Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Hayvnlarda Gelişme Fizyolojisi

Dersin Kodu : BL 453

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET SULANÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Gelişmenin Moleküler Temellerinin,Döllenmeyle üreyen yüksek omurgalı canlılarda (İnsan dahil) bilimsel verilerle örneklenerek öğrenilmesi.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Eşeyli üreyen canlılarda, döllenmiş bir yumurtadan (Zigot),üç boyutlu bir canlının nasıl meydana geldiğini ve oluşan tüm evrelerin öğrenilmesi

Dersin İçeriği : Gelişmenin moleküler temeli,yönetici genler,Homeobox,Homeo alan,Fushi tarazu,Nasobemia,Proteam projesi,Gelişme Modelleri;Kartopu ve Kromozomlar üzerinde yürüyüş modeli,antenipedia ve Bithorax koplexi gibi özel konular.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Gelişmenin Evreleri
2 Segmentasyon ve Gelişmedeki önemi
3 Gelişmenin Genel Planı
4 Organizasyon ve Determinasyon
5 İmajinal diskler ve gelecek haritası
6 Master genleri (Yönetici genler) ve Homeobox
7 Moleküler Etki Mutasyonları
8 Ara sınav
9 Fushi tarazu,Nazobemia ve Siyam ikizleri
10 Gelişme Modelleri
11 Homeobox Birliği ve Homea Alan
12 Antennapedia ve Bithoraks Komplexi
13 Gelişmedeki Genellemeler
14 Kök Hücre Çalışmaları ve Proteom Projesinin geleceği
15 Son hafta tüm dersi içeren slayt gösterisi
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1.Genel Hayvan Embriyoloji (1999) ; Doç.Dr. Mehmet Ali Akpınar
 2.Scientific American Dergileri ve Çevirileri (1985-2010)
 3.İnternet araştımalarından elde edilen gelişme bilgileri
 4.İnternetten elde edilen smilasyon CD’leri
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 3
2 Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
3 Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır 3
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 3
5 Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir 2
6 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir 3
7 Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma 2
8 Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular 3
9 Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 2
10 Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. 2
11 Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 2
12 Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar 2
13 Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 0
14 Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 1
15 Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 96
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.84
Dersin AKTS Kredisi: 4