimin bilimsel temellerini tanır. |
0 |
|
14 |
Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir. |
0 |
|
15 |
Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur. |
0 |
|
16 |
Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir. |
0 |
|
17 |
Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur. |
0 |
|
18 |
Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
3 |
|
19 |
Yaşam boyu öğrenmeye değer verir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
1 |
13 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
1 |
13 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
2 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 40 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 1.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|