Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Genel Fizik

Dersin Kodu : BF 102

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ŞADİ YILMAZ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ŞADİ YILMAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Elektrik yükleri hakkında yorum yapar
elektrik yükleri arasındaki etkileşmeleri hesaplar
Alan kavramını açıklar, yüklü parçacıklardan kaynaklı Elektrik alan hesaplar
Potansiyel kavramını açıklar
Devre analizi yapar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Temel elektrik konularının anlaşılır kılınması ve bunları kendi amaçları doğrultusunda kullanabilme yetisi kazandırma.

Dersin İçeriği : Elektrik yükü, Elektrik Alan, Gauss yasası, Potansiyel fark, Devre analizi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fen Edebiyat Fakültesi derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Hatırlatma (Fiziksel nicelikler, birim sistemleri, dönüşümler …) Kitapta ilgili bölüm okunsun düz anlatım ve tartışma
2 Elektrik Alanlar (Elektrik yüklerinin özellikleri, yalıtkanlar ve iletkenler, Coulomb kanunu) Kitapta ilgili bölüm okunsun düz anlatım ve tartışma
3 Elektrik alanların uygulaması (nokta yüklerin elektrik alanı, sürekli yük dağılımının elektrik alanı), elektrik alan çizgileri. Kitapta ilgili bölüm okunsun düz anlatım ve tartışma
4 Gauss Kanunu ve uygulamaları Kitapta ilgili bölüm okunsun düz anlatım ve tartışma
5 Elektriksel potansiyel, potansiyel fark Kitapta ilgili bölüm okunsun düz anlatım ve tartışma
6 Elektriksel potansiyelden Enerjinin elde edilmesi Kitapta ilgili bölüm okunsun düz anlatım ve tartışma
7 Sığa ve Dielektrikler Kitapta ilgili bölüm okunsun düz anlatım ve tartışma
8 Ara Sınav Ara Sınav Ara Sınav
9 Dielektrikli kondansatörler Kitapta ilgili bölüm okunsun düz anlatım ve tartışma
10 Akım ve Direnç Kitapta ilgili bölüm okunsun düz anlatım ve tartışma
11 Elektriksel iletkenlik için bir model Kitapta ilgili bölüm okunsun düz anlatım ve tartışma
12 Doğru akım devreleri Kitapta ilgili bölüm okunsun düz anlatım ve tartışma
13 Kirchoff kuralları ve uygulamaları Kitapta ilgili bölüm okunsun düz anlatım ve tartışma
14 RC devreleri Kitapta ilgili bölüm okunsun düz anlatım ve tartışma
15 RC devreleri Kitapta ilgili bölüm okunsun düz anlatım ve tartışma
16/17 Final Sınavı Final Sınavı Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Fizik Klasik ve modern, F. J. Keller, W. E. Gettys, M. J. Skove.McGraw Hill, Inc.,1993
 Fizik İlkeleri, F. J. Bueche, D. A. Jerde Çeviri Editörü Kemal Çolakoğlu, Palme yayıncılık.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 0
2 Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 0
3 Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır 5
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 0
5 Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir 2
6 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir 0
7 Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma 0
8 Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular 0
9 Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 0
10 Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. 0
11 Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 0
12 Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar 0
13 Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 0
14 Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 2
15 Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 62
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.48
Dersin AKTS Kredisi: 2