|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ökaryotik hücre döngüsü |
Bilgilerin güncellenmesi |
Sözlü anlatım ve not alma |
|
2 |
Hücre döngüsü evreleri |
Bilgilerin güncellenmesi |
Sözlü anlatım ve not alma |
|
3 |
Hücre döngüsü kontrol noktaları |
Bilgilerin güncellenmesi |
Sözlü anlatım ve not alma |
|
4 |
MPF: Cdc2 ve cycline dimer |
Bilgilerin güncellenmesi |
Sözlü anlatım ve not alma |
|
5 |
Büyüme faktörleri ve cycline-D |
Bilgilerin güncellenmesi |
Sözlü anlatım ve not alma |
|
6 |
Hücre döngüsü inhibitörleri |
Bilgilerin güncellenmesi |
Sözlü anlatım ve not alma |
|
7 |
Kanser gelişimi ve nedenleri |
Bilgilerin ve görsellerin güncellenmesi |
Sözlü anlatım, görsel materyaller ve not alma |
|
8 |
Kanserin genetik yapısı |
Bilgilerin görsellerin güncellenmesi |
Sözlü anlatım, görsel materyaller ve not alma |
|
9 |
Onkojenler |
Bilgilerin görsellerin güncellenmesi |
Sözlü anlatım, görsel materyaller ve not alma |
|
10 |
Tümör virüsleri |
Bilgilerin görsellerin güncellenmesi |
Sözlü anlatım, görsel materyaller ve not alma |
|
11 |
Bir onkogen olarak telomerazlar |
Bilgilerin görsellerin güncellenmesi |
Sözlü anlatım, görsel materyaller ve not alma |
|
12 |
Tümör baskılayıcı genler |
Bilgilerin görsellerin güncellenmesi |
Sözlü anlatım, görsel materyaller ve not alma |
|
13 |
Moleküler biyolojinin kanserden korunma ve tedavi amacıyla kullanımı |
Bilgilerin görsellerin güncellenmesi |
Sözlü anlatım, görsel materyaller ve not alma |
|
14 |
Kanser ve çevre |
Bilgilerin görsellerin güncellenmesi |
Sözlü anlatım, görsel materyaller ve not alma |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
3 |
|
2 |
Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
3 |
|
3 |
Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır |
2 |
|
4 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
4 |
|
5 |
Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir |
4 |
|
6 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir |
4 |
|
7 |
Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma |
1 |
|
8 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular |
4 |
|
9 |
Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
4 |
|
10 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
4 |
|
11 |
Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
3 |
|
12 |
Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar |
4 |
|
13 |
Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
4 |
|
14 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
3 |
|
15 |
Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|