Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Hayvan Fizyolojisi 2

Dersin Kodu : BL 304

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MEHMET İSKENDER EMRE

Dersin Öğrenme Kazanımları : Hayvan vücuduyla bir bütün oluşturmuş fonksiyonların çalışmasını öğretmek

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Hayvan vücuduyla bir bütün oluşturmuş fonksiyonların çalışmasını öğretmek

Dersin İçeriği : Hayvan organizmalının çalışma mekanizması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Canlılarda gaz alış verişinin evrimi Yok sözlü anlatım
2 Akciğer kapasiteleri, solunum gazlarının taşınması Yok sözlü anlatım
3 Oksijenin hemoglobinden disosiyasyonu, alkalozis, asidozis, anoxia Yok sözlü anlatım
4 Tatlısu, tuzlusu ve karada yaşayan hayvanlarda su-tuz dengesi Yok sözlü anlatım
5 Böbrek fonksiyonu Yok sözlü anlatım
6 Böbreklerde geri emilim Yok özlü anlatım
7 İntrasellüler ve ekstrasellüler sindirim, sindirim kanalının fonksiyonel bölgeleri Yok sözlü anlatım
8 Arasınav çoktan seçmeli test
9 Barsaklarda sindirim, pankreas, karaciğer ve safra Yok sözlü anlatım
10 İnce barsaklarda sekresyonun kontrolü Yok sözlü anlatım
11 İnce barsaklarda karbohidratların, proteinlerin, yağların emilimi, Yok özlü anlatım
12 Kalın barsaklar Yok özlü anlatım
13 Emilim ve emilim sonrası evrede metabolik olaylar Yok özlü anlatım
14 Enerji dengesi, solunum katsayısı, metabolik hız Yok sözlü anlatım
15 Karaciğerde toksik maddelerin detoksifikasyonu Yok özlü anlatım
16/17 Final Sınavı çoktan seçmeli test


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Guyton&Hall, Tıbbi Fizyoloji, Nobel Tıp Kitabevi
 Ganong, Tıbbi Fizyoloji, Nobel Kitabevi
 Ahmet Noyan, Fizyoloji, Metaksan
 Introduction to Animal Physiology, Ian Kay, Bios Scientific Publishers
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 4
2 Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
3 Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır 5
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 4
5 Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir 4
6 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir 4
7 Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma 0
8 Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular 4
9 Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 4
10 Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. 4
11 Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4
12 Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar 4
13 Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 4
14 Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 4
15 Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 86
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.44
Dersin AKTS Kredisi: 3