Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Organel Genetiği

Dersin Kodu : BL 463

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HASAN BASRİ İLA

Dersin Öğrenme Kazanımları : Mitokondrial hastalıklar hakkında fikir sahibidir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yarı özerk organeller olan mitokondri ve kloroplast hakkında bilgi sahibi yapmak ve özellikle mitokondrial genom hakkında bilgilendirerek mitokondrial kalıtsal kusurların neden olduğu sorunları kavratmak.

Dersin İçeriği : Mitokondrinin yapısı, büyüklüğü, sayısı, görevi, mtDNA ve mutasyonları hakkında bilgi sahibi yapmak

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Mitokondrinin yapısı ve görevi Konu hakkında bilgilerin güncellenmesi Sözlü anlatım ve not aldırma
2 Dokuya göre mit okondri miktarı, Mitokondrial DNA (mtDNA) Konu hakkında bilgilerin güncellenmesi Sözlü anlatım ve not alma
3 mtDNA, mitokondride genetik kod, mtDNA büyüklükleri Konu hakkında bilgilerin güncellenmesi Sözlü anlatım ve not alma
4 Mitokondri ve nukleer DNA arasındaki ilişkiler, benzerlikler ve farklılıklar. Konu hakkında bilgilerin güncellenmesi Sözlü anlatım ve not alma
5 Mitokondrial DNA Tamir Proteinleri, Mitokondrial DNA Replikasyonu Konu hakkında bilgilerin güncellenmesi Sözlü anlatım ve not alma
6 D-loop, mtRNA ve mitoribozomlar Konu hakkında bilgilerin güncellenmesi Sözlü anlatım ve not alma
7 Mitokondride protein sentezi, mitokondri biyogenezi Konu hakkında bilgi ve görsellerin hazırlanması Sözlü anlatım , görsel materyaller ve not alma
8 Simbiyont hipotezi, mitokondrilerin evrimi Konu hakkında bilgi ve görsellerin hazırlanması Sözlü anlatım , görsel materyaller ve not alma
9 Mitokondrilerin evrimi, mitokondrial hastalıklar Konu hakkında bilgi ve görsellerin hazırlanması Sözlü anlatım , görsel materyaller ve not alma
10 Ailesel parkinson hastalığı, alzheimer hastalığı ve mitokondri, mtDNA hasarları Konu hakkında bilgi ve görsellerin hazırlanması Sözlü anlatım , görsel materyaller ve not alma
11 mtDNA hasarları ve mitokondrial hastalıklar. Konu hakkında bilgi ve görsellerin hazırlanması Sözlü anlatım , görsel materyaller ve not alma
12 Serbest radikallerin mitokondri üzerine etkileri, reaktif oksijen türevleri Konu hakkında bilgi ve görsellerin hazırlanması Sözlü anlatım , görsel materyaller ve not alma
13 Apoptosis mekanizmasının mitokondrial kontrolü Konu hakkında bilgi ve görsellerin hazırlanması Sözlü anlatım , görsel materyaller ve not alma
14 Hücredeki Mitokondrilerin Stimulasyonu veya İnhibisyonu, Mitokondri DNA’sının adli tıpta kullanımı Konu hakkında bilgi ve görsellerin hazırlanması Sözlü anlatım , görsel materyaller ve not alma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  MITOCHONDRIA (2008). IMMO E. SCHEFFLER, Department of Biology, University of California, San Diego. Second Edition.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 3
2 Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
3 Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır 3
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 4
5 Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir 3
6 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir 4
7 Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma 1
8 Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular 4
9 Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 4
10 Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. 4
11 Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4
12 Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar 3
13 Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 4
14 Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 4
15 Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 91
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.64
Dersin AKTS Kredisi: 4