Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Biyogüvenlik

Dersin Kodu : BL 419

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SADIK DİNÇER

Dersin Öğrenme Kazanımları : Laboratuvar biyogüvenliğini öğrenir
Mikroorganizmaların biyogüvenlik düzeyini öğrenir
GDO lu ürünlerin ekolojik ve ekonomik etkilerini öğrenir
Biyolojik silahlar ve korunma yollarını kavrar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sağlık, tarım, transgenik uygulamalarda, biyoçeşitliliğin korunmasında, Biyoterörizmde, Biyoteknoloji ve Mikrobiyoloji laboratuarlarında Biyogüvenlik uygulamalarının kavranması

Dersin İçeriği : Biyomühendislik, Biyoteknoloji, biyogüvenlik kavramları ve etkileşimleri, Devlet kurumları ve ajansları. Halk sağlığı, hayvan sağlığı, bitki koruma, yeni enfeksiyon hastalıkları, biyoterörizim, risk değerlendirme metodları, Genetik olarak değiştirilmiş organizmalar, ürünleri ve uluslararası ticaret kuralları, Kültür koleksiyonları ulusal biyogüvenlik kanunu.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fen Edebiyat Fakültesi Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Biyomühendislik, biyoteknoloji, biyogüvenlik kavramları ve kapsamları ile etkileşimler, Kaynak tarama Slayt gösterimi ve anlatım
2 Biyomühendislik, biyoteknoloji, biyogüvenlik kavramları ve kapsamları ile etkileşimler, Kaynak tarama Slayt gösterimi ve anlatım
3 Biyoteknoloji uygulamalarının dünü, bugünü ve geleceği konusunda farklı yaklaşımlar, Kaynak tarama Slayt gösterimi ve anlatım
4 Biyoteknoloji uygulamalarının dünü, bugünü ve geleceği konusunda farklı yaklaşımlar, Kaynak tarama Slayt gösterimi ve anlatım
5 Tarımsal amaçlı modern biyoteknoloji uygulamaları, Kaynak tarama Slayt gösterimi ve anlatım
6 Tarımsal amaçlı modern biyoteknoloji uygulamaları, Kaynak tarama Slayt gösterimi ve anlatım
7 Transgenik uygulamalar, riskleri ve farklı yaklaşımlar, Kaynak tarama Slayt gösterimi ve anlatım
8 Ara sınav
9 Transgenik uygulamalar, riskleri ve farklı yaklaşımlar, Kaynak tarama Slayt gösterimi ve anlatım
10 ,Risk yönetim sistemleri, Kaynak tarama Slayt gösterimi ve anlatım
11 Risk yönetim sistemleri Kaynak tarama Slayt gösterimi ve anlatım
12 Biyoterorizm ve biyolojik silahlar, Kaynak tarama Slayt gösterimi ve anlatım
13 Uluslar arası ticarette GDO ve GDO’ lu ürünler, Kaynak tarama Slayt gösterimi ve anlatım
14 Kültür koleksiyonları, Ulusal Biyogüvenlik kanunu Kaynak tarama Slayt gösterimi ve anlatım
15 Kültür koleksiyonları, Ulusal Biyogüvenlik kanunu Kaynak tarama Slayt gösterimi ve anlatım
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Biyogüvenlik ve Biyoteknoloji. R.Şeminur TOPAL 2006 ISBN 975-94975-5-7
 GDO Gerçeği.Selim ÇETİNER ve Sedef ÖNAL. 2004.ISBN975-00043-0-2
 Degiştirlen Gen mi,Sen mi,Evren mi? R.Şeminur TOPAL. 2007. Yeni İnsan Yayınevi ISBN605-0001-00-6
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 3
2 Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
3 Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır 5
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 4
5 Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir 4
6 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir 5
7 Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma 2
8 Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular 3
9 Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 3
10 Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. 3
11 Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4
12 Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar 3
13 Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 3
14 Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 3
15 Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 91
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.64
Dersin AKTS Kredisi: 4