Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Arkeobotanik

Dersin Kodu : BL 472

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ATABAY DÜZENLİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : BİTKİ FOSİLLERİNİN ARANMASI
YAŞLARININ BELİRLENMESİ VE KORUNMASI
FOSİL BİTKİLERİN ADLANDIRILMASI;
FOSİLLEŞME TİPLERİ
JEOLOJİK ZAMANDİZİN VE BİTKİ YAŞAMI
SİSTEMATİK PALEOBOTANİK
PALEOPALİNOLOJİ
PALEOEKOLOJİ
PALEOKLİMATOLOJİ
PALEOBOTANİK
BİTKİLERDE BÜYÜK EVRİMSEL OLAYLAR VE FİLOGENİ;
TÜRKİYE’NİN FOSİL BİTKİLERİ Konularını tanımlama, açıklama ve ayırt etme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Paleobotanik, fosil bitkiler yardımıyla yer tarihindeki biyo-fiziksel değişimleri ve bitki grupları arasındaki filogenetik ilişkileri öğretmek.

Dersin İçeriği : Bitkilerin arkeoloji bilimi için önemi, arkeobotanik de kullanılan teknikler

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 GİRİŞ Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
2 BİTKİ FOSİLLERİNİN ARANMASI Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
3 HAZIRLANMASI Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
4 YAŞLARININ BELİRLENMESİ VE KORUNMASI Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
5 FOSİL BİTKİLERİN ADLANDIRILMASI Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
6 FOSİLLEŞME TİPLERİ Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
7 Ara sınav Yazılı Yazılı
8 JEOLOJİK ZAMANDİZİN VE BİTKİ YAŞAMI Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
9 SİSTEMATİK PALEOBOTANİK Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
10 PALEOPALİNOLOJİ Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
11 PALEOEKOLOJİ Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
12 PALEOKLİMATOLOJİ Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
13 PALEOBOTANİK Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
14 BİTKİLERDE BÜYÜK EVRİMSEL OLAYLAR VE FİLOGENİ Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
15 TÜRKİYE’NİN FOSİL BİTKİLERİ Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
16/17 Yıl sonu sınavı Yazılı Yazılı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Gemici, Y. Paleobotanik ve Filogeni Ders Notları, Üniversiteliler Ofset, 2003, Bornova-İzmir
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 1 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 0
2 Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 0
3 Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır 5
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 4
5 Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir 4
6 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir 4
7 Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma 2
8 Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular 0
9 Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 0
10 Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. 0
11 Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 0
12 Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar 0
13 Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 0
14 Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
15 Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü: 88
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.52
Dersin AKTS Kredisi: 4