|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Hayvan Fizyolojisi 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
BL 304 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MEHMET İSKENDER EMRE |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Hayvan vücuduyla bir bütün oluşturmuş fonksiyonların çalışmasını öğretmek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Hayvan vücuduyla bir bütün oluşturmuş fonksiyonların çalışmasını öğretmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Hayvan organizmalının çalışma mekanizması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Canlılarda gaz alış verişinin evrimi |
Yok |
sözlü anlatım |
|
2 |
Akciğer kapasiteleri, solunum gazlarının taşınması |
Yok |
sözlü anlatım |
|
3 |
Oksijenin hemoglobinden disosiyasyonu, alkalozis, asidozis, anoxia |
Yok |
sözlü anlatım |
|
4 |
Tatlısu, tuzlusu ve karada yaşayan hayvanlarda su-tuz dengesi |
Yok |
sözlü anlatım |
|
5 |
Böbrek fonksiyonu |
Yok |
sözlü anlatım |
|
6 |
Böbreklerde geri emilim |
Yok |
özlü anlatım |
|
7 |
İntrasellüler ve ekstrasellüler sindirim, sindirim kanalının fonksiyonel bölgeleri |
Yok |
sözlü anlatım |
|
8 |
Arasınav |
|
çoktan seçmeli test |
|
9 |
Barsaklarda sindirim, pankreas, karaciğer ve safra |
Yok |
sözlü anlatım |
|
10 |
İnce barsaklarda sekresyonun kontrolü |
Yok |
sözlü anlatım |
|
11 |
İnce barsaklarda karbohidratların, proteinlerin, yağların emilimi, |
Yok |
özlü anlatım |
|
12 |
Kalın barsaklar |
Yok |
özlü anlatım |
|
13 |
Emilim ve emilim sonrası evrede metabolik olaylar |
Yok |
özlü anlatım |
|
14 |
Enerji dengesi, solunum katsayısı, metabolik hız |
Yok |
sözlü anlatım |
|
15 |
Karaciğerde toksik maddelerin detoksifikasyonu |
Yok |
özlü anlatım |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
çoktan seçmeli test |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Guyton&Hall, Tıbbi Fizyoloji, Nobel Tıp Kitabevi
Ganong, Tıbbi Fizyoloji, Nobel Kitabevi
Ahmet Noyan, Fizyoloji, Metaksan
Introduction to Animal Physiology, Ian Kay, Bios Scientific Publishers
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
4 |
|
2 |
Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
4 |
|
3 |
Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır |
5 |
|
4 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
4 |
|
5 |
Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir |
4 |
|
6 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir |
4 |
|
7 |
Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma |
0 |
|
8 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular |
4 |
|
9 |
Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
4 |
|
10 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
4 |
|
11 |
Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
4 |
|
12 |
Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar |
4 |
|
13 |
Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
4 |
|
14 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
4 |
|
15 |
Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 86 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.44 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|