Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Genel Biyoloji Lab. 1

Dersin Kodu : BL 151

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. NECATTİN TÜRKMEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Temel laboratuvar tekniklerini bilir
Mikroskobu tanır ve kullanır
Hücreleri araştırmayı bilir
Ozmoz ve difüzyon hakkında bilgi sahibi olur
Bitki ve hayvan hücrelerini karşılaştırabilir
Mitoz bölünme safhalarını bilir
Çiçekli bitki kısımlarını bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu ders, birinci sınıf öğrencilerine, genel biyoloji dersinde işlenen konuları daha iyi anlatmayı, laboratuar ve mikroskopların nasıl kullanılacağını, hücre ve dokuların temel yapı elemanlarını tanıtmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği : Mikroskop yapısının tanıtılması, preparat hazırlama ve görüntü bulma, bitki ve hayvan hücre şekillerinin karşılaştırılması, sitoplazma hareketleri, plastidler, nişasta taneleri, kristal çeşitleri, protein taneleri, stoma tipleri, lentiseller, mitoz bölünme, örtü ve salgı tüyleri, köşe kollenkimasıi taş hücreleri, süt boruları, reçine kanalları, floem ve ksilem, tohumlu bitkilerin kök, gövde ve yaprak anatomisi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Mikroskop yapısının tanıtılması, preparat hazırlama ve görüntü bulma Okuma Uygulamalı çalışma
2 Hücre şekillerinin incelenmesi Okuma Uygulamalı çalışma
3 Sitoplazma hareketleri Okuma Uygulamalı çalışma
4 Plastidlerin incelenmesi Okuma Uygulamalı çalışma
5 Nişasta tanelerinin incelenmesi Okuma Uygulamalı çalışma
6 Kristaller, alevron ve sistolitlerin incelenmesi Okuma Uygulamalı çalışma
7 Stoma ve lentisellerin incelenmesi Okuma Uygulamalı çalışma
8 Ara sınav Okuma Sınav uygulaması
9 Mitoz bölünmenin incelenmesi Okuma Uygulamalı çalışma
10 Örtü ve salgı tüylerinin incelenmesi Okuma Uygulamalı çalışma
11 Destek doku elemanlarının incelenmesi Okuma Uygulamalı çalışma
12 Salgı dokusunun incelenmesi Okuma Uygulamalı çalışma
13 İletim dokusunun incelenmesi Okuma Uygulamalı çalışma
14 Kök ve gövde yapısının incelenmesi Okuma Uygulamalı çalışma
15 Yaprak yapısının incelenmesi Okuma Uygulamalı çalışma
16/17 Yarıyıl sonu sınavı Okuma Sınav uygulaması


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Beck, Charles B. (2005) Yirmi birinci yüzyıl için bitki anatomisi: bitki yapısı ve gelişimine giriş. Cambridge University Pres, Cambridge ;New York.
 Türkmen, N. 2009. Genel Biyoloji I Lab. Ders Notları
Diğer Kaynaklar  Algan, G. ve Toker, C. (1999). Bitki Hücresi ve Bitki Morfolojisi Laboratuvar Kitabı. Fen Fakültesi Yayınları No: 21, Ankara.
 Yentür, S. (1984). Bitki Anatomisi. Fen Fakültesi Basımevi, İstanbul.
 Yakar-Tan, N. (1982). Bitki Mikroskopisi Kılavuz Kitabı. Fen Fakültesi Basımevi, İstanbul.
 Ocakverdi, H. ve Kaya, B. (2001). Genel Biyoloji Laboratuvar Kitabı (Botanik). Palme Yayıncılık, Ankara.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 0 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 4
2 Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
3 Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır 1
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 3
5 Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir 3
6 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir 3
7 Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma 1
8 Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular 2
9 Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 2
10 Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. 4
11 Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 2
12 Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar 3
13 Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 2
14 Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 3
15 Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 67
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.68
Dersin AKTS Kredisi: 3