Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Araştırma Projesi |
|
Dersin Kodu |
: |
BL 414 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. NECATTİN TÜRKMEN Prof.Dr. ELİF ORUÇ Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEMA DÜZENLİ Prof.Dr. ATABAY DÜZENLİ Prof.Dr. CAHİT ERDEM Prof.Dr. ÖMER ÇOLAK Prof.Dr. MEHMET TOPAKTAŞ Prof.Dr. MEHMET İSKENDER EMRE Prof.Dr. CENGİZ DARICI Prof.Dr. BURHAN ARIKAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET SULANÇ Prof.Dr. FERİT KARGIN Dr.Öğr. ÜyesiDr. PINAR ÖZALP Prof.Dr. MUSTAFA CANLI Prof.Dr. SADIK DİNÇER Doç.Dr. HALİL ÇAKAN Prof.Dr. HATİCE KORKMAZ GÜVENMEZ Prof.Dr. HASAN BASRİ İLA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Çözdüğü problemi kurallara uygun yazarak veya sözlü ifade eder Seçilen kaynakları doğru bir şekilde kullanarak problemi çözer Alanında problemleri tasnifler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Lisans düzeyinde bir konuyu değişik kaynaklardan araştırmayı ve araştırma sonucunu öğrendiği kavramları kullanarak rapor haline getirip sunmayı öğrenmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bölüm öğretim üyelerinin rehberliğinde, belirlenen bir konuda araştırma yapar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çalışma planı hazırlanır |
Kaynak tarama |
İnceleme /bağımsız çalışma |
|
2 |
Konu seçimi için araştırma yapılır. |
Kaynak tarama |
İnceleme /bağımsız çalışma |
|
3 |
Konu seçimi için araştırma yapılır. |
Kaynak tarama |
İnceleme /bağımsız çalışma |
|
4 |
Konuyu belirler, ön sunumu yapar |
Kaynak tarama |
İnceleme /bağımsız çalışma |
|
5 |
Seçilen konu ile ilgili kaynak araştırması yapılır |
Kaynak tarama |
İnceleme /bağımsız çalışma |
|
6 |
Kaynaklardan yararlanarak problemin çözümü için planı hazırlanır. |
Kaynak tarama |
İnceleme /bağımsız çalışma |
|
7 |
Yapılan çalışmaların sorumlu öğretim üyesine yazılı veya sözlü sunumu. |
Kaynak tarama |
İnceleme /bağımsız çalışma |
|
8 |
Çalışma planına uygun çalışma sürdürür |
Kaynak tarama |
İnceleme /bağımsız çalışma |
|
9 |
Yapılan çalışmaların sorumlu öğretim üyesine yazılı veya sözlü sunumu. |
Kaynak tarama |
İnceleme /bağımsız çalışma |
|
10 |
Çalışma planına uygun çalışma sürdürür |
Kaynak tarama |
İnceleme /bağımsız çalışma |
|
11 |
Çalışma planına uygun çalışma sürdürür |
Kaynak tarama |
İnceleme /bağımsız çalışma |
|
12 |
Çalışma planına uygun çalışma sürdürür |
Kaynak tarama |
İnceleme /bağımsız çalışma |
|
13 |
Çalışma planına uygun çalışma sürdürür |
Kaynak tarama |
İnceleme /bağımsız çalışma |
|
14 |
Çalışma planına uygun çalışma sürdürür |
Kaynak tarama |
İnceleme /bağımsız çalışma |
|
15 |
Çalışma planına uygun çalışma sürdürür |
Kaynak tarama |
İnceleme /bağımsız çalışma |
|
16/17 |
Elde edilen sonuçları rapor halinde ve sözlü olarak sunar |
Elde edilen sonuçları rapor halinde ve sözlü olarak suna |
Elde edilen sonuçları rapor halinde ve sözlü olarak sunar |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
4 |
|
2 |
Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
4 |
|
3 |
Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır |
0 |
|
4 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
0 |
|
5 |
Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir |
4 |
|
6 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir |
4 |
|
7 |
Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma |
0 |
|
8 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular |
0 |
|
9 |
Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
5 |
|
10 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
0 |
|
11 |
Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
0 |
|
12 |
Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar |
5 |
|
13 |
Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
0 |
|
14 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
4 |
|
15 |
Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|