|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Canlı topluluklarıyla ilgili kavramlar |
Ders kitapları çalışması |
anlatım ve power point sunumu |
|
2 |
Ekolojik ilişkiler |
Ders kitapları çalışması |
anlatım ve power point sunumu |
|
3 |
Abiyotik Faktörler ve hayvanlar üzerine etkileri |
Ders kitapları çalışması |
anlatım ve power point sunumu |
|
4 |
Sıcaklık |
Ders kitapları çalışması |
anlatım ve power point sunumu |
|
5 |
Işık ve nem |
Ders kitapları çalışması |
anlatım ve power point sunumu |
|
6 |
Basınç ve yoğunluk |
Ders kitapları çalışması |
anlatım ve power point sunumu |
|
7 |
Biyotik Faktörler |
Ders kitapları çalışması |
anlatım ve power point sunumu |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Besin ve beslenme |
Ders kitapları çalışması |
anlatım ve power point sunumu |
|
10 |
Tür içi etkileşimler |
Ders kitapları çalışması |
anlatım ve power point sunumu |
|
11 |
Türler arası etkileşimler |
Ders kitapları çalışması |
anlatım ve power point sunumu |
|
12 |
Sinekolji |
Ders kitapları çalışması |
anlatım ve power point sunumu |
|
13 |
Pollusyon |
Ders kitapları çalışması |
anlatım ve power point sunumu |
|
14 |
Populasyon Ekolojisi |
Ders kitapları çalışması |
anlatım ve power point sunumu |
|
15 |
Populasyon Ekolojisi |
Ders kitapları çalışması |
anlatım ve power point sunumu |
|
16/17 |
Sınav |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
4 |
|
2 |
Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
4 |
|
3 |
Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır |
5 |
|
4 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
4 |
|
5 |
Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir |
4 |
|
6 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir |
4 |
|
7 |
Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma |
2 |
|
8 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular |
4 |
|
9 |
Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
4 |
|
10 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
4 |
|
11 |
Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
4 |
|
12 |
Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar |
4 |
|
13 |
Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
4 |
|
14 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
4 |
|
15 |
Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|