|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bitki Anatomisi |
|
Dersin Kodu |
: |
BL 204 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEMA DÜZENLİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bitkilerle ilgili konularda yapılan tarımsal araştırmalarda ve tohum ıslahıyla ilgili konularda çalışabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
BL 204 Bitki Anatomisi BL 101 Genel Bıyolojı
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bitkileri ilkel formdan yüksek yapılı forma geçişte bitki dokularının içsel yapılarını öğrenerek daha sonraki çalışmalarında bunları ilişkilendirerek çalışma hayatında kullaması |
|
Dersin İçeriği |
: |
İlkel formlu bitkilerle yüksek yapılı bitkilerin hücresel özelliklerinin incelenmesi, bitki organları arasındaki dağılımı, kök, gövde, yaprak, çiçek, meyve ve tohum yapısındaki hücresel özelliklerin yapısı ve dağılımını incelemek |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
D4 dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bitki yapısı; Bitki kısımlarının gelişmesi, bitkilerin iç yapılarının düzenlenmesi |
|
|
|
2 |
Hücre çeperi; Çeper tabakalarının sınıflandırılması, çeperin kimyasal bileşeni |
|
|
|
3 |
Meristemler, sınıflandırılması; yaprakların ve dallanmanın kökeni, reprodüktif gövde ve kök ucu |
|
|
|
4 |
Vaskuler kambiyum; Bitkideki yeri, kökeni ve yaşam süresi. Kambiyumdaki mevsimsel değişiklikler. |
|
|
|
5 |
Epidermis ;Bitkideki yeri, kökeni ve yaşam süresi, epidermden meydana gelen yapılar |
|
|
|
6 |
Parenkima, kollenkima, sklerankima Bitkideki yeri, kökeni ve yaşam süresi |
|
|
|
7 |
Ksilem, floem; Bitkideki yeri, kökeni ve yaşam süresi, Angiosperm ve gymnosperm odunu ve floemi. |
|
|
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
Salgı sistemi, İç ve dış salgı sistemi |
|
|
|
10 |
Periderm |
|
|
|
11 |
Kök ve özellikleri bitki tiplerine göre değişimi |
|
|
|
12 |
Gövde ve özellikleri bitki tiplerine göre değişimi |
|
|
|
13 |
Yaprak ve özellikleri bitki tiplerine göre değişimi |
|
|
|
14 |
Çiçek, meyve ve tohum |
|
|
|
15 |
genel bir tekrar |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Bitki Anatomisi. Semahat yentür, 1984; İ.Ü.Fen fakültesi Yayınları , 563 sayfa
Y.Akman, K, Güney, 2005;Bitki Biyolojisi (Botanik),Palme yayınları. Ankara
Plant Anatomy, Esau, K: John wıley Sons, Inc. New York, 735 p.
Beck,Charles B. An Introductıon to Plant and Development Plant Anatomy for the Twenty-First Centry 442 page 2010
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
0 |
|
2 |
Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
0 |
|
3 |
Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır |
5 |
|
4 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
5 |
|
5 |
Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir |
5 |
|
6 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir |
5 |
|
7 |
Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma |
2 |
|
8 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular |
0 |
|
9 |
Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
0 |
|
10 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
0 |
|
11 |
Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
0 |
|
12 |
Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar |
0 |
|
13 |
Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
0 |
|
14 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
|
15 |
Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
6 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|