|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Biyoloji Lab. 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
BL 151 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. NECATTİN TÜRKMEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Temel laboratuvar tekniklerini bilir Mikroskobu tanır ve kullanır Hücreleri araştırmayı bilir Ozmoz ve difüzyon hakkında bilgi sahibi olur Bitki ve hayvan hücrelerini karşılaştırabilir Mitoz bölünme safhalarını bilir Çiçekli bitki kısımlarını bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders, birinci sınıf öğrencilerine, genel biyoloji dersinde işlenen konuları daha iyi anlatmayı, laboratuar ve mikroskopların nasıl kullanılacağını, hücre ve dokuların temel yapı elemanlarını tanıtmayı amaçlamaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Mikroskop yapısının tanıtılması, preparat hazırlama ve görüntü bulma, bitki ve hayvan hücre şekillerinin karşılaştırılması, sitoplazma hareketleri, plastidler, nişasta taneleri, kristal çeşitleri, protein taneleri, stoma tipleri, lentiseller, mitoz bölünme, örtü ve salgı tüyleri, köşe kollenkimasıi taş hücreleri, süt boruları, reçine kanalları, floem ve ksilem, tohumlu bitkilerin kök, gövde ve yaprak anatomisi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Mikroskop yapısının tanıtılması, preparat hazırlama ve görüntü bulma |
Okuma |
Uygulamalı çalışma |
|
2 |
Hücre şekillerinin incelenmesi |
Okuma |
Uygulamalı çalışma |
|
3 |
Sitoplazma hareketleri |
Okuma |
Uygulamalı çalışma |
|
4 |
Plastidlerin incelenmesi |
Okuma |
Uygulamalı çalışma |
|
5 |
Nişasta tanelerinin incelenmesi |
Okuma |
Uygulamalı çalışma |
|
6 |
Kristaller, alevron ve sistolitlerin incelenmesi |
Okuma |
Uygulamalı çalışma |
|
7 |
Stoma ve lentisellerin incelenmesi |
Okuma |
Uygulamalı çalışma |
|
8 |
Ara sınav |
Okuma |
Sınav uygulaması |
|
9 |
Mitoz bölünmenin incelenmesi |
Okuma |
Uygulamalı çalışma |
|
10 |
Örtü ve salgı tüylerinin incelenmesi |
Okuma |
Uygulamalı çalışma |
|
11 |
Destek doku elemanlarının incelenmesi |
Okuma |
Uygulamalı çalışma |
|
12 |
Salgı dokusunun incelenmesi |
Okuma |
Uygulamalı çalışma |
|
13 |
İletim dokusunun incelenmesi |
Okuma |
Uygulamalı çalışma |
|
14 |
Kök ve gövde yapısının incelenmesi |
Okuma |
Uygulamalı çalışma |
|
15 |
Yaprak yapısının incelenmesi |
Okuma |
Uygulamalı çalışma |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
Okuma |
Sınav uygulaması |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Beck, Charles B. (2005) Yirmi birinci yüzyıl için bitki anatomisi: bitki yapısı ve gelişimine giriş. Cambridge University Pres, Cambridge ;New York.
Türkmen, N. 2009. Genel Biyoloji I Lab. Ders Notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Algan, G. ve Toker, C. (1999). Bitki Hücresi ve Bitki Morfolojisi Laboratuvar Kitabı. Fen Fakültesi Yayınları No: 21, Ankara.
Yentür, S. (1984). Bitki Anatomisi. Fen Fakültesi Basımevi, İstanbul.
Yakar-Tan, N. (1982). Bitki Mikroskopisi Kılavuz Kitabı. Fen Fakültesi Basımevi, İstanbul.
Ocakverdi, H. ve Kaya, B. (2001). Genel Biyoloji Laboratuvar Kitabı (Botanik). Palme Yayıncılık, Ankara.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
4 |
|
2 |
Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
3 |
|
3 |
Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır |
1 |
|
4 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
3 |
|
5 |
Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir |
3 |
|
6 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir |
3 |
|
7 |
Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma |
1 |
|
8 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular |
2 |
|
9 |
Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
2 |
|
10 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
4 |
|
11 |
Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
2 |
|
12 |
Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar |
3 |
|
13 |
Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
2 |
|
14 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
3 |
|
15 |
Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 67 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|