Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Arkealar

Dersin Kodu : BL 431

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HATİCE KORKMAZ GÜVENMEZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Arkea domaini hakkında güncel ve detaylı bilgi edinme.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : BL 431 Arkealar

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Canlı organizmaların temel 3 domaininden biri olan arkeaların biyolojik önemi, fizyolojik, morfolojik, genetik karakteristikleri ve diğer canlılarla olan ilişkilerini öğretmek.

Dersin İçeriği : Filogenetik ve genel metabolizma Arkeaların filogenetiği Enerji korunumu ve arkelarda ototrofi, Eyarkeota gurbu Ekstrem halofilik arkealar Ekstrem halofil arkeaların fizyolojisi ve taksonomisi Halobakteriada Bakteriorodopsin ve ışık bağımlı ATP sentezi Metan-üreten arkelar: metanojenler Krenarkeaota Krenarkeotaların enerji metabolizması ve habitatları Nontermofilik-krenarkeota Yüksek sıcaklıklarda yaşamaya adaptasyon Hipertermofilik arkealar Volkanik habitatlardan izole edilen Hipertermofiller.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Filogenetik ve genel metabolizma Güncel ders notları, ilgili makalelerin okunması ve internet araştırması ders notları ve Projeksiyon ile anlatım, interaktif tartışma
2 Arkeaların filogenetiği Güncel ders notları, ilgili makalelerin okunması ve internet araştırması ders notları ve Projeksiyon ile anlatım, interaktif tartışma
3 Enerji korunumu ve arkelarda ototrofi, Güncel ders notları, ilgili makalelerin okunması ve internet araştırması ders notları ve Projeksiyon ile anlatım, interaktif tartışma
4 Eyarkeota grubu Güncel ders notları, ilgili makalelerin okunması ve internet araştırması ders notları ve Projeksiyon ile anlatım, interaktif tartışma
5 Ekstrem halofilik arkealar Güncel ders notları, ilgili makalelerin okunması ve internet araştırması ders notları ve Projeksiyon ile anlatım, interaktif tartışma
6 Ekstrem halofil arkeaların fizyolojisi ve taksonomisi Güncel ders notları, ilgili makalelerin okunması ve internet araştırması ders notları ve Projeksiyon ile anlatım, interaktif tartışma
7 Halobakteriada Bakteriorodopsin ve ışık bağımlı ATP sentezi Güncel ders notları, ilgili makalelerin okunması ve internet araştırması ders notları ve Projeksiyon ile anlatım, interaktif tartışma
8 ara sınav
9 Metan-üreten arkelar: metanojenler Güncel ders notları, ilgili makalelerin okunması ve internet araştırması ders notları ve Projeksiyon ile anlatım, interaktif tartışma
10 Krenarkeaota Güncel ders notları, ilgili makalelerin okunması ve internet araştırması ders notları ve Projeksiyon ile anlatım, interaktif tartışma
11 Krenarkeotaların enerji metabolizması ve habitatları Güncel ders notları, ilgili makalelerin okunması ve internet araştırması ders notları ve Projeksiyon ile anlatım, interaktif tartışma
12 Nontermofilik-krenarkeota Güncel ders notları, ilgili makalelerin okunması ve internet araştırması ders notları ve Projeksiyon ile anlatım, interaktif tartışma
13 Yüksek sıcaklıklarda yaşamaya adaptasyon Güncel ders notları, ilgili makalelerin okunması ve internet araştırması ders notları ve Projeksiyon ile anlatım, interaktif tartışma
14 . Hipertermofilik arkealar Güncel ders notları, ilgili makalelerin okunması ve internet araştırması ders notları ve Projeksiyon ile anlatım, interaktif tartışma
15 Volkanik habitatlardan izole edilen Hipertermofiller Güncel ders notları, ilgili makalelerin okunması ve internet araştırması ders notları ve Projeksiyon ile anlatım, interaktif tartışma
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Brock Biology of Microorganism, 2009. M.T. Madigan, J.M. Martinko, P.V.Dunlap, D.P.Clark
 Brock Biology of Microorganisms, 1997. M. T. Madigan, J.M. Martinko, J. Parker.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 2 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır 5
2 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 3
3 Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir 4
4 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir 4
5 Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 91
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.64
Dersin AKTS Kredisi: 4