Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İnsan Hakları Seminerleri

Dersin Kodu : ESÇ446

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. ANDAÇ ÇUHADAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu dersi alan öğrenci, insan hakları ve demokrasi eğitimini açıklar.
İlköğretim Sosyal Bilgiler dersi içinde yer alan insan hakları konularını analiz eder.
Hak, sorumluluk ve özgürlük kavramlarını tartışır.
İnsan hakları eğitimi için ders kitabı dışında kullanılabilecek materyalleri değerlendirir.
İnsan hakları ve demokrasi eğitiminde öğretmene düşen görevleri değerlendirebilir.
Sınıfta, okulda, ailede demokratik bir yaşam kurulabilmesi için gerekenleri tartışır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi’nin amaçlarını ve içeriğini tanıyarak örnek uygulamalar gerçekleştirmek, gündemdeki insan hakları sorunlarını tartışmak.

Dersin İçeriği : Güncel insan hakları tartışmaları.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Eğitim fakültesi derslikleri.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ders ile ilgili genel bilgilendirme. yok Anlatım
2 Demokrasi ve insan hakları kavramları hakkında bilgilendirme ve tartışma. okuma ve araştırma Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay inceleme
3 Demokrasi ve insan hakları arasındaki ilişkinin irdelenmesi. Okuma ve araştırma Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay inceleme
4 İnsan hakları ve demokrasi eğitimi hakkında bilgilendirme. Okuma ve araştırma Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay inceleme
5 Hak, özgürlük, görev ve sorumluluk kavramlarının tartışılması. Okuma ve araştırma Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay inceleme
6 Güncel insan hakları sorunları Okuma ve araştırma Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay inceleme
7 Güncel insan hakları sorunları Okuma ve araştırma Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay inceleme
8 Sınav sınav
9 Güncel insan hakları sorunları Okuma ve araştırma Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay inceleme
10 Demokratik sınıf ortamı oluşturabilmeyi tartışma. Ön okuma Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay inceleme
11 Demokratik aileyi tartışma. Ön okuma, araştırma, gözlem Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay inceleme
12 Sosyal Bilgiler dersinde işlenen insan hakları konularına ilişkin örnek ders planları hazırlama ön okuma Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay inceleme
13 Sosyal Bilgiler dersinde işlenen insan hakları konularına ilişkin örnek ders planları hazırlama ön okuma Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay inceleme
14 Ödev sunumları raporlar sunum
15 Ödev sunumları raporlar sunum
16/17 Değerlendirme değerlendirme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Demokrasi ve insan hakları konuları ile ilgili güncel akademik çalışmalar
 internet, dergiler, gazeteler, bilimsel makaleler.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 2 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. 5
2 Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. 3
3 Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. 3
4 Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir. 3
5 Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. 0
6 Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 0
7 İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir. 1
8 Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir. 0
9 Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanısıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
10 Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir. 1
11 Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir. 5
12 Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur. 5
13 Eğitimin bilimsel temellerini tanır. 0
14 Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir. 0
15 Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur. 5
16 Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir. 3
17 Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur. 4
18 Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 0
19 Yaşam boyu öğrenmeye değer verir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 2 32
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 68
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.72
Dersin AKTS Kredisi: 3