|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Biyokimya Laboratuvarı |
|
Dersin Kodu |
: |
BL 357 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ELİF ORUÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kimyasal maddelerin tartımı, çözelti hazırlama, biyolojik tamponların hazırlanması, titrasyon, kalitaif karbohidrat testleri
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Biyokimyasal analizler için çözelti hazırlama, madde ve malzeme kullanımı, biyolojik tamponlar hakkında bilgi sahibi olma ve uygulama |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kimyasal maddelerin tartımı, çözelti hazırlama, biyolojik tamponların hazırlanması, titrasyon, kalitaif karbohidrat testleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Biyokimya Lab.Giriş (Biyokimya laboratuvarında güvenlik) |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Uygulama |
|
2 |
Kimyasal madde ve cam malzeme kullanımı |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Uygulama |
|
3 |
pipet kullanımı ve micropipet kalibrasyonu |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Uygulama |
|
4 |
Çözelti hazırlama ve saklama |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Uygulama |
|
5 |
Bilimsel rapor hazırlam |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Uygulama |
|
6 |
Tampon Çözeltiler |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Uygulama |
|
7 |
Titrasyon |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Uygulama |
|
8 |
Ara sınav |
Ara sınav |
Ara sınav |
|
9 |
Redüktör şeker testleri |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Uygulama |
|
10 |
Polisakkarit testleri |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Uygulama |
|
11 |
Fischer testi |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Uygulama |
|
12 |
Karbohidrat testleri |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Uygulama |
|
13 |
Örnek hazırlama |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Uygulama |
|
14 |
Santrifüj tekniği |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Uygulama |
|
15 |
Kas ve karaciğerden glikojenin izolasyonu |
Kaynaklardaki ilgili sayfaların gözden geçirilmesi |
Uygulama |
|
16/17 |
final sınavı |
final sınavı |
final sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Biyokimya Laboratuvar Kılavuzu
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
4 |
|
2 |
Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
3 |
|
3 |
Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır |
0 |
|
4 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
4 |
|
5 |
Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir |
4 |
|
6 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir |
4 |
|
7 |
Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma |
0 |
|
8 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular |
2 |
|
9 |
Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
4 |
|
10 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
1 |
|
11 |
Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
4 |
|
12 |
Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar |
4 |
|
13 |
Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
2 |
|
14 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
4 |
|
15 |
Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
1 |
14 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 44 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 1.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|