Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Moleküler Biyoloji

Dersin Kodu : BL 310

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. BURHAN ARIKAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Makromoleküller ve DNA analizi

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : BL 310 Moleküler Biyoloji

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Makromoleküllerin yapısı, analizleri, tamir sistemleri, proteomik, genomik ve antisens oligonükleotid yöntemi ve moleküler tiplendirme gibi konuların öğrenilmesi

Dersin İçeriği : DNA’nın yapısı ve replikasyonu, DNA replikasyon enzimleri, DNA dizi analizleri, Restrüksiyon endonükleaz enzimleri, Protein izolasyon teknikleri ve saflaştırma, DNA ve Protein Analiz Teknikleri (Agaroz jel elektrofore, PAGE, izoelektrik fokuslama, iki boyutlu elektroforez, gradient PAGE), DNA tamir mekanizmaları (SOS, Eksizyon, Fotoreaktivasyon, Post replikatif tamir), Proteomik, Genomik, Gen terapisi ve kullanılan yöntemler, Antisens oligonükleotid teknolojisi, Rekombinant aşılar (Rekombinant DNA ve Rekombinant Virus aşıları)

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sınıf


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 DNA replikasyonu ve replikasyon tipleri İlgili bölümün çalışılması Sözlü sunum
2 DNA replikasyonunun moleküler temeli İlgili bölümün çalışılması Sözlü sunum
3 DNA replikasyonunda görev yapan enzimler İlgili bölümün çalışılması Sözlü sunum
4 DNA dizi analizleri İlgili bölümün çalışılması Sözlü sunum
5 Restrüksiyon endonükleaz enzimleri İlgili bölümün çalışılması Sözlü sunum
6 Protein izolasyon teknikleri ve saflaştırma İlgili bölümün çalışılması Sözlü sunum
7 Ara sınav
8 PAGE, SDS-PAGE, İki boyutlu PAGE, Kapiller elektroforez, İzoelektrik fokuslama, İmmünelektroforz İlgili bölümün çalışılması Sözlü sunum
9 DNA tamir mekanizmaları (SOS, Eksizyon, Fotoreaktivasyon, Post replikatif tamir) İlgili bölümün çalışılması Sözlü sunum
10 Antisens oligonükleotid teknolojisi İlgili bölümün çalışılması Sözlü sunum
11 Rekombinant DNA aşıları İlgili bölümün çalışılması Sözlü sunum
12 Rekombinant Virus aşıları İlgili bölümün çalışılması Sözlü sunum
13 Moleküler tiplendirme yöntemleri (DNA fingerprint, RFLP, RAPD) İlgili bölümün çalışılması Sözlü sunum
14 Proteomik, Genomik ve gen terapisi İlgili bölümün çalışılması Sözlü sunum
15 DNA ve Protein Analiz Teknikleri (Nişasta, selüloz asetat Agaroz, jel elektroforei) İlgili bölümün çalışılması Sözlü sunum
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Logde, J., ve ark. Gene Cloning. School of Biosiciences, University of Birmingham Edgbaston, Birmingham,Taylor&Francis Group, 2007, UK.
 Thieman, W.J.; Palladino, M.A. (2004). Introduction to Biotechnology. Pearson Education Inc. Publishing as Benjamin Cummings, 1301 Sansome Street, San Francisco, CA 94111, USA.
 Okafor, N. Modern Industrial Microbiology and Biotechnology. Science Publishers, Enfield New Hampshire 03748, 2007, USA
 Mosier, N.S., ve Ladish, M.R. Modern Biotechnology. A John Wiley & Sons, Inc, Publication, 2009. Canada
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 2 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır 2
2 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 2
3 Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir 2
4 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir 3
5 Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü: 78
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.12
Dersin AKTS Kredisi: 3