|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Vejetasyon Bilimi |
|
Dersin Kodu |
: |
BL 405 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ATABAY DÜZENLİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1) Vejetasyonun tanımı, oluşumu ve gelişimi; vejetasyon araştırmalarının önemi; vejetasyonun yapısı 2) Vejetasyonun çevresi: iklim, toprak ve topoğrafik özelliklerin vejetasyona etkileri 3) Bitki birliği hakkında bilgiler 4) Sintoksonik birimler ve sintaksonları isimlendirme kuralları 5) Örnek parsel çeşitleri ve özellikleri 6) Hayat formları 7) Vejetasyon tipleri 8) Vejetasyonun sınıflandırılması 9) Süksesyon 10) klimaks 11) Vejetasyon araştırma metodları 13) Alansız örnekleme metodlarını Konularını tanımlama, açıklama ve ayırt etme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Vejetasyonla ilgili kavramların ve vejetasyon araştırmalarının nasıl yapıldığının öğrenilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
vejetasyon araştırma metodları. vejetasyon tipleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Vejetasyonun tanımı, oluşumu ve gelişimi; vejetasyon araştırmalarının önemi; vejetasyonun yapısı |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
2 |
Vejetasyonun çevresi: iklim, toprak ve topoğrafik özelliklerin vejetasyona etkileri |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
3 |
Bitki birliği hakkında bilgiler |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
4 |
Sintoksonik birimler ve sintaksonları isimlendirme kuralları |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
5 |
Örnek parsel çeşitleri ve özellikleri |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
6 |
Hayat formları |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
7 |
Ara sınav |
|
|
|
8 |
Vejetasyon tipleri |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
9 |
Vejetasyonun sınıflandırılması |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
10 |
Süksesyon |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
11 |
klimaks |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
12 |
Vejetasyon araştırma metodları |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
13 |
Vejetasyon araştırma metodları |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
14 |
Alansız örnekleme metodları |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
15 |
Alansız örnekleme metodları |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kılınç, M., 2005- Vejetasyon Bilimi
Akman, Y., Ketenoğlu, O., Geven, F., 2001- Vejetasyon Ekolojisi ve Araştırma Metodları. Ankara
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
0 |
|
2 |
Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
0 |
|
3 |
Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır |
4 |
|
4 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
4 |
|
5 |
Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir |
4 |
|
6 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir |
4 |
|
7 |
Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma |
1 |
|
8 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular |
0 |
|
9 |
Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
0 |
|
10 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
0 |
|
11 |
Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
0 |
|
12 |
Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar |
0 |
|
13 |
Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
0 |
|
14 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
|
15 |
Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
4 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
12 |
12 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
16 |
16 |
|
Toplam İş Yükü: | 88 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|