|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Bıyolojı |
|
Dersin Kodu |
: |
BL 101 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ATABAY DÜZENLİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Botanik ve botaniğin alt dalları, bitkiler ve hayvanlar arasındaki farklar, bitkilerdeki kimyasal bileşikler Bitkisel dokular, primer ve sekonder meristemler Sürekli dokular, koruyucu doku, temel doku, destek doku, iletim doku, salgı doku Vejetatif organlar, kök, gövde, yaprak Generatif organları, çiçek, meyve, tohum Büyük bitki gruplarının (Algler, Mantarlar, Karayosunları, İlkel damarlı bitkiler, Tohumlu bitkiler) genel özellikleri Ekosistemin tanımı ve çeşitleri Ekosistemin yapısı Ekosistemin işlevleri
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Temel botanik bilgisinin kazandırılması ve kullanım alanlarının öğrencilere öğretilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ekosistem ve ekositem işlevleri, ekosistem içerisindeki besin ve enerji alışverişi, canlılar ve cansızların farkları, canlıların sınıflandırılması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genel Biyolojinin tanımlanması |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
2 |
Genel Biyolojinin sınıflandırması |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
3 |
Gezegenler, dünya ve biyosfer |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
4 |
Biyosferdeki elemanlar, canlı ve cansız farkı |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
5 |
Botanik ve botaniğin alt dalları, bitkiler ve hayvanlar arasındaki farklar, bitkilerdeki kimyasal bileşikler |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
6 |
Botanik ve botaniğin alt dalları, bitkiler ve hayvanlar arasındaki farklar, bitkilerdeki kimyasal bileşikler |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
7 |
Bitkisel dokular, primer ve sekonder meristemler |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
8 |
Ara sınav |
Yazılı |
Yazılı |
|
9 |
Sürekli dokular, koruyucu doku, temel doku, destek doku, iletim doku, salgı doku |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
10 |
Vejetatif organlar, kök, gövde, yaprak |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
11 |
Generatif organları, çiçek, meyve, tohum |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
12 |
Büyük bitki gruplarının (Algler, Mantarlar, Karayosunları, İlkel damarlı bitkiler, Tohumlu bitkiler) genel özellikleri. |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
13 |
Ekosistemin tanımı ve çeşitleri |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
14 |
Ekosistemin yapısı |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
15 |
Ekosistemin işlevleri |
Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler |
Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Yazılı |
Yazılı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1- Akman,Y.(2005). Botanik: Bitki Biyolojisine Giriş. Palme Yayıncılık, 774 s., Ankara.
2- Graham L.E., Graham J.M., Wilcox L.W. (2004). Bitki Biyolojisi (Trans Ed. Işık K.). Palme Yayıncılık, Ankara.
Ocakverdi, H. ve Kaya, B. (2001). Genel Biyoloji Laboratuvar Kitabı (Botanik). Palme Yayıncılık, Ankara
4- Odum, E.P., Barrett, G.W. (Işık, G.- Çeviri editörü) (2008). Ekolojinin temel lkeleri. Palme Yayınları, 598 sh., Ankara
Bozcuk, S. (2004). Genel Botanik. Hatiboğlu Yayıncılık, 190s.,
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Ankara.
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve resimlerle zenginleştirilmiş elektronik ortama aktarılmış sunu.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
3 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
0 |
|
2 |
Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
0 |
|
3 |
Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır |
3 |
|
4 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
2 |
|
5 |
Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir |
2 |
|
6 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir |
1 |
|
7 |
Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma |
1 |
|
8 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular |
0 |
|
9 |
Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
0 |
|
10 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
0 |
|
11 |
Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
0 |
|
12 |
Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar |
0 |
|
13 |
Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
0 |
|
14 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
|
15 |
Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
6 |
84 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
3 |
5 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
3 |
15 |
45 |
|
Toplam İş Yükü: | 158 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|