Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Araştırma Projesi

Dersin Kodu : BL 414

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. NECATTİN TÜRKMEN
Prof.Dr. ELİF ORUÇ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEMA DÜZENLİ
Prof.Dr. ATABAY DÜZENLİ
Prof.Dr. CAHİT ERDEM
Prof.Dr. ÖMER ÇOLAK
Prof.Dr. MEHMET TOPAKTAŞ
Prof.Dr. MEHMET İSKENDER EMRE
Prof.Dr. CENGİZ DARICI
Prof.Dr. BURHAN ARIKAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET SULANÇ
Prof.Dr. FERİT KARGIN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. PINAR ÖZALP
Prof.Dr. MUSTAFA CANLI
Prof.Dr. SADIK DİNÇER
Doç.Dr. HALİL ÇAKAN
Prof.Dr. HATİCE KORKMAZ GÜVENMEZ
Prof.Dr. HASAN BASRİ İLA

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çözdüğü problemi kurallara uygun yazarak veya sözlü ifade eder
Seçilen kaynakları doğru bir şekilde kullanarak problemi çözer
Alanında problemleri tasnifler.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Lisans düzeyinde bir konuyu değişik kaynaklardan araştırmayı ve araştırma sonucunu öğrendiği kavramları kullanarak rapor haline getirip sunmayı öğrenmek

Dersin İçeriği : Bölüm öğretim üyelerinin rehberliğinde, belirlenen bir konuda araştırma yapar

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çalışma planı hazırlanır Kaynak tarama İnceleme /bağımsız çalışma
2 Konu seçimi için araştırma yapılır. Kaynak tarama İnceleme /bağımsız çalışma
3 Konu seçimi için araştırma yapılır. Kaynak tarama İnceleme /bağımsız çalışma
4 Konuyu belirler, ön sunumu yapar Kaynak tarama İnceleme /bağımsız çalışma
5 Seçilen konu ile ilgili kaynak araştırması yapılır Kaynak tarama İnceleme /bağımsız çalışma
6 Kaynaklardan yararlanarak problemin çözümü için planı hazırlanır. Kaynak tarama İnceleme /bağımsız çalışma
7 Yapılan çalışmaların sorumlu öğretim üyesine yazılı veya sözlü sunumu. Kaynak tarama İnceleme /bağımsız çalışma
8 Çalışma planına uygun çalışma sürdürür Kaynak tarama İnceleme /bağımsız çalışma
9 Yapılan çalışmaların sorumlu öğretim üyesine yazılı veya sözlü sunumu. Kaynak tarama İnceleme /bağımsız çalışma
10 Çalışma planına uygun çalışma sürdürür Kaynak tarama İnceleme /bağımsız çalışma
11 Çalışma planına uygun çalışma sürdürür Kaynak tarama İnceleme /bağımsız çalışma
12 Çalışma planına uygun çalışma sürdürür Kaynak tarama İnceleme /bağımsız çalışma
13 Çalışma planına uygun çalışma sürdürür Kaynak tarama İnceleme /bağımsız çalışma
14 Çalışma planına uygun çalışma sürdürür Kaynak tarama İnceleme /bağımsız çalışma
15 Çalışma planına uygun çalışma sürdürür Kaynak tarama İnceleme /bağımsız çalışma
16/17 Elde edilen sonuçları rapor halinde ve sözlü olarak sunar Elde edilen sonuçları rapor halinde ve sözlü olarak suna Elde edilen sonuçları rapor halinde ve sözlü olarak sunar


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  seçilen konuyla ilgili bilimsel çalışma sonuçları
 Konuya yönelik kitaplar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 4
2 Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
3 Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır 0
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 0
5 Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir 4
6 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir 4
7 Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma 0
8 Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular 0
9 Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 5
10 Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. 0
11 Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 0
12 Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar 5
13 Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 0
14 Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 4
15 Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 62
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.48
Dersin AKTS Kredisi: 2