Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bitki Anatomisi Lab.

Dersin Kodu : BL 254

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. NECATTİN TÜRKMEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bitkisel hücre, doku ve organların yapısal özelliklerini daha iyi anlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bitkisel hücrelerin, dokuların ve organların temel anatomik yapılarını öğretmek. Belirli bitki grupları arasındaki farklılıkların görülmesi.

Dersin İçeriği : Primer ve sekonder meristemler, epidermal sistem, stoma tipleri, tüyler, parankima tipleri, kollenkima ve sklerankima, ksilem ve floem, iç ve dış salgı sistemi, kök ve gövde anatomisi, yaprak ve çiçek anatomisi, meyve ve tohum anatomisi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Meristem doku (uç, ara ve yanal bölünür doku) Okuma Uygulamalı eğitim
2 Koruyucu doku (tek ve çok tabakalı, düz ve dalgalı tipleri) Okuma Uygulamalı eğitim
3 Stomalar (amarillis, minium ve graminea tipleri) Okuma Uygulamalı eğitim
4 Çiftçeneklilerde (Dikotiledonlarda) komşu hücre tiplerine göre stoma tipleri Okuma Uygulamalı eğitim
5 Tekçeneklilerde (Monokotiledonlarda) stoma komşu hücresi diziliş tipleri Okuma Uygulamalı eğitim
6 Tüyler (basit tüyler, salgı tüyleri, şamdan tüy, kalkan tüy) Okuma Uygulamalı eğitim
7 Temel doku (Parankima: özümleme, depo, sukkulent, havalandırma, iletim) Okuma Uygulamalı eğitim
8 Ara sınav Okuma Ara sınav uygulaması
9 Destek doku (kollenkima, sklerankima) Okuma Uygulamalı eğitim
10 İletim dokusu (ksilem, floem) Okuma Uygulamalı eğitim
11 Salgı dokusu (salgı bezi, reçine kanalı, süt boruları) Okuma Uygulamalı eğitim
12 Kök ve gövdenin anatomik yapısı (monokotil ve dikotillerde) Okuma Uygulamalı eğitim
13 Yaprak anatomik yapısı (bifasiyal, ekufasiyal, unifasiyal) Okuma Uygulamalı eğitim
14 Çiçek ve meyvenin anatomik yapısı Okuma Uygulamalı eğitim
15 Tohumun anatomik yapısı Okuma Uygulamalı eğitim
16/17 Yarı yıl sonu sınavı Okuma Yarı yıl sonu uygulaması


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Algan, G. ve Toker, C. (1999). Bitki Hücresi ve Bitki Morfolojisi Laboratuvar Kitabı. Fen Fakültesi Yayınları No: 21, Ankara.
 Yakar-Tan, N. (1982). Bitki Mikroskopisi Kılavuz Kitabı. Fen Fakültesi Basımevi, İstanbul.
 Yentür, S. (1984). Bitki Anatomisi. Fen Fakültesi Basımevi, İstanbul.
 Beck, Charles B. (2005) Yirmi birinci yüzyıl için bitki anatomisi: bitki yapısı ve gelişimine giriş, Cambridge University Pres, Cambridge ;New York.
Diğer Kaynaklar  Ocakverdi, H. ve Kaya, B. (2001). Genel Biyoloji Laboratuvar Kitabı (Botanik). Palme Yayıncılık, Ankara.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 3
2 Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 1
3 Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır 4
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 4
5 Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir 2
6 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir 3
7 Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma 0
8 Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular 3
9 Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 2
10 Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. 4
11 Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
12 Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar 3
13 Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 2
14 Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 3
15 Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 1 16
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 52
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.08
Dersin AKTS Kredisi: 2