|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Evrim |
|
Dersin Kodu |
: |
BL 415 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MEHMET TOPAKTAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1- Evrimsel düşünmenin gelişmesini sağlamak,
2- Öğrenciler canlıların evrimini bilimsel delillere dayandırarak açıklayacak duruma gelecekler,
3- Öğrenciler canlıların evriminin açıklanmasında sadece fosil benzerliklerin değil moleküler genetik, sitolojik, biyokimyasal v.s. benzerliklerinde önemli olduğunu öğrenecekler
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
BL 415 Evrim
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Temel evrimsel düşünmeyi, evrimin delilerini ve canlıların filogenetik ilişkilerini açıklamakta izleyeceği yolu öğretmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dersin akışında. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen Edebiyat Fakültesi dershaneleri.
|
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Evrim ve dünyanın yaşını tayin metodları |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı |
|
2 |
İlk organik madde oluşumu ve ilk biyomolekül |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı |
|
3 |
Evrim ve adaptasyon |
Tahta ve kalem |
Ders anlatımı |
|
4 |
Evrimin delilleri, evrimin morfoloji ve anatomiden delilleri |
Tahta ve kalem |
Dersin örnekler ile açıklamalı anlatımı |
|
5 |
Seroloji ve biyokimyadan deliller |
Tahta ve kalem |
Dersin örneklerle anlatımı |
|
6 |
Paleontolojiden deliller |
Tahta , kalem ve fosil çeşitleri |
Dersin anlatımı |
|
7 |
Jeolojik devirler ve bu devirlerdeki canlılar |
Tahta ve kalem |
Dersin anlatımı |
|
8 |
Ara sınavı |
Yazılı sınav |
Sınavın değerlendirilmesi |
|
9 |
Fizyoloji, sitoloji, moleküler biyoloji ve genetikten deliller |
Tahta ve kalem |
Dersin anlatımı |
|
10 |
Biyocoğrafyadan deliller |
Tahta ve kalem |
Dersin anlatımı |
|
11 |
Atın evrimi |
Tahta ve kalem |
Dersin anlatımı |
|
12 |
İnsanın evrimi |
Tahta ve kalem |
Dersin anlatımı |
|
13 |
İnsanı üstünleştiren özellikler |
Tahta ve kalem |
Dersin anlatımı |
|
14 |
İnsan ırkları |
Tahta ve kalem |
Dersin anlatımı |
|
15 |
Tür oluşumu. |
Tahta ve kalem |
Tür oluşumunun örneklerle açıklaması |
|
16/17 |
Final sınavı. |
Yazılı sınav |
Sınavın değerlendirilmesi |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1- Bilge, E (1977), Evolüsyon, İ.Ü. Fen Fakültesi Yayınlarından-İstanbul 2- Freeman, S., Herron, J.C. (2002) Evrimsel analiz, Çeviri Editörleri: B. Çıplak, H.H. Başıbüyük, S. Karaytuğ, İ. Gündüz. Palme Yayıncılık, Ankara 3- Hazırladığım ders notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır |
4 |
|
2 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
4 |
|
3 |
Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir |
3 |
|
4 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir |
4 |
|
5 |
Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
15 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
30 |
30 |
|
Toplam İş Yükü: | 101 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|