Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İmmünoloji

Dersin Kodu : BL 263

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SADIK DİNÇER

Dersin Öğrenme Kazanımları : İmmün sistemi ve çalışma mekanizmalarını kavrar .
İmmün cevap ve immün tolerans çeşitliliğini bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bağışıklık Biliminin Öğretimi İmmün cevabın nasıl geliştiği ve sekonder antijen ataklarına karşı vücudun nasıl savunulduğu kavranacaktır Doku ve organ nakillerinde karşılaşılan immünolojik sorunlar ve çözümü araştırılacaktır

Dersin İçeriği : Terimler, Doğal bağışıklık, antijen yakalanması ve lenfositlere sunumu, hücresel ve sıvısal immünitenin efektör mekanizmaları, İmmünolojik tölerans ve otoimmünite, Tümör, gebelik ve nakil dokularına karşı immün yanıtlar.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fen Edebiyat Fakültesi, derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 İmmünolojik terimler, İmmün sistemin yapısı, Kaynak taraması Slayt gösterimi
2 Lenfoid organlar Santral,Periferik Kaynak taraması Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı
3 Retiküloendıtelyal sistem,Dendritik hücreler,Foliküler dendritik hücreler,Trombositler,Lenfositler,B lenfositleri,Germinal merkez reaksiyonları, Kaynak taraması kısa videoklip yansısı
4 Plazma hücreleri,T lenfositleri Kaynak taraması kısa videoklip yansısı
5 T Hepler (TH) subsetleri (CD4+T hücreleri),CD8+T hücreleri,??T hücreleri Kaynak taraması Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı
6 Naturel Killer (NK) hücreleri,Major histokompatibilite kompleksi (MHC),ısı şoku proteinleri Kaynak taraması Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı
7 antijenler Kaynak taraması Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı
8 vize
9 immünoglobünler, monoklonal ve poliklonal antikorlar Kaynak taraması Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı
10 sitokinler, kompleman sistemi, araşidonik asit türevleri, adezyon molekülleri Kaynak taraması Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı
11 homing, apoptosis ve lenfosit aracılığı ile sitoliz, doğal ve kazanılmış immünite Kaynak taraması Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı
12 aktif pasif immünizasyon, aşırı duyarlılık Kaynak taraması Slayt gösterimi ve kısa videoklip yansısı
13 ,aktif pasif immünizasyon, aşırı duyarlılık Kaynak taraması Slayt gösterimi
14 self tolerans ve otoimmünite, tümör immünitesi, transplantasyon immünitesi Kaynak taraması Slayt gösterimi
15 gebelik ve immünite, immün cvevabı değiştiren diğer faktörler Kaynak taraması Slayt gösterimi
16/17 final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kılıçturgay, Kaya. İmmünoloji. Nobel&Güneş Yayınları 2003. 975-6466-01-4 ISBN
 Ustaçelebi, Şemsettin. Temel Ve Klinik Mikrobiyoloji Güneş Kitapevi.1999 975-7467-77-4 ISBN
 Abdul K. Abbas ve Andrew H.Lichtman (Editörler; Prof.Dr. Yıldız Camcıoğlu, Prof.Dr.Günnur Deniz).Temel İmmünoloji, İstanbul Medikal Yayıncılık 2007, 975639561-3 ISBN
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 5
2 Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
3 Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır 5
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 5
5 Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir 5
6 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir 5
7 Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma 2
8 Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular 3
9 Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 2
10 Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. 5
11 Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
12 Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar 3
13 Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 5
14 Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 3
15 Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 104
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.16
Dersin AKTS Kredisi: 4