|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Fizik |
|
Dersin Kodu |
: |
BF 102 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ŞADİ YILMAZ Dr.Öğr. ÜyesiDr. ŞADİ YILMAZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Elektrik yükleri hakkında yorum yapar elektrik yükleri arasındaki etkileşmeleri hesaplar Alan kavramını açıklar, yüklü parçacıklardan kaynaklı Elektrik alan hesaplar Potansiyel kavramını açıklar Devre analizi yapar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Temel elektrik konularının anlaşılır kılınması ve bunları kendi amaçları doğrultusunda kullanabilme yetisi kazandırma. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Elektrik yükü, Elektrik Alan, Gauss yasası, Potansiyel fark, Devre analizi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen Edebiyat Fakültesi derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Hatırlatma (Fiziksel nicelikler, birim sistemleri, dönüşümler …) |
Kitapta ilgili bölüm okunsun |
düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Elektrik Alanlar (Elektrik yüklerinin özellikleri, yalıtkanlar ve iletkenler, Coulomb kanunu) |
Kitapta ilgili bölüm okunsun |
düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Elektrik alanların uygulaması (nokta yüklerin elektrik alanı, sürekli yük dağılımının elektrik alanı), elektrik alan çizgileri. |
Kitapta ilgili bölüm okunsun |
düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
Gauss Kanunu ve uygulamaları |
Kitapta ilgili bölüm okunsun |
düz anlatım ve tartışma |
|
5 |
Elektriksel potansiyel, potansiyel fark |
Kitapta ilgili bölüm okunsun |
düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
Elektriksel potansiyelden Enerjinin elde edilmesi |
Kitapta ilgili bölüm okunsun |
düz anlatım ve tartışma |
|
7 |
Sığa ve Dielektrikler |
Kitapta ilgili bölüm okunsun |
düz anlatım ve tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
|
9 |
Dielektrikli kondansatörler |
Kitapta ilgili bölüm okunsun |
düz anlatım ve tartışma |
|
10 |
Akım ve Direnç |
Kitapta ilgili bölüm okunsun |
düz anlatım ve tartışma |
|
11 |
Elektriksel iletkenlik için bir model |
Kitapta ilgili bölüm okunsun |
düz anlatım ve tartışma |
|
12 |
Doğru akım devreleri |
Kitapta ilgili bölüm okunsun |
düz anlatım ve tartışma |
|
13 |
Kirchoff kuralları ve uygulamaları |
Kitapta ilgili bölüm okunsun |
düz anlatım ve tartışma |
|
14 |
RC devreleri |
Kitapta ilgili bölüm okunsun |
düz anlatım ve tartışma |
|
15 |
RC devreleri |
Kitapta ilgili bölüm okunsun |
düz anlatım ve tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Fizik Klasik ve modern, F. J. Keller, W. E. Gettys, M. J. Skove.McGraw Hill, Inc.,1993
Fizik İlkeleri, F. J. Bueche, D. A. Jerde Çeviri Editörü Kemal Çolakoğlu, Palme yayıncılık.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
0 |
|
2 |
Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
0 |
|
3 |
Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır |
5 |
|
4 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
0 |
|
5 |
Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir |
2 |
|
6 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir |
0 |
|
7 |
Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma |
0 |
|
8 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular |
0 |
|
9 |
Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
0 |
|
10 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
0 |
|
11 |
Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
0 |
|
12 |
Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar |
0 |
|
13 |
Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
0 |
|
14 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
2 |
|
15 |
Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 62 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|