|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Duyu Fizyolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
BL 467 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. PINAR ÖZALP |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Hayvanlarda görme, koklama, tat alma, işitme ve mekanoreseptör duyu organlarının yapılarının ve fizyolojilerinin incelenerek kavranması
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Duyu organları fizyolojisi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Fotoreseptörler Işığa yaygın duyarlılık, Işığa lokalize olmuş duyarlılık
Gözlerin morfolojisi: Bileşik gözler, bileşik gözün yapısı, görme için gerekli uyarma
Memeli ve insanda göz fizyolojisi
Akomodasyon, akomodasyon tipleri
Ara sınav haftası
Refraksiyon kusurları, renklerin görülmesi, renk körlüğü
Periskopik, binoküler, ve stereoskopik görüşler,
Kemoreseptörler, Memelilerde tatma ve koku alma duyusu
Mekanik almaçlar, Basınç reseptörleri
Ağrı reseptörleri
Fonoreseptörler, Denge duyumları
Isı duyusu.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik 3 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Duyu Algısı Duyuların Sınıflandırılması Almaç tipi ve Uyaranlar |
yok |
sözlü sunum |
|
2 |
Fotoreseptörler Işığa yaygın duyarlılık, Işığa lokalize olmuş duyarlılık |
yok |
sözlü sunum |
|
3 |
Farklı Canlılarda Görüş Bileşik gözler, bileşik gözün yapısı. |
yok |
sözlü sunum |
|
4 |
Memeli ve insanda göz fizyolojisi |
yok |
sözlü sunum |
|
5 |
Akomodasyon, akomodasyon tipleri, Renk ve Boyut Görüşü |
yok |
sözlü sunum |
|
6 |
İnsanda Görme Bozuklukları |
yok |
sözlü sunum |
|
7 |
Koku Alma Duyusu, Farklı Canlılarda :Koku Alma |
yok |
sözlü sunum |
|
8 |
ara sınav |
|
|
|
9 |
İnsan Burnunun Yapısı |
yok |
sözlü sunum |
|
10 |
Tat Alma Duyusu, Farklı Canlılarda Tat Alma |
yok |
power-point |
|
11 |
İnsan Dilinin Yapısı, Papilla Tipleri, Tatlar |
yok |
power-point |
|
12 |
İşitme Duyusu, Farklı Canlılarda İşitme |
yok |
power-point |
|
13 |
İnsan Kulağının Yapısı, İşitme Algısında Bozukluklar |
yok |
power-point |
|
14 |
Mekanoreseptörler, Dokunma Algısı |
yok |
power-point |
|
15 |
Ağrı-Acı, Denge ve Vücut Pozisyonu |
yok |
power-point |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Human Physiology-Daniel Mclaughlin , Fizyoloji- Ahmet Noyan
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
4 |
|
2 |
Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
4 |
|
3 |
Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır |
5 |
|
4 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
4 |
|
5 |
Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir |
5 |
|
6 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir |
5 |
|
7 |
Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma |
0 |
|
8 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular |
5 |
|
9 |
Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
4 |
|
10 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
5 |
|
11 |
Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
4 |
|
12 |
Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar |
4 |
|
13 |
Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
4 |
|
14 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
4 |
|
15 |
Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
1 |
14 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
2 |
15 |
30 |
|
Toplam İş Yükü: | 96 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|