|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Mitokondrinin yapısı ve görevi |
Konu hakkında bilgilerin güncellenmesi |
Sözlü anlatım ve not aldırma |
|
2 |
Dokuya göre mit okondri miktarı, Mitokondrial DNA (mtDNA) |
Konu hakkında bilgilerin güncellenmesi |
Sözlü anlatım ve not alma |
|
3 |
mtDNA, mitokondride genetik kod, mtDNA büyüklükleri |
Konu hakkında bilgilerin güncellenmesi |
Sözlü anlatım ve not alma |
|
4 |
Mitokondri ve nukleer DNA arasındaki ilişkiler, benzerlikler ve farklılıklar. |
Konu hakkında bilgilerin güncellenmesi |
Sözlü anlatım ve not alma |
|
5 |
Mitokondrial DNA Tamir Proteinleri, Mitokondrial DNA Replikasyonu |
Konu hakkında bilgilerin güncellenmesi |
Sözlü anlatım ve not alma |
|
6 |
D-loop, mtRNA ve mitoribozomlar |
Konu hakkında bilgilerin güncellenmesi |
Sözlü anlatım ve not alma |
|
7 |
Mitokondride protein sentezi, mitokondri biyogenezi |
Konu hakkında bilgi ve görsellerin hazırlanması |
Sözlü anlatım , görsel materyaller ve not alma |
|
8 |
Simbiyont hipotezi, mitokondrilerin evrimi |
Konu hakkında bilgi ve görsellerin hazırlanması |
Sözlü anlatım , görsel materyaller ve not alma |
|
9 |
Mitokondrilerin evrimi, mitokondrial hastalıklar |
Konu hakkında bilgi ve görsellerin hazırlanması |
Sözlü anlatım , görsel materyaller ve not alma |
|
10 |
Ailesel parkinson hastalığı, alzheimer hastalığı ve mitokondri, mtDNA hasarları |
Konu hakkında bilgi ve görsellerin hazırlanması |
Sözlü anlatım , görsel materyaller ve not alma |
|
11 |
mtDNA hasarları ve mitokondrial hastalıklar. |
Konu hakkında bilgi ve görsellerin hazırlanması |
Sözlü anlatım , görsel materyaller ve not alma |
|
12 |
Serbest radikallerin mitokondri üzerine etkileri, reaktif oksijen türevleri |
Konu hakkında bilgi ve görsellerin hazırlanması |
Sözlü anlatım , görsel materyaller ve not alma |
|
13 |
Apoptosis mekanizmasının mitokondrial kontrolü |
Konu hakkında bilgi ve görsellerin hazırlanması |
Sözlü anlatım , görsel materyaller ve not alma |
|
14 |
Hücredeki Mitokondrilerin Stimulasyonu veya İnhibisyonu, Mitokondri DNA’sının adli tıpta kullanımı |
Konu hakkında bilgi ve görsellerin hazırlanması |
Sözlü anlatım , görsel materyaller ve not alma |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
3 |
|
2 |
Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
3 |
|
3 |
Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır |
3 |
|
4 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
4 |
|
5 |
Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir |
3 |
|
6 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir |
4 |
|
7 |
Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma |
1 |
|
8 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular |
4 |
|
9 |
Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
4 |
|
10 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
4 |
|
11 |
Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
4 |
|
12 |
Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar |
3 |
|
13 |
Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
4 |
|
14 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
4 |
|
15 |
Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|