Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Biyoteknoloji

Dersin Kodu : BL 408

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. BURHAN ARIKAN
Prof.Dr. BURHAN ARIKAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Biyoteknoloji uygulamalarının öğrenilmesi

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Biyoteknoloji nedir, Gelişimi, Biyoteknolojinin güncel yaşamımızda ki yeri ve bu alanda gerçekleştirilen uygulamalar ve gelecekteki hedeflerin ortaya konulması

Dersin İçeriği : Biyoteknoloji nedir, Biyoteknoloji ve tarihçesi, Çevre ve enerji biyoteknolojisi, Atıksu arıtma teknikleri ve uygulamaları, Katı atıklardan kompost ve biyogaz üretim, Biyocell’ler, biyomastan etanol, metanol ve hidrojen üretimi, Biyoremediation, biyoleaching, biyosensörler,Mikrobiyal biyoteknoloji, Mikrobiyal enzim biyoteknolojisi (üretim, karakterizasyon ve kullanım alanları), Bitki biyoteknolojisi ve uygulama alanları (transgenik bitki üretimi), Hayvan biyoteknolojisi, kopyalama, transgenik hayvan üretimi, Transgenik hayvanların biyoreaktör olarak kullanımı, İnsan antikorlarının üretimi, Farmasötik biyoteknoloji, biyofarmasötikler, monoklonal antikorlar, diagnostikler, aşılar, Gıda biyoteknolojisi, Biyoproses teknolojisi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sınıf


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Biyoteknoloji ve tarihçesi İlgili konunun çalışılması Sözlü sunum
2 Biyoteknoloji ve uygulama alanları İlgili konunun çalışılması Sözlü sunum
3 Çevre ve enerji biyoteknolojisindeki İlgili konunun çalışılması Sözlü sunum
4 Atıksu arıtma teknikleri ve uygulamaları İlgili konunun çalışılması Sözlü sunum
5 Biyocell’ler, biyomastan etanol, metanol ve hidrojen üretimi (Biyomas enerjisi) İlgili konunun çalışılması Sözlü sunum
6 Biyoremediation ve biyoleaching, biyosensörler İlgili konunun çalışılması Sözlü sunum
7 Sınav
8 Bitki biyoteknolojisi, Uzun ömürlü bitkisel ürünler, güvenli pestisitler, somatik hibridizasyon, gen tabancası ve uygulama alanları, transgenik bitkil İlgili konunun çalışılması Sözlü sunum
9 Hayvan biyoteknolojisi, kopyalama, transgenik hayvan üretimi, Transgenik hayvanların biyoreaktör olarak kullanımı, İnsan antikorlarının üretimi İlgili konunun çalışılması Sözlü sunum
10 Farmasötik biyoteknoloji, biyofarmasötikler, monoklonal antikorlar, diagnostikler, biyoteknolojik aşılar İlgili konunun çalışılması Sözlü sunum
11 Gıda biyoteknolojisi, lipid diagnostikler, tatlı ve besleyiciliği yüksek gıdaların üretimi İlgili konunun çalışılması Sözlü sunum
12 Biyoproses teknolojisi İlgili konunun çalışılması Sözlü sunum
13 Mikrobiyal biyoteknoloji İlgili konunun çalışılması Sözlü sunum
14 Mikroorganizmaların biyoreaktör şeklinde kullanılması İlgili konunun çalışılması Sözlü sunum
15 Mikrobiyal enzim biyoteknolojisi, Enzim Biyoteknolojisi, Mikrobiyal enzimler, üretimleri, karakterizasyonları ve kullanım alanları İlgili konunun çalışılması Sözlü sunum
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Thieman, W.J.; Palladino, M.A. (2004). Introduction to Biotechnology. Pearson Education Inc. Publishing as Benjamin Cummings, 1301 Sansome Street, San Francisco, CA 94111, USA.
 Okafor, N. Modern Industrial Microbiology and Biotechnology. Science Publishers, Enfield New Hampshire 03748, 2007, USA
 Mosier, N.S., ve Ladish, M.R. Modern Biotechnology. A John Wiley & Sons, Inc, Publication, 2009. Canada
 
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır 5
2 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 2
3 Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir 2
4 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir 3
5 Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü: 90
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.6
Dersin AKTS Kredisi: 4