|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tohumsuz Bitkiler Lab. |
|
Dersin Kodu |
: |
BL 253 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. HALİL ÇAKAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Doğada yaygın olarak bulunan tohumsuz bitki türlerini va ait oldukları büyük taksonomik grubun özelliklerini bilir. Mikroskop ve büyüteç kullanarak mikro ve makro tohumsuz bitkileri tanımlayabilme yeteneğine kavuşur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tohumsuz bitkilere ait doğada yaygın olarak bulunan bazı türlerin laboratuar ortamında mikroskop veya büyüteç yardımıyla incelenmesi. Bu örneklerin ait oldukları sistematik kategorilerin öğrenilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tohumsuz bitkilere ait tatlı su, deniz ve kara yosunları, egreltilere ait bitki örnekleri ve bu bitkilere ait sistematik kategoriler işlenecektir. Bu laboratuar çalışmalarında öğrenciler inceledikleri örneklerin şekillerini çizerek öğrenme yetisi artıralacaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Botanik lab. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tohumlu ve tohumsuz bitki örneklerinin incelenerek aradaki farkların anlaşılması |
|
Laboratuvar Çalışması |
|
2 |
Cyanophyta (cyanobacteria) örneklerinin incelenmesi |
|
Laboratuvar Çalışması |
|
3 |
Chlorophyta örneklerinin incelenmesi |
|
Laboratuvar Çalışması |
|
4 |
Charophyta örneklerinin incelenmesi |
|
Laboratuvar Çalışması |
|
5 |
Euglenophyta örneklerinin incelenmesi |
|
Laboratuvar Çalışması |
|
6 |
Bacillariophyta örneklerinin incelenmesi |
|
Laboratuvar Çalışması |
|
7 |
Xanthophyta örneklerinin incelenmesi |
|
Laboratuvar Çalışması |
|
8 |
Phaeophyta örneklerinin incelenmesi |
|
Laboratuvar Çalışması |
|
9 |
Rhodophyta örneklerinin incelenmesi |
|
Laboratuvar Çalışması |
|
10 |
Karayosunlarına ait örneklerinin incelenmesi |
|
Laboratuvar Çalışması |
|
11 |
vize sınavı |
|
sözlü ve yazılı sınavı |
|
12 |
Eğrelti otlarına ait örneklerin incelenmesi |
|
Laboratuvar Çalışması |
|
13 |
Likenlere ait örneklerin incelenmesi |
|
Laboratuvar Çalışması |
|
14 |
Mantarlara ait örnekleri incelenmesi |
|
Laboratuvar Çalışması |
|
15 |
Mantarlara ait örnekleri incelenmesine devam |
|
Laboratuvar Çalışması |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
sözlü ve yazılı sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Altuner, Z. (2005) Sistematik Botanik. Aktif yayınevi, I ve II cilt.
Güner, H. (2004) Tohumsuz bitkiler sistematiği. Cilt I ve II., Ege Üniversitesi basım evi, İzmir.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır |
0 |
|
2 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
4 |
|
3 |
Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir |
3 |
|
4 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir |
4 |
|
5 |
Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
3 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 50 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|