|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bitki Fizyolojisi 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
BL 308 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEMA DÜZENLİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenciler meslek hayatında fotosentezin ekolojik ve fizyolojik etkisi, büyüme gelişme, hormonlar, savunma mekanizması, stres fizyolojisiyle ilgili bilgileri kullanabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
BL 204 Bitki Anatomisi BL 303 Bitki Fizyolojisi 1
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Fotosentezin ekolojik ve fizyolojik etkisi, büyüme gelişme, hormonlar, savunma mekanizması, stres fizyolojisiyle ilgili bilgilerin aktarılması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kültürel ve doğal yetişen bitkilerin fotosentetik özelliklerini, büyüme gelişme, savunma, hormon, stresle ilgili bilgilerin çalışma alanında kullanılabilmesi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tohumlu bitkilerin gelişmesi, Bölünme gelişme ve farklılaşma, Vegetatif organların gelişmesi |
|
|
|
2 |
Bitkilerde morfogenezin kontrolü, |
|
|
|
3 |
Termoperiodizm, fotoperiodizm, etiole olama |
|
|
|
4 |
Vernalizasyon ve çiçeklenme yeteneğinin kazanılması, vernalizasyon özellikleri |
|
|
|
5 |
Bitkilerde tropizma hareketleri ve diğer hareketler |
|
|
|
6 |
Bitkilerde savunma mekanizmaları; Mekanik ve kimyasal savunma, azotlu bileşikler,terpenler, fenolik bileşikler allelopatik maddeler. |
|
|
|
7 |
Bitki büyüme hormonları; Oksinler, gibberellinler, Sitokininler |
|
|
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
Diğer büyüme maddeleri; Absisik asit, etilen, jasmonik asit, salisilik asit |
|
|
|
10 |
Durgun yaşam, Tohumlu bitkilerin çimlenmesi, dormansi tipleri |
|
|
|
11 |
Dormansi üzerine etki eden faktörler |
|
|
|
12 |
Çiçeklenme ve fotoperyodizm , vernalizasyonla ilişkileri ve fotoperyodizmin önemi, Bitkilerin gelişmesine ışığın etkilerinin özeti |
|
|
|
13 |
Fitokromun, çimlenme ve büyüme üzerine etkisi |
|
|
|
14 |
Stres fizyolojisi ve stres tiplerinin bitkilerdeki etkileri |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Akman,Y., Düzenli, S., ; Bitki Fizyolojisi 2010, 397s, Ankara.
Wareıng., P.F., Phıllıps,I.D.J. Growth and Differentiation in Plants, 1981, 344 pagPergamon pres Inc. Maxwell House, Fairview Park. Elmsford , New York 10523, U.S.A.
Lincoln T, Eduardo, Z., Plant Physiology 1998, 792 page.Sinauer Associates, Inc., P.O. Box 407 Sunderland, MA, 01375 U.S.A
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
0 |
|
2 |
Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
0 |
|
3 |
Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır |
5 |
|
4 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
5 |
|
5 |
Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir |
5 |
|
6 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir |
5 |
|
7 |
Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma |
3 |
|
8 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular |
0 |
|
9 |
Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
0 |
|
10 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
0 |
|
11 |
Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
0 |
|
12 |
Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar |
0 |
|
13 |
Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
0 |
|
14 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
|
15 |
Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
2 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 79 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|