|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Moleküler Biyoloji |
|
Dersin Kodu |
: |
BL 310 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BURHAN ARIKAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Makromoleküller ve DNA analizi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
BL 310 Moleküler Biyoloji
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Makromoleküllerin yapısı, analizleri, tamir sistemleri, proteomik, genomik ve antisens oligonükleotid yöntemi ve moleküler tiplendirme gibi konuların öğrenilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
DNA’nın yapısı ve replikasyonu, DNA replikasyon enzimleri, DNA dizi analizleri, Restrüksiyon endonükleaz enzimleri, Protein izolasyon teknikleri ve saflaştırma, DNA ve Protein Analiz Teknikleri (Agaroz jel elektrofore, PAGE, izoelektrik fokuslama, iki boyutlu elektroforez, gradient PAGE), DNA tamir mekanizmaları (SOS, Eksizyon, Fotoreaktivasyon, Post replikatif tamir), Proteomik, Genomik, Gen terapisi ve kullanılan yöntemler, Antisens oligonükleotid teknolojisi, Rekombinant aşılar (Rekombinant DNA ve Rekombinant Virus aşıları) |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıf |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
DNA replikasyonu ve replikasyon tipleri |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
2 |
DNA replikasyonunun moleküler temeli |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
3 |
DNA replikasyonunda görev yapan enzimler |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
4 |
DNA dizi analizleri |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
5 |
Restrüksiyon endonükleaz enzimleri |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
6 |
Protein izolasyon teknikleri ve saflaştırma |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
7 |
Ara sınav |
|
|
|
8 |
PAGE, SDS-PAGE, İki boyutlu PAGE, Kapiller elektroforez, İzoelektrik fokuslama, İmmünelektroforz |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
9 |
DNA tamir mekanizmaları (SOS, Eksizyon, Fotoreaktivasyon, Post replikatif tamir) |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
10 |
Antisens oligonükleotid teknolojisi |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
11 |
Rekombinant DNA aşıları |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
12 |
Rekombinant Virus aşıları |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
13 |
Moleküler tiplendirme yöntemleri (DNA fingerprint, RFLP, RAPD) |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
14 |
Proteomik, Genomik ve gen terapisi |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
15 |
DNA ve Protein Analiz Teknikleri (Nişasta, selüloz asetat Agaroz, jel elektroforei) |
İlgili bölümün çalışılması |
Sözlü sunum |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Logde, J., ve ark. Gene Cloning. School of Biosiciences, University of Birmingham Edgbaston, Birmingham,Taylor&Francis Group, 2007, UK.
Thieman, W.J.; Palladino, M.A. (2004). Introduction to Biotechnology. Pearson Education Inc. Publishing as Benjamin Cummings, 1301 Sansome Street, San Francisco, CA 94111, USA.
Okafor, N. Modern Industrial Microbiology and Biotechnology. Science Publishers, Enfield New Hampshire 03748, 2007, USA
Mosier, N.S., ve Ladish, M.R. Modern Biotechnology. A John Wiley & Sons, Inc, Publication, 2009. Canada
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır |
2 |
|
2 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
2 |
|
3 |
Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir |
2 |
|
4 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir |
3 |
|
5 |
Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
2 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 78 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|