Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Illumination Techniques |
|
Dersin Kodu |
: |
EEE463 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. AHMET TEKE |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Aydınlatmanın önemini ve bileşenleri kavranıldı. Elektrik projesini okuyabilecek, çizebilecek seviyeye gelindi. Temel bir simülasyon programını kullanabilir seviyeye gelindi. Aydınlatma tekniği sistemlerini ve uygulama alanlarını tanındı.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Aydınlatmanın öneminin ve bileşenlerinin anlatılması,
Elektrik projelerini okuma ve çiziminin öğretilmesi,
Temel bir simülasyon programını kullanabilme yeteneği kazandırılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Fotometrik Nicelikler ve Kanunlar, Aydınlatma Tasarımında Kullanılan Temel Terimler, Işık Kaynakları, Lamba Çeşitleri, Genel Aydınlatma Düzeninin Tasarımı, İç ve Dış Aydınlatma Tasarımı, Sokak Aydınlatmasının Tasarımı, Otoyol Aydınlatmasının Tasarımı, Mimari Planlar için Elektrik Sistemi Çizimi, Genel Elektrik ve Elektronik Semboller, Kablolama Sisteminin Kurulumu, Kablo Kesit Alanı ve Koruma Elemanı Seçimi, Aydınlatmada Enerji Yönetim Sistemi, Aydınlatma Kontrol Teknikleri, Yapay Aydınlatma, Aydınlatma Simulasyon Yazılımı |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Saha Ölçümleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Aydınlatma tekniğine giriş: Amaçları ve Uygulamaları |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
2 |
Aydınlatma teknikleri ile ilgili temel tanımlar |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
3 |
Lambalar ve armatür çeşitleri |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
4 |
Aydınlatma sistemlerinde enerji verimliliği fırsatları ve kullanılan anahtarlar |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
5 |
İç aydınlatma projelerinin tasarımı |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
6 |
İç aydınlatma projeler ile ilgili örnek uygulamalar: Bina ve ev aydınlatması |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
7 |
Vize sınavı |
Ders notları, örnekler ve sorular |
Klasik yazılı sınav |
|
8 |
Dış aydınlatma projelerinin tasarımı |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı |
|
9 |
Dış aydınlatma projeler ile ilgili örnek uygulamalar: Cadde ve yol aydınlatması |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
10 |
Gerilim düşümü hesabı-1 |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
11 |
Gerilim düşümü hesabı-2 ve elektriksel semboller |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
12 |
Kablo ve koruma sistemi seçimi prosedürü |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
13 |
Aydınlatma sistemlerinde enerji verimliliği uygulamaları |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
14 |
LED aydınlatma sistemlerinin tasarımı |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
15 |
Aydınlatma sistemlerinin tasarımı için simulasyon programının öğrenilmesi |
Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar, Dialux manuel |
Sunu ve klasik ders anlatımı
|
|
16/17 |
Final sınavı |
Ders notları, örnekler ve sorular |
Klasik yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
• Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma |
4 |
|
2 |
• Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma |
4 |
|
3 |
• Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama |
4 |
|
4 |
• Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme |
4 |
|
5 |
• Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme |
5 |
|
6 |
• Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık |
3 |
|
7 |
• İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
4 |
|
8 |
• Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme |
3 |
|
9 |
• Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme |
1 |
|
10 |
• Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği |
4 |
|
11 |
• Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi |
4 |
|
12 |
• Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
3 |
|
13 |
• Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme |
4 |
|
14 |
• İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|