|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tohumlu Bitkiler |
|
Dersin Kodu |
: |
BL 208 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. CENGİZ DARICI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ülke ve dünyada bulunan pek çok bitkiyi tanıyarak ortak doğal kültür mirasının değerini öğrenmek ve yaşatılmaları için gerekli kaygıları edinmek.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ülkemiz Florasını tanıtarak doğal kaynaklarımızın hem dünya hem ülkemiz için önemini anlatmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Angiospermlerin çiçek, meyva ve tohumları hakkında genel bilgi,
Sistematiğin tanımı ve tarihçesi, yapay, doğal ve flogenetik sistem yöntemleri,
Sistematik kategoriler (büyük ve küçük kategoriler),
Sistematikte önemli vejetatif ve generatif organlarla ilgili özellikler,
Tohumsuz bitkilerle tohumluların ortak özellikleri,
Gymnospermae: Genel özellikleri, ordolarının tanıtımı.
Coniferales ordosunun detaylı incelenmesi: Araucariaceae, Pinaceae (Abitioideae ve Pinoideae, yurdumuzda yetişen 2 ibreli çamların detaylı tanıtımı, dünyada yaygın bazı 3 ve 5 ibreli çamlardan örnekler, yurdumuzda yaygın Abies , Cedrus türleri, Picea, Tsuga, Larix), Taxodiaceae (Sequoia, Taxodium), Cupressaceae (Cupressus, Thuja, Juniperus cins ve türlerinin tanıtımı), Podocarpaceae, Taxaceae, Cephalotaxaceae
Gnetales ordosunun özellikleri ve familyaları (Ephedraceae, Gnetaceae, Welwitshiaceae ve cinslerinin tanıtımı),
Angıospermae: Genel özellikleri, kapalı tohumluların açık tohumlulara göre üstünlükleri,
Monocotyledonae ve Dicotyledonae, çiftçeneklilerin altsınıfları,
Magnoliaceae, Lauraceae, Ranunculaceae, Paeoniaceae, Berberidaceae, Nymphaceae, Crassulaceae, Saxıfragaceae, Rosaceae, Platanaceae, Hamamelidaceae, Thymelaceae, Elaeagnaceae, Fabaceae, Punicaceae, Myrtaceae, Capparidaceae, Papaveraceae, Resedaceae, Brassicaceae, Cistaceae, Tamaricaceae, Violaceae, Passifloraceae, Droseraceae, Theaceae, Hypericaceae, Malvaceae, Tiliaceae, Liliaceae, Geraniaceae, Rutaceae familyalarının özellikleri ve bazı cins ve türleri.
Bunların dışında bazı monokotil familyalara örnekler verilmiştir.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
GYMNOSPERMAE şubesi ve ve genel özellikleri |
Ders notu, kaynak ek kitap, flora kitapları, yerli ve yabancı flora kaynakları, gösterimler |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
2 |
Coniferales’in sınıflandırılması |
Ders notu, kaynak ek kitap, flora kitapları, yerli ve yabancı flora kaynakları, gösterimler |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
3 |
Pinaceae famiyası ve genel özellikleri |
Ders notu, kaynak ek kitap, flora kitapları, yerli ve yabancı flora kaynakları, gösterimler |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
4 |
Pinaceae famiyasına ait genus ve türlerin tanıtılması |
Ders notu, kaynak ek kitap, flora kitapları, yerli ve yabancı flora kaynakları, gösterimler |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
5 |
Pinaceae famiyasına ait genus ve türlerin tanıtılması |
Ders notu, kaynak ek kitap, flora kitapları, yerli ve yabancı flora kaynakları, gösterimler |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
6 |
Pinaceae famiyasına ait genus ve türlerin tanıtılması |
Ders notu, kaynak ek kitap, flora kitapları, yerli ve yabancı flora kaynakları, gösterimler |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
7 |
GNETOPSIDA sınıfnının özellikleri ile genus ve türlerin tanıtılması |
Ders notu, kaynak ek kitap, flora kitapları, yerli ve yabancı flora kaynakları, gösterimler |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
8 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
|
9 |
ANGIOSPERMAE şubesinin genel özellikleri |
Ders notu, kaynak ek kitap, flora kitapları, yerli ve yabancı flora kaynakları, gösterimler |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
10 |
MAGNOLIACEAE famiyasına ait genus ve türlerin tanıtılması |
Ders notu, kaynak ek kitap, flora kitapları, yerli ve yabancı flora kaynakları, gösterimler |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
11 |
MAGNOLIACEAE famiyasına ait genus ve türlerin tanıtılması |
Ders notu, kaynak ek kitap, flora kitapları, yerli ve yabancı flora kaynakları, gösterimler |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
12 |
MAGNOLIACEAE famiyasına ait genus ve türlerin tanıtılması |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
13 |
MAGNOLIACEAE famiyasına ait genus ve türlerin tanıtılması |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
14 |
Rosaceae famiyasına ait genus ve türlerin tanıtılması |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
15 |
PAPILLIONIDEAE famiyasına ait genus ve türlerin tanıtılması |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Projeksiyon ve ders notları ile anlatım |
|
16/17 |
Final sınavi |
Final sınavi |
Final sınavi |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Bitki Ekolojisi, Prof. Dr. Mahmut Kılınç, Prof. Dr. hamdi Güray Kutbay, Palme Yayıncılık,2008
Angiospermae (Kapalı Tohumlular), Prof. Dr. Yıldırım Akman, Palme Yayıncılık, 2007
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
4 |
|
2 |
Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
3 |
|
3 |
Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır |
5 |
|
4 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
5 |
|
5 |
Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir |
4 |
|
6 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir |
4 |
|
7 |
Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma |
1 |
|
8 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular |
3 |
|
9 |
Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
4 |
|
10 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
5 |
|
11 |
Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
4 |
|
12 |
Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar |
5 |
|
13 |
Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
4 |
|
14 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
3 |
|
15 |
Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
2 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 90 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|