|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bitki Fizyolojisi 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
BL 303 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEMA DÜZENLİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Fizyolojide aldığı bilgilerle tüm bitki dallarındaki konularda çalışabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
BL 303 Bitki Fizyolojisi 1
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Gelişim evrelerine göre bitkilerin beslenmesi ve bitkiler arasındaki fizyolojik ve biyokimyasal değişimlerini, bitkilerdeki madde alımı ve taşınımını, tranpirasyon, fotosentez(C3,C4, CAM bitkileri) ve Oksijenli ve oksijensiz(fermantasyon)solunum olayları, Fotorespirasyon konusunda öğrencileri bilgilendirmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bitkilerin madde alımını ,fizik ve kimya kanunlarına göre bitkilerde meydana gelen metabolik olayların öğrenilerek canlılarla ilgili konularda çalışmalarda bulunabilir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Suyun yapısı ve özellikleri, su taşıma süreçleri difüzyon, ozmos, şişme,iyon alımı, iyon birikimi, iyon antigonizması, ekso ozmos, donnan dengesi |
|
|
|
2 |
Bitkilerede su dengesi, Mineral beslenme, temel besinler ve eksiklikleri, bitki bileşenleri |
|
|
|
3 |
Çözünmüş maddelerin taşınması pasif ve aktif taşınma, zar taşıma proteinleri |
|
|
|
4 |
Köklerle su absorbsiyonu ve trake ve trakeidlerle suyun taşınması |
|
|
|
5 |
Transpirasyon(terleme), stoma tipleri, guttasyon, eksüdasyon |
|
|
|
6 |
Fotosentez’in önemi ve tarihçesi, ışığın özellikleri |
|
|
|
7 |
Fotosentez pigmentleri, klorofil biyosentezi ve ışık reaksiyonları, ışık absorbe eden anten pigmentlerin yapısı |
|
|
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
Fotosentez aygıtlarının yapısı, elektron ve proton taşıma mekanizmaları |
|
|
|
10 |
Fotosentezin karbon reaksiyonları, Fotorespirasyon karbon oksidasyon döngüsü(ışık solunumu) |
|
|
|
11 |
C3, C4, CAM tipi bitkilerin fotosentez yönünden karşılaştırılması, nişasta ve şekerin sentezlenmesi, fotosentez üzerine etki eden faktörler |
|
|
|
12 |
Solunum ve Yağ metabolizması, Glikoz, Trikarboksilik asit döngüsü |
|
|
|
13 |
Elektron taşınması ve ATP sentezi, Solunuma etki eden faktörler |
|
|
|
14 |
Fotosentezin fizyolojik ve ekolojik önemi; ışık ve aşırı sıcaklığa karşı bitkilerin geliştirdikleri koruma mekanizmaları |
|
|
|
15 |
. |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Akman,Y., Düzenli, S; Bitki Fizyolojisi 2010. 397 s, Ankara
Pessarakli, M., Handbook of Photosynthesis 1998, Marcel Dekker, Inc. 270 Madison Avenue, New York.
Lincoln T, Eduardo , Z.,Plant Physiology 1998, 792 page.Sinauer Associates, Inc., P.O. Box 407 Sunderland, MA, 01375 U.S.A
Campbell-Reece, Biology, 2009
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
5 |
|
2 |
Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
4 |
|
3 |
Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır |
5 |
|
4 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
5 |
|
5 |
Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir |
5 |
|
6 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir |
0 |
|
7 |
Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma |
3 |
|
8 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular |
0 |
|
9 |
Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
4 |
|
10 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
0 |
|
11 |
Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
0 |
|
12 |
Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar |
5 |
|
13 |
Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
4 |
|
14 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
|
15 |
Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
16 |
16 |
|
Toplam İş Yükü: | 86 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.44 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|