|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mikrobiyoloji |
|
Dersin Kodu |
: |
BL 366 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ÖMER ÇOLAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
klinik mikrobiyoloji ve seroloji hakkında bilgi sahibi olur
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
BL 366 Mikrobiyoloji
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tanı mikrobiyolojisi ve Seroloji |
|
Dersin İçeriği |
: |
Mikropların biyokimyasal karakterleri ve teşhis metotları. Serolojik testler ve uygulamalar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Antimikrobik maddeler ( Dezenfektanlar, İnorganik ve organik dezenfektanlar, Kemoteropotik ajanlar, Antibiyotikler, Penisilinler, Aminoglikozidle |
Literature |
|
|
2 |
İmmünoloji ve seroloji ( Aglütinasyon reaksiyonları, Antijen hazırlama, Tüpte aglütinasyon testi, Gruber widal testi, V-aglütinasyon testi, Bakte |
Literature |
|
|
3 |
Presipitasyon reaksiyonları (Jel diffüzyon teknikleri, Kompleman birleşmesi deneyleri, Wasserman testi, Opsonin testi, Kapsül şişmesi reaksiyonu , |
Literature |
|
|
4 |
Kültür metodları ( Bakteri kültürünün eldesi, Saf kültürün eldesi) |
Literature |
|
|
5 |
Deri testleri (Aşırı duyarlılık ve tuberkülün testleri) |
Literature |
|
|
6 |
Muayene maddeleri ( Normalde steril olan muayene maddeleri, Kan, BOS, Doku, İdrar, Cerahat Normalde flora içeren muayene maddeleri Boğaz salgısı,Bal |
Literature |
|
|
7 |
ara sınav |
|
|
|
8 |
Özel bakteriyoloji (Staphylococ cinsi, Streptococ cinsi, |
|
|
|
9 |
Vibrio cinsi, Corynebacterium cinsi |
|
|
|
10 |
Salmonella cinsi, |
|
|
|
11 |
Neisseria cinsi, Clostridium cinsi, |
|
|
|
12 |
Pasteurella cinsi, |
|
|
|
13 |
Bacillus cinsi, |
|
|
|
14 |
Brucella cinsi |
|
|
|
15 |
Besin maddelerinin mikrobiyolojik tetkiki |
|
|
|
16/17 |
final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Prof.Dr. E.Tali Çetin.(1973) Pratik Mikrobiyoloji
E.Jawetz,J.L. Melnick, E.A. Adelberg(1977). Medizinische Mikrobiologie
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
0 |
|
2 |
Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
0 |
|
3 |
Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır |
5 |
|
4 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
5 |
|
5 |
Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir |
5 |
|
6 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir |
5 |
|
7 |
Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma |
1 |
|
8 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular |
0 |
|
9 |
Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
0 |
|
10 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
0 |
|
11 |
Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
0 |
|
12 |
Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar |
1 |
|
13 |
Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
0 |
|
14 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
|
15 |
Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 72 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|