Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Biyocoğrafya

Dersin Kodu : BL 312

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ATABAY DÜZENLİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1) Bitki coğrafyasını tanıtımı
2) Floristik bitki coğrafyası
3) Bitkilerin yayılış prensipleri
4) Bitkilerin orijinleri ile ilgili terimler
5) Kesintiler
6) Bitkilerin dünya yüzeyine dağılışını etkileyen faktörler
7) Bitki formasyonlarının sınıflandırılması ve jeolojik devirler
8) Floristik alemler
9) Yurdumuzun bitki coğrafyası yönünden genel görünümü
10) Ormanlarımız
11) Endemizm
12) Bitkileri tehdit eden faktörler Konularını tanımlama, açıklama ve ayırt etme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dünya florasının oluşumu, bunu etkileyen faktörleri, dünya floristik alemleri ve ülkemizin konumu

Dersin İçeriği : Canlıların yeryüzünde dağılışı, yeryüzünde canlıların yaşadığı alanlar ve özellikleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bitki coğrafyasını tanıtımı Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
2 Floristik bitki coğrafyası Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
3 Bitkilerin yayılış prensipleri Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
4 Bitkilerin orijinleri ile ilgili terimler Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
5 Kesintiler Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
6 Bitkilerin dünya yüzeyine dağılışını etkileyen faktörler Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
7 Ara sınav Yazılı Yazılı
8 Bitki formasyonlarının sınıflandırılması ve jeolojik devirler Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
9 Floristik alemler Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
10 Türkiye’nin yeri Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
11 Yurdumuzun bitki coğrafyası yönünden genel görünümü Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
12 Ormanlarımız Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
13 Endemizm Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
14 Endemik taksonların tehlike kategorileri Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
15 Bitkileri tehdit eden faktörler Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
16/17 Yıl sonu sınavı Yazılı Yazılı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Akman, Y., ark. Biyocoğrafya, Palme yayıncılık, 2005
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 1 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır 4
2 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 3
3 Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir 3
4 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir 3
5 Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 2 32
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 61
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.44
Dersin AKTS Kredisi: 2