|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Biyoteknoloji |
|
Dersin Kodu |
: |
BL 408 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BURHAN ARIKAN Prof.Dr. BURHAN ARIKAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Biyoteknoloji uygulamalarının öğrenilmesi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Biyoteknoloji nedir, Gelişimi, Biyoteknolojinin güncel yaşamımızda ki yeri ve bu alanda gerçekleştirilen uygulamalar ve gelecekteki hedeflerin ortaya konulması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Biyoteknoloji nedir, Biyoteknoloji ve tarihçesi, Çevre ve enerji biyoteknolojisi, Atıksu arıtma teknikleri ve uygulamaları, Katı atıklardan kompost ve biyogaz üretim, Biyocell’ler, biyomastan etanol, metanol ve hidrojen üretimi, Biyoremediation, biyoleaching, biyosensörler,Mikrobiyal biyoteknoloji, Mikrobiyal enzim biyoteknolojisi (üretim, karakterizasyon ve kullanım alanları), Bitki biyoteknolojisi ve uygulama alanları (transgenik bitki üretimi), Hayvan biyoteknolojisi, kopyalama, transgenik hayvan üretimi, Transgenik hayvanların biyoreaktör olarak kullanımı, İnsan antikorlarının üretimi, Farmasötik biyoteknoloji, biyofarmasötikler, monoklonal antikorlar, diagnostikler, aşılar, Gıda biyoteknolojisi, Biyoproses teknolojisi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıf |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Biyoteknoloji ve tarihçesi |
İlgili konunun çalışılması |
Sözlü sunum |
|
2 |
Biyoteknoloji ve uygulama alanları |
İlgili konunun çalışılması |
Sözlü sunum |
|
3 |
Çevre ve enerji biyoteknolojisindeki |
İlgili konunun çalışılması |
Sözlü sunum |
|
4 |
Atıksu arıtma teknikleri ve uygulamaları |
İlgili konunun çalışılması |
Sözlü sunum |
|
5 |
Biyocell’ler, biyomastan etanol, metanol ve hidrojen üretimi (Biyomas enerjisi) |
İlgili konunun çalışılması |
Sözlü sunum |
|
6 |
Biyoremediation ve biyoleaching, biyosensörler |
İlgili konunun çalışılması |
Sözlü sunum |
|
7 |
Sınav |
|
|
|
8 |
Bitki biyoteknolojisi, Uzun ömürlü bitkisel ürünler, güvenli pestisitler, somatik hibridizasyon, gen tabancası ve uygulama alanları, transgenik bitkil |
İlgili konunun çalışılması |
Sözlü sunum |
|
9 |
Hayvan biyoteknolojisi, kopyalama, transgenik hayvan üretimi, Transgenik hayvanların biyoreaktör olarak kullanımı, İnsan antikorlarının üretimi |
İlgili konunun çalışılması |
Sözlü sunum |
|
10 |
Farmasötik biyoteknoloji, biyofarmasötikler, monoklonal antikorlar, diagnostikler, biyoteknolojik aşılar |
İlgili konunun çalışılması |
Sözlü sunum |
|
11 |
Gıda biyoteknolojisi, lipid diagnostikler, tatlı ve besleyiciliği yüksek gıdaların üretimi |
İlgili konunun çalışılması |
Sözlü sunum |
|
12 |
Biyoproses teknolojisi |
İlgili konunun çalışılması |
Sözlü sunum |
|
13 |
Mikrobiyal biyoteknoloji |
İlgili konunun çalışılması |
Sözlü sunum |
|
14 |
Mikroorganizmaların biyoreaktör şeklinde kullanılması |
İlgili konunun çalışılması |
Sözlü sunum |
|
15 |
Mikrobiyal enzim biyoteknolojisi, Enzim Biyoteknolojisi, Mikrobiyal enzimler, üretimleri, karakterizasyonları ve kullanım alanları |
İlgili konunun çalışılması |
Sözlü sunum |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Thieman, W.J.; Palladino, M.A. (2004). Introduction to Biotechnology. Pearson Education Inc. Publishing as Benjamin Cummings, 1301 Sansome Street, San Francisco, CA 94111, USA.
Okafor, N. Modern Industrial Microbiology and Biotechnology. Science Publishers, Enfield New Hampshire 03748, 2007, USA
Mosier, N.S., ve Ladish, M.R. Modern Biotechnology. A John Wiley & Sons, Inc, Publication, 2009. Canada
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır |
5 |
|
2 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
2 |
|
3 |
Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir |
2 |
|
4 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir |
3 |
|
5 |
Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
6 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 90 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|