Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Su Kirliliği

Dersin Kodu : BL 438

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. FERİT KARGIN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenciler biyolojik kirlenme, organik kirlenme, termal kirlenme, radyoaktif kirlrenme ve kimyasal kirlenmeyi bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Su kirliliğinin tanımı ve sınıflandırılması, suları kirleten kaynaklar ve su kirliliğinin önlenmesinin öğretilmesi

Dersin İçeriği : Biyolojik kirlenme, organik kirlenme, termal kirlenme, radyoaktif kirlrenme ve kimyasal kirlenme

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Dershane 3


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Su kirliliğinin tanımı Ders kitapları çalışması anlatım ve power point sunumu
2 Su kirliliğinin sınıflandırılmasıı Ders kitapları çalışması anlatım ve power point sunumu
3 Suları kirleten kaynaklar Ders kitapları çalışması anlatım ve power point sunumu
4 Sularda asılı madde kirliliği Ders kitapları çalışması anlatım ve power point sunumu
5 Ötrifkasyon Ders kitapları çalışması anlatım ve power point sunumu
6 Plankton kirliliği Ders kitapları çalışması anlatım ve power point sunumu
7 Mikrobiyal kirlenme Ders kitapları çalışması anlatım ve power point sunumu
8 Ara Sınav anlatım ve power point sunumu
9 Deterjan kirliliği Ders kitapları çalışması anlatım ve power point sunumu
10 Pestisid kirliliği Ders kitapları çalışması anlatım ve power point sunumu
11 Ağır metal kirliliği Ders kitapları çalışması anlatım ve power point sunumu
12 Petrol kirlilği Ders kitapları çalışması anlatım ve power point sunumu
13 Petrol kirlilğinin neden olduğu sorunlar Ders kitapları çalışması anlatım ve power point sunumu
14 Arıtma Ders kitapları çalışması anlatım ve power point sunumu
15 Kirliliğin önlenmesi Ders kitapları çalışması anlatım ve power point sunumu
16/17 Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Çevre ve Su Kirliliği, Ege üniversitesi, Su Ürünleri Fakültesi, Ders Kitabı
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 4
2 Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
3 Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır 4
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 4
5 Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir 4
6 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir 4
7 Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma 2
8 Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular 4
9 Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 4
10 Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. 4
11 Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4
12 Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar 4
13 Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 4
14 Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 4
15 Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4