|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Microwaves II |
|
Dersin Kodu |
: |
EEE444 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. TURGUT İKİZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Mikrodalga devre elemanlarını tanır Mikrodalga devre elemanlarının s-parametrelerini kullanarak simülasyonunu yapar Mikrodalga devrelerde maxsimum güç iletimi için emedans uyumluluğunu sağlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mikrodalga kaynaklarını tanıtmak. Mikrodalga frekanslarında kullanılan elektronik devre elemanlarını tanıtmak. Mikro-strip ve fiber-optik hatlarda enerji iletimini kavratmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Mikrodalga üreteçler; kilistron, magnetron, gayrotron. Mikrodalga transistörler ve diyotlar. Mikro-strip ve fiber hatlarda dalga yayılımı |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kılisron; Hız modülasyon işlemi. Refleks kılistron |
Mikrodalga dersinin gözden geçirilmesi |
anlatım, tartışma, lab |
|
2 |
Yürüyen dalga tüpler; Amplifikasyon işlemi, kazanç. Kuplajlı boşluk yürüyen dalga tüpleri. |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
anlatım, tartışma, lab |
|
3 |
Magnetron; çalışma prensibi ve mikrodalga karekteristiği. |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
anlatım, tartışma, lab |
|
4 |
Yüksek güç gayrotronları; fiziksel yapı. Rezonans koşulları |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
anlatım, tartışma, lab |
|
5 |
Mikrodalga tranzistörleri. Mikrodalga tünel diyotları. |
Tranzistörlerin çalışma prensibinin gözden geçirilmesi |
anlatım, tartışma, lab |
|
6 |
Microdalga alan etkili transistorler;FETs |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
anlatım, tartışma, lab |
|
7 |
Ara sınav |
Bütün önceki konuların gözden geçirilmesi |
Yazılı sınav |
|
8 |
Gunn diyotlar,LSA diyotlar InP diyotlar. |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
anlatım, tartışma, lab |
|
9 |
Çığ geçiş zamanlı yapılar; IMPATT diyotlar, TRAPATT diyotlar. |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
anlatım, tartışma, lab |
|
10 |
Kızılaltı ışıma; Kızılaltı ışıma kaynakları. Optik bileşenler. Kızılaltı dedektörler. |
Optik konusunun araştırılması |
anlatım, tartışma |
|
11 |
Mikro şerit hatlar; mikro şerit hatların karakteristik empedansları ve kayıpları. Kalite faktörleri. |
Yayılım ve sınır koşullarının gözden geçirilmesi. |
anlatım, tartışma |
|
12 |
Fiber optik; fiber optiğin çalışma mekanizması, dalga denklemi, tam yansıma. |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
anlatım, tartışma |
|
13 |
Fiber optik dalga modları ve fiber optik tipleri. |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
anlatım, tartışma |
|
14 |
Fiber optik iletişim sistemleri. |
Önceki dersin gözden geçirilmesi |
anlatım, tartışma |
|
15 |
Micro dalga sistemlerin genel bir değerlendirmesi |
Bütün önceki konuların gözden geçirilmesi |
anlatım, tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Bütün önceki konuların gözden geçirilmesi |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Microwave Devices and Circuits, Samuel Y. Liao
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
• Matematik ve fiziğin, mühendisliğin temellerini oluşturan dallarında yetkinliğe sahip olma |
5 |
|
2 |
• Elektrik-elektronik mühendisliğinin temel konularındaki ana bilgilere hakim olma |
5 |
|
3 |
• Temel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği konularında edinilen bilgilerin oluşturduğu işlevsel bütünlüğü kavrama |
5 |
|
4 |
• Edinilen mesleki bilgilerden yola çıkarak problem saptama, saptanan problemi analiz edebilme |
5 |
|
5 |
• Temel mühendislik bilgilerini kullanarak verilen kuramsal bir problemi bilimsel olarak formüle edebilme ve çözebilme |
5 |
|
6 |
• Bilgisayar ve bilişim teknolojilerine yatkınlık |
3 |
|
7 |
• İngilizce olarak yazılmış, mesleği ile ilgili ya da daha genel bir bilimsel metni ana hatlarıyla anlayacak düzeyde İngilizce bilme |
4 |
|
8 |
• Elektrik-elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme |
5 |
|
9 |
• Bildiği bir programlama dilinde belirli bir amaca yönelik bilgisayar programı yazabilme |
3 |
|
10 |
• Gerektiğinde bireysel olarak, hedef odaklı bir çalışma programı oluşturmak suretiyle veya sorumlulukların paylaşıldığı bir grubun içinde uyumlu çalışabilme yeteneği |
2 |
|
11 |
• Bilgiye erişebilmek icin uygun kaynakları belirleme, onlara ulaşma ve verimli şekilde kullanma becerisi |
4 |
|
12 |
• Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme |
2 |
|
13 |
• Özelde mesleğinin ve genelde profesyonel hayatın gerektirdiği etik değerleri özümseme |
4 |
|
14 |
• İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 116 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|