|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Biyogüvenlik |
|
Dersin Kodu |
: |
BL 419 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SADIK DİNÇER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Laboratuvar biyogüvenliğini öğrenir
Mikroorganizmaların biyogüvenlik düzeyini öğrenir GDO lu ürünlerin ekolojik ve ekonomik etkilerini öğrenir Biyolojik silahlar ve korunma yollarını kavrar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sağlık, tarım, transgenik uygulamalarda, biyoçeşitliliğin korunmasında, Biyoterörizmde, Biyoteknoloji ve Mikrobiyoloji laboratuarlarında Biyogüvenlik uygulamalarının kavranması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Biyomühendislik, Biyoteknoloji, biyogüvenlik kavramları ve etkileşimleri, Devlet kurumları ve ajansları. Halk sağlığı, hayvan sağlığı, bitki koruma, yeni enfeksiyon hastalıkları, biyoterörizim, risk değerlendirme metodları, Genetik olarak değiştirilmiş organizmalar, ürünleri ve uluslararası ticaret kuralları, Kültür koleksiyonları ulusal biyogüvenlik kanunu. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen Edebiyat Fakültesi Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Biyomühendislik, biyoteknoloji, biyogüvenlik kavramları ve kapsamları ile etkileşimler, |
Kaynak tarama |
Slayt gösterimi ve anlatım |
|
2 |
Biyomühendislik, biyoteknoloji, biyogüvenlik kavramları ve kapsamları ile etkileşimler, |
Kaynak tarama |
Slayt gösterimi ve anlatım |
|
3 |
Biyoteknoloji uygulamalarının dünü, bugünü ve geleceği konusunda farklı yaklaşımlar, |
Kaynak tarama |
Slayt gösterimi ve anlatım |
|
4 |
Biyoteknoloji uygulamalarının dünü, bugünü ve geleceği konusunda farklı yaklaşımlar, |
Kaynak tarama |
Slayt gösterimi ve anlatım |
|
5 |
Tarımsal amaçlı modern biyoteknoloji uygulamaları, |
Kaynak tarama |
Slayt gösterimi ve anlatım |
|
6 |
Tarımsal amaçlı modern biyoteknoloji uygulamaları, |
Kaynak tarama |
Slayt gösterimi ve anlatım |
|
7 |
Transgenik uygulamalar, riskleri ve farklı yaklaşımlar, |
Kaynak tarama |
Slayt gösterimi ve anlatım |
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
Transgenik uygulamalar, riskleri ve farklı yaklaşımlar, |
Kaynak tarama |
Slayt gösterimi ve anlatım |
|
10 |
,Risk yönetim sistemleri, |
Kaynak tarama |
Slayt gösterimi ve anlatım |
|
11 |
Risk yönetim sistemleri |
Kaynak tarama |
Slayt gösterimi ve anlatım |
|
12 |
Biyoterorizm ve biyolojik silahlar, |
Kaynak tarama |
Slayt gösterimi ve anlatım |
|
13 |
Uluslar arası ticarette GDO ve GDO’ lu ürünler, |
Kaynak tarama |
Slayt gösterimi ve anlatım |
|
14 |
Kültür koleksiyonları, Ulusal Biyogüvenlik kanunu |
Kaynak tarama |
Slayt gösterimi ve anlatım |
|
15 |
Kültür koleksiyonları, Ulusal Biyogüvenlik kanunu |
Kaynak tarama |
Slayt gösterimi ve anlatım |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Biyogüvenlik ve Biyoteknoloji. R.Şeminur TOPAL 2006 ISBN 975-94975-5-7
GDO Gerçeği.Selim ÇETİNER ve Sedef ÖNAL. 2004.ISBN975-00043-0-2
Degiştirlen Gen mi,Sen mi,Evren mi? R.Şeminur TOPAL. 2007. Yeni İnsan Yayınevi ISBN605-0001-00-6
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
3 |
|
2 |
Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
3 |
|
3 |
Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır |
5 |
|
4 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
4 |
|
5 |
Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir |
4 |
|
6 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir |
5 |
|
7 |
Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma |
2 |
|
8 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular |
3 |
|
9 |
Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
3 |
|
10 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
3 |
|
11 |
Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
4 |
|
12 |
Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar |
3 |
|
13 |
Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
3 |
|
14 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
3 |
|
15 |
Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
15 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 91 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|