Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Microwaves II

Dersin Kodu : EEE444

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. TURGUT İKİZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Mikrodalga devre elemanlarını tanır
Mikrodalga devre elemanlarının s-parametrelerini kullanarak simülasyonunu yapar
Mikrodalga devrelerde maxsimum güç iletimi için emedans uyumluluğunu sağlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Mikrodalga kaynaklarını tanıtmak. Mikrodalga frekanslarında kullanılan elektronik devre elemanlarını tanıtmak. Mikro-strip ve fiber-optik hatlarda enerji iletimini kavratmak

Dersin İçeriği : Mikrodalga üreteçler; kilistron, magnetron, gayrotron. Mikrodalga transistörler ve diyotlar. Mikro-strip ve fiber hatlarda dalga yayılımı

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik, Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kılisron; Hız modülasyon işlemi. Refleks kılistron Mikrodalga dersinin gözden geçirilmesi anlatım, tartışma, lab
2 Yürüyen dalga tüpler; Amplifikasyon işlemi, kazanç. Kuplajlı boşluk yürüyen dalga tüpleri. Önceki dersin gözden geçirilmesi anlatım, tartışma, lab
3 Magnetron; çalışma prensibi ve mikrodalga karekteristiği. Önceki dersin gözden geçirilmesi anlatım, tartışma, lab
4 Yüksek güç gayrotronları; fiziksel yapı. Rezonans koşulları Önceki dersin gözden geçirilmesi anlatım, tartışma, lab
5 Mikrodalga tranzistörleri. Mikrodalga tünel diyotları. Tranzistörlerin çalışma prensibinin gözden geçirilmesi anlatım, tartışma, lab
6 Microdalga alan etkili transistorler;FETs Önceki dersin gözden geçirilmesi anlatım, tartışma, lab
7 Ara sınav Bütün önceki konuların gözden geçirilmesi Yazılı sınav
8 Gunn diyotlar,LSA diyotlar InP diyotlar. Önceki dersin gözden geçirilmesi anlatım, tartışma, lab
9 Çığ geçiş zamanlı yapılar; IMPATT diyotlar, TRAPATT diyotlar. Önceki dersin gözden geçirilmesi anlatım, tartışma, lab
10 Kızılaltı ışıma; Kızılaltı ışıma kaynakları. Optik bileşenler. Kızılaltı dedektörler. Optik konusunun araştırılması anlatım, tartışma
11 Mikro şerit hatlar; mikro şerit hatların karakteristik empedansları ve kayıpları. Kalite faktörleri. Yayılım ve sınır koşullarının gözden geçirilmesi. anlatım, tartışma
12 Fiber optik; fiber optiğin çalışma mekanizması, dalga denklemi, tam yansıma. Önceki dersin gözden geçirilmesi anlatım, tartışma
13 Fiber optik dalga modları ve fiber optik tipleri. Önceki dersin gözden geçirilmesi anlatım, tartışma
14 Fiber optik iletişim sistemleri. Önceki dersin gözden geçirilmesi anlatım, tartışma
15 Micro dalga sistemlerin genel bir değerlendirmesi Bütün önceki konuların gözden geçirilmesi anlatım, tartışma
16/17 Final sınavı Bütün önceki konuların gözden geçirilmesi Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Microwave Devices and Circuits, Samuel Y. Liao
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 • Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma 5
2 • Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma 5
3 • Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama 5
4 • Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme 5
5 • Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme 5
6 • Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık 3
7 • İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme 4
8 • Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme 5
9 • Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme 3
10 • Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği 2
11 • Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi 4
12 • Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme 2
13 • Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme 4
14 • İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 116
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.64
Dersin AKTS Kredisi: 5