Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Duyu Fizyolojisi

Dersin Kodu : BL 467

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. PINAR ÖZALP

Dersin Öğrenme Kazanımları : Hayvanlarda görme, koklama, tat alma, işitme ve mekanoreseptör duyu organlarının yapılarının ve fizyolojilerinin incelenerek kavranması

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Duyu organları fizyolojisi

Dersin İçeriği : Fotoreseptörler Işığa yaygın duyarlılık, Işığa lokalize olmuş duyarlılık Gözlerin morfolojisi: Bileşik gözler, bileşik gözün yapısı, görme için gerekli uyarma Memeli ve insanda göz fizyolojisi Akomodasyon, akomodasyon tipleri Ara sınav haftası Refraksiyon kusurları, renklerin görülmesi, renk körlüğü Periskopik, binoküler, ve stereoskopik görüşler, Kemoreseptörler, Memelilerde tatma ve koku alma duyusu Mekanik almaçlar, Basınç reseptörleri Ağrı reseptörleri Fonoreseptörler, Denge duyumları Isı duyusu.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik 3


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Duyu Algısı Duyuların Sınıflandırılması Almaç tipi ve Uyaranlar yok sözlü sunum
2 Fotoreseptörler Işığa yaygın duyarlılık, Işığa lokalize olmuş duyarlılık yok sözlü sunum
3 Farklı Canlılarda Görüş Bileşik gözler, bileşik gözün yapısı. yok sözlü sunum
4 Memeli ve insanda göz fizyolojisi yok sözlü sunum
5 Akomodasyon, akomodasyon tipleri, Renk ve Boyut Görüşü yok sözlü sunum
6 İnsanda Görme Bozuklukları yok sözlü sunum
7 Koku Alma Duyusu, Farklı Canlılarda :Koku Alma yok sözlü sunum
8 ara sınav
9 İnsan Burnunun Yapısı yok sözlü sunum
10 Tat Alma Duyusu, Farklı Canlılarda Tat Alma yok power-point
11 İnsan Dilinin Yapısı, Papilla Tipleri, Tatlar yok power-point
12 İşitme Duyusu, Farklı Canlılarda İşitme yok power-point
13 İnsan Kulağının Yapısı, İşitme Algısında Bozukluklar yok power-point
14 Mekanoreseptörler, Dokunma Algısı yok power-point
15 Ağrı-Acı, Denge ve Vücut Pozisyonu yok power-point
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Human Physiology-Daniel Mclaughlin , Fizyoloji- Ahmet Noyan
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 14 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 4
2 Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
3 Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır 5
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 4
5 Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir 5
6 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir 5
7 Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma 0
8 Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular 5
9 Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 4
10 Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. 5
11 Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4
12 Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar 4
13 Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 4
14 Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 4
15 Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 1 14
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 2 15 30
Toplam İş Yükü: 96
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.84
Dersin AKTS Kredisi: 4